یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

جزئیاتی از تولید «راه شائولین» اثر مشترک ایران‌و‌چین

ایوبی در چین

ایرنا: رييس سازمان سينمايي، از حضور نويسنده چيني «راه شائولين» در تهران براي نگارش بخش هاي ايراني اين فيلم خبر داد.

حجت الله ايوبي روز شنبه  در خصوص آخرين وضعيت پروژه‌هاي مشترك سينمايي ايران و ساير كشورها، اظهار داشت: تفاهم‌نامه ساخت فيلم سينمايي «راه شائولين» در جريان برگزاري بخش بين‌الملل جشنواره سي و سوم به امضا رسيد كه الان در مرحله نگارش فيلم نامه است.


وي افزود: به تازگي ما ميزبان نويسنده چيني اين اثر بوديم كه يك هفته اي در ايران حضور داشت به شهرهاي مختلف رفت و با خانواده هاي ايراني نيز صحبت كرد تا بتواند بهتر و عيني تر فيلم نامه را به اتمام برساند.

رييس سازمان سينمايي با اشاره به اينكه اين پروژه مشترك توسط يك كمپاني معتبر چيني و بنياد سينمايي فارابي انجام خواهد شد، ادامه داد: تفاوت «راه شائولين» نسبت به ساير فيلم‌هاي رزمي در اين است كه مجوز فيلم‌برداري اين اثر در معبد واقعي شائولين گرفته شده و بنابراين براي اولين‌بار است كه در يك فيلم سينمايي معبد واقعي شائولين ديده مي‌شود و پيش از اين هر اثر رزمي در ارتباط با اين معبد ساخته شده بود در دكور فيلم‌برداري شده است و با هماهنگي‌هاي خوبي كه انجام شده توانستيم مجوز فيلم‌برداري در معبد شائولين را بگيريم.

ايوبي در خصوص زمان آغاز فيلم‌برداري اين اثر و اينكه به جشنواره جهاني سال 96 فجر خواهد رسيد يا خير؟ گفت: زمان‌بندي نهايي شروع فيلم‌برداري بستگي به كار فيلم‌نامه‌نويس و اينكه چه زماني فيلم‌‌نامه‌ نهايي به اتمام برسد بستگي دارد و اميدواريم در جشنواره سال آينده حضور داشته باشد.

 داستان فيلم «راه شائولين» درباره يك ايراني است كه 1500 سال پيش با سفر چين براي اولين بار هنر‌هاي رزمي شائولين را در آن كشور آموزش مي‌دهد.

وي در پاسخ به اينكه آيا براي جشنواره جهاني فيلم فجر در سال 96 فيلم مشتركي از ايران و يك كشور خارجي خواهيم داشت؟ اظهار داشت: پروژه هاي مشتركي از سينماي ايران و ديگر كشورها مانند ارمنستان، هند و هلند در حال تهيه و توليد است كه پروژه مشترك ارمنستان آماده نمايش است و پروژه مشترك با هلند با عنوان «از ايران با عشق» نيز در مرحله پيش توليد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.