شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

راست گفتار: «آشوب» یک ماه دیگر آماده نمایش می شود/ این فیلم بر اساس تلفیقی از «ماتریکس» و «هزار دستان» ساخته شده است!

کاظم راست گفتار درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کاظم راست گفتار کارگردان سینما که سال گذشته فیلم «آشوب» را تولید کرده بود از طولانی شدن روند طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری فیلمش خبر داد و گفت: برادران سحرخیز این روزها در استودیو روشنا مشغول انجام آخرین مراحل طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری هستند و «آشوب» یک ماه دیگر آماده نمایش می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آشوب» فیلمی ۱۰۰ دقیقه ای است که بیش از ۸۰ دقیقه آن نیاز به طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری به صورت سنگین دارد چرا که بستر فیلم بر اساس روایت تاریخی است و من به عنوان فیلمساز مایل نبودم که همچون بسیاری از کارگردانان دنباله روی سبک زنده یاد علی حاتمی برای تولید فیلم ارزشمند «هزار دستان» باشم!

وی با بیان اینکه «هزار دستان» یکی از بهترین آثار تاریخی سینمای ایران است که اوایل پیروزی انقلاب ساخته شد یادآور شد: متأسفانه پس از ساخت فیلم ارزشمند «هزار دستان» تعدادی از فیلمسازان که مبادرت به ساخت آثار تاریخی می کردند در تمامی زمینه ها حتی در ساده ترین مسائل از جمله طراحی صحنه و لباس، و چهره پردازی و... سعی داشتند که از زنده یاد علی حاتمی الگو برداری کنند که همین مسأله مسبب شد تا ما دیگر فیلم ارزشمند تاریخی در کشورمان نداشته باشیم.

راست گفتار ادامه داد: از همین رو من به شدت سعی کردم در «آشوب» با استفاده از تجهیزات و ادوات جدید سینمایی و فنی و به خصوص در بخش جلوه های ویژه کامپیوتری یک فیلم متفاوت در ژانر تاریخی خلق کنم که بتواند از «هزار دستان» زنده یاد علی حاتمی متفاوت باشد به نحوی که می توان گفت این فیلم بر اساس تلفیقی از «ماتریکس» و «هزار دستان» ساخته شده است!؛ من در «آشوب» از نوع و شیوه قاب بندی و کات های فیلم تا خلق فضاسازی متفاوت تر از سایر آثار تولید شده تاریخی در سینمای ایران عمل کرده ام و امیدوارم که نتیجه نهایی این فیلم برای مخاطبان رضایت بخش باشد.

این فیلمساز سپس در پاسخ به این سوأل که با توجه به عدم آماده نمایش بودن فیلمش در زمان برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر چرا به عدم پذیرش «آشوب» توسط اعضای هیأت انتخاب معترض بود گفت: من می خواستم زحمات تمامی افرادی که برای این فیلم زحمت های شبانه روزی کشیده بودند در جشنواره دیده شود و اگر این فیلم در جشنواره پذیرفته می شد ما یک نسخه برای نمایش آماده می کردیم و سپس برای اکران با وسواس بیشتری کارهایمان را انجام می دادیم.

وی افزود: البته ذکر این نکته ضروری است که من به جشنواره ها هیچ اعتقادی ندارم و برخلاف بسیاری از افراد جشنواره ها را نافی سینمای ایران نمی دانم و معتقدم که یک فیلم برای مردم تولید می شود و باید در یک زمان مناسب اکران شده و مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند.

راست گفتار در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: پس از آماده نمایش شدن فیلم مایلم که آن را هرچه سریعتر و در یک زمان مناسب که احتمالاً فصل تابستان است به اکران برسانم.

گفتنی است؛ داستان این فیلم در دهه ۱۳۲۰ می گذرد و مضمون اصلی آن در رابطه با بحران هنرمندان در آن روزگار است. اصل داستان این فیلم مربوط به جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه های لاله زار خوانندگی می کند و آین آشوب با آشوب های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ تلفیق می شود و این شخصیت را به یک آشوب خوفناک و تهدید آمیز تبدیل می کند.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: کاظم راست گفتار، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، صدابردار: محمود سماک باشی،  طراح گریم: شهرام خلج، عکاس: احمدرضا شجاعی، بازیگران: داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفی نیا، فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، کوروش تهامی، محمدرضا هدایتی، امیرحسین صدیق، شهره لرستانی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، خسرو امیرصادقی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.