دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

یک دست‌ و دل‌ بازی عجیب برای هنرمندان!

سیزدهمین جشن بازیگر

ایسنا: اهدای ۳۰۰ کمک هزینه‌ی خرید مسکن در سیزدهمین شب بازیگر در حالی اعلام شد که اسپانسر این قضیه تاکید دارد که "این هدیه به صورت ۳۰۰ قطعه زمین ۲۵۰ تا هزار متری در دماوند اهدا می‌شود." خبری که تعجب بسیاری را در پی داشت.

اعلام اسامی برگزیدگان "شب بازیگر" انجمن بازیگران خانه تئاتر در سالن اصلی تئاترشهر با معرفی اسپانسری همراه بود که قرار است به بازیگران برگزیده و نیز تعدای دیگر از تئاتری‌ها هدیه ویژه‌ای دهد و آن هم یک قطعه زمین است.

در مراسم ۱۱ اردیبهشت‌ماه،‌ گفته شد که پدر و دختری که اسپانسر این جشن هستند بدون هیچ چشمداشتی قصد دارند به برگزیدگان و نیز تعدادی دیگر از اهالی تئاتر که روی هم رفته ۳۰۰ نفر می‌شوند،‌ کمک هزینه‌ای برای خرید مسکن بدهند که البته این افراد به انتخاب خود آن‌ها و براساس آشنایی که دختر این اسپانسر با تئاتر دارد و پیش از این تجربه کار داشته است،‌ مشخص می‌شوند.

اما سپیده آقانژاد که مدیریت یک مؤسسه فرهنگی هنری را هم برعهده دارد در تماسی با خبرنگار ایسنا گفت:‌ نمی‌دانم چرا این هدیه به عنوان کمک هزینه اعلام شد؛ در حالی که من و پدرم ۳۰۰ قطعه زمین از حدود ۲۵۰ تا یک هزار مترمربع را در دماوند هدیه خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه پیش از این، ۱۰ درصد این زمین‌ها به کسانی که در نظر داشتیم اهدا و در محضر وکالت فروش هم به آن‌ها داده شده است، ادامه داد: این ۳۰۰ قطعه به برگزیدگان جشن و نیز برخی زحمت‌کشان حوزه تئاتر هدیه داده می‌شود که ۱۲۰ قطعه برای اعضای ۱۴ انجمن خانه تئاتر است.

در این باره بهزاد فراهانی، دبیر جشن سیزدهم شب بازیگر هم توضیح داد: این ۳۰۰ نفر فقط از اعضای خانه تئاتر و انجمن بازیگران نیستند، بلکه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از بازیگران تئاتر و نیز تعدادی هم برگزیدگان جشن و حدود ۲۵ داور هستند.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از کسانی که این هدیه به آن‌ها داده می‌شود توسط خود اسپانسر و با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، انتخاب می‌شوند، تاکید کرد: بخشی از انتخابی که انجام دادیم بر مبنای خانه نداشتن و اجاره‌نشینی افراد بود. در واقع کسانی را انتخاب کردیم که دست‌شان تنگ است تا با فروش این قطعه زمین بتوانند مشکل‌شان را بابت خانه خود حل کنند.

او اضافه کرد: در شرایطی که فقدان تولید و حمایت در تئاتر باعث شده بیکاری بسیاری ازخانواده‌های این حوزه را آزار دهد، یک مرد نیکوکار و دخترش تصمیم به کمک به اهالی تئاتر گرفته‌اند.

در شرایطی که اعلام هدیه این اسپانسر در مراسم اخیر تعجب بسیاری از حاضران را برانگیخت، فرهاد تجویدی به عنوان کسی که هماهنگی لازم برای حضور این اسپانسر را فراهم کرده بود، در نشست خبری جشن بازیگر گفته بود که این اسپانسر از طریق دیدن یکی از نمایش‌های او که بازیگران جوانی در آن بازی می‌کردند، به حضور در این عرصه ترغیب شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.