دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

گپ سینماپرس با بازیگر جوان سینما و تلویزیون؛

تولید یک سریال با موضوع «کودکان کار»؛ امینی خواه: برای جذب انبوه مخاطبان در تلویزیون نیاز به تولید آثار خلاقانه داریم

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این روزها برای بازی در سریال تلویزیونی «سوت پایان» به کارگردانی کامیار شاه نظری آماده می شوم که موضوع اصلی آن در رابطه با کودکان کار و خیابان است و نمونه آن را پیش از این در تلویزیون نداشته ایم.

بازیگر فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سریال «سوت پایان» قصه و فضای جدیدی دارد و یکی از معضلات مهم اجتماع را مطرح می کند که قطعاً در تلویزیون ما به این شکل و شیوه فیلم و سریالی نداشته ایم.

وی ادامه داد: داستان این سریال تلویزیونی درباره گروهی از کودکان کار و خیابان است که بر اساس یک اتفاق تصمیم می گیرند تا یک تیم فوتبال تشکیل دهند. تشکیل تیم فوتبال آن ها که در ابتدا شاید مانند تیم های فوتبال آماتور کوچه و خیابان به نظر می رسد آنقدر حرفه ای و بزرگ می شود که به صورت هدفمند به مسابقات راه میباید و مسیر زندگی این کودکان را متفاوت می سازد.

امینی خواه سپس با بیان اینکه برای نگارش فیلمنامه این سریال تلویزیونی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است اظهار داشت: از آنجا که تیم سازنده مایلند که اثری نو، جذاب و بدون اغراق را برای مخاطبان آماده کنند مدت های طولانی برای نگارش این سریال که احتمالاً ظرف ۲ هفته آینده در شهر تهران کلید خواهد خورد انجام داده اند. این سریال که قرار است برای پخش از شبکه دوم سیما تولید شود قطعاً می تواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند و توجه جامعه را به زندگی کودکان کار و خیابان معطوف سازد.

این بازیگر جوان در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه برای جذب انبوه مخاطبان در تلویزیون نیاز به تولید آثار خلاقانه داریم خاطرنشان کرد: تلویزیون برای مخاطب عام است و مخاطب عام یکی از مهمترین مخاطب ها در سطح جهان شناخته می شود؛ این روزها که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در صدد هستند تا با تولید برخی برنامه های عامه پسند مخاطبان را به سمت خود کشانده و آن ها را از هویت ملی خود دور سازند بایستی ما با تولید برنامه های جذاب و خلاقانه این هدف دشمن را در نطفه خفه کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» سپس به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته فعالیت بسیار خوبی در سینما داشتم و با فیلم خوش ساخت «جزیره مهربانی» به کارگردانی فریال بهزاد در جشنواره فیلم کودک اصفهان حضور خواهم داشت.   فیلمبرداری این فیلم اواسط زمستان به پایان رسید و این روزها عوامل تولید با دقت و وسواس زیادی مشغول انجام امور فنی آن هستند تا این اثر فانتزی را برای حضور در جشنواره کودک آماده سازی کنند.

وی ادامه داد: داستان این فیلم در مورد یک هواپیمایی است که بعد از پرواز در یک جزیره سقوط می کند و سرنشینان این هواپیما که مدتی مجبور به زندگی در این جزیره می شوند با مسائلی همراه می شوند که ضمن داشتن بار طنز بسیار فانتزی است و نمونه آن را در سینمای ایران تاکنون نداشته ایم؛ من هم در این فیلم نقش خلبان هواپیما را بازی می کنم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: «جزیره مهربانی» جدا از داستان جذاب و قابل توجه خود به طبیعت بکر و اعجاب انگیز جزیره قشم توجه ویژه ای داشته و یکی از عمده کارهایی که در این فیلم صورت گرفته این است که این جزیره را به خوبی به مخاطبان خود می شناساند. معتقدم که سینما باید توجه جدی به اکوسیستم های کم نظیر کشورمان داشته باشد و با نمایش این آثار در سطح جهانی توریست ها را ترغیب به حضور در کشورمان نماید.

امینی خواه در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در سال جدید هم بتوانم پیشنهادهای خوبی برای حضور در سینما و تلویزیون داشته باشم؛ این روزها پیشنهاد برای بازی بسیار زیاد است اما متأسفانه کمتر فیلمنامه ای دارای استحکام لازم برای جذب مخاطب است که من ترجیح می دهم در این گونه آثار نقش آفرینی نکنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.