دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

تجلیل از فیلم محمدرسول الله(ص) در روسیه +عکس

فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص)

فیلم سینمایی «محمدرسول الله» ساخته‌ی مجیدمجیدی در سن پترزبورگ روسیه به نمایش در آمد و دمیر محی‌الدین معاون جامعه مفتیان روسیه برای کسانی که دیدن فیلم را حرام اعلام‌کردند، اظهار تأسف کرد و گفت: امیدوارم به‌زودی این فیلم در سراسر روسیه اکران عمومی شود.

شب گذشته  فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سن پترزبورگ با حضور مسلمانان این کشور به نمایش در آمد.

دمیر محی‌الدین، معاون جامعه مفتیان روسیه، پیش از اکران فیلم و در نشستی خبری به برگزاری هفته فرهنگ اسلامی در سن‌پترزبورگ با هدف معرفی و درک صحیح از دین مبین اسلام در جامعه روسیه اشاره کرد و در ادامه از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» به عنوان نخستین برنامه هفته فرهنگ اسلامی، یاد کرد.

همچنین در آیین افتتاحیه هفته فرهنگ اسلامی دمیر محی‌الدین، پیام راویل عین‌الدین، رئیس جامعه مفتیان این کشور را قرائت کرد.

تجلیل از فیلم محمدرسول الله(ص) در روسیه +عکس

معاون جامعه مفتیان روسیه در ادامه سخنرانی خود به فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اشاره کرد و گفت: این فیلم چهره رحمانی پیامبر اسلام(ص) را نشان می‌دهد و اینکه حضرت محمد(ص) ادامه‌دهنده راه انبیای گذشته بوده و در این مسیر رسالت خود را تکمیل کرده است.

وی برای کسانی که دیدن فیلم را حرام و بدون دیدن آن، فتوا صادر کرده‌اند، اظهار تأسف کرد و افزود: امیدوارم به‌زودی این فیلم در سراسر روسیه اکران عمومی شود.

سپس مجید مجیدی از تلاش هفت‌ساله خود برای ساخت این فیلم سخن گفت و در ادامه به حوادث سالیان اخیر در جهان اسلام اشاره کرد.

وی گفت: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که متأسفانه قرائت‌های خیلی زشتی از اسلام به تصویر کشیده می‌شود؛ قرائت‌هایی که هیچ نسبتی با ذات اسلام عزیز ندارند.

وی افزود: درباره ترور، خشونت، آدم‌کشی و جنایاتی که امروزه به اسم اسلام صورت می‌گیرد، باید گفت که آنها نام اسلام را به سرقت برده‌اند و این اسلام نیست. کشور روسیه نیز درگیر نگاه خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های تندرو است و امروز ایران و روسیه در یک جبهه متحد علیه خشونت و تروریسم قرار دارند.

تجلیل از فیلم محمدرسول الله(ص) در روسیه +عکس

مجیدی ادامه داد: امیدوارم از طریق مسایل فرهنگی بتوانیم چهره واقعی اسلام را معرفی کنیم. من تلاش کردم با ساخت این فیلم، دریچه تازه‌ای به دنیای غرب باز و چهره صحیحی از اسلام را معرفی کنم.

این کارگردان معروف سینمای ایران همچنین تأکید کرد که برای این فیلم از بهترین‌های جهان استفاده و تلاش کرده است این فیلم در وهله اول اتحاد میان مسلمانان را تقویت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.