شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

سینماپرس و یک گزارش جالب / بخش دوم

تلخ و شیرین های زندگی سینماگران در سال ۹۴/ مشکلات اقتصادی و بیکاری اهالی سینما تلخ ترین واقعیت سال گذشته

تلخ و شیرین

سینماپرس: ناصر بهزادی/ یکی از علایق دوستداران سینما اطلاع از حال و هوای هنرمندان محبوب خویش است؛ همزمان با سال نو سینماپرس تلخ و شیرینی های زندگی برخی از بهترین سینماگران ایرانی در سال ۹۴ را گردآوری و با رضایت آنان در معرض دید مخاطبان خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس همزمان با آغاز سال ۱۳۹۵ با ۹ تن از هنرمندان رشته های گوناگون سینمایی در رابطه با مسائل تلخ و شیرینی که در سال ۹۴ شاهد آن بودند به گفتگو نشستیم. اغلب هنرمندان به مشکلات اقتصادی سینماگران در سال ۹۴ اشاره کردند و برخی هم از لحظات شیرین یک سال گذشته برایمان گفتند.

ماحصل گفتگوی سینماپرس با مهدی گلستانه، امیرمحمد زند، مهوش صبرکن، سیدجواد یحیوی، سیروس گرجستانی، رضا ناجی، هادی مرزبان، عطیه غبیشاوی و نوید فرح مرزی در ذیل مطلب نقل شده است.

مهدی گلستانه کارگردان سینما نیز ساخت فیلم سینمایی «نقطه کور» را شیرین ترین اتفاق زندگی اش در سال ۹۴ دانست و گفت: از اینکه توانستم این فیلم را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانم بسیار خوشحالم اما یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی ام در سال ۹۴ هم باز مربوط به ساخت این فیلم می شود چرا که برای جذب سرمایه آن سخت با مشکل مواجه شدم و این مسأله باعث شد آنچنان که باید نتوانم حلاوت ساخته شدن این اثر سینمایی را درک کنم.

مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون اما سال ۹۴ را سالی توأم با شادکامی ها در زندگی اش توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در سال ۹۴ هیچ اتفاق تلخی در زندگی ام رخ نداد و همواره با تلاش و کوشش خود و لطف پروردگار لحظه های شادی را برای خودم خلق کردم.

صبرکن ادامه داد: یکی از شیرین ترین اتفاقات زندگی ام در سال ۹۴ به دنیا آمدن دومین نوه ام بود که شادی را در زندگی ما دو چندان کرد و از سوی دیگر همکاری ام با یکی از نهادهای خیریه که از دختران یتیم حمایت می کند باعث شد تا لحظات زیبایی در زندگی ام به وجود بیاید؛ البته نباید ناگفته بماند که فعالیت مستمر در این نهاد خیریه مانع از آن شد که بتوانم به فعالیت های هنری ام مانند گذشته برسم.

امیرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با تلخ ترین اتفاق زندگی اش در سال ۹۴ گفت: من در سال ۹۳ پدرم را از دست دادم و غم از دست دادن او در سال ۹۴ همواره با من همراه بود و این غم و ناراحتی به حدی زیاد بود که بعضاً باعث ایجاد مشکل در زندگی ام می شد و این واقعه قطعاً دردناک ترین اتفاق زندگی من در این سال بود.

سیدجواد یحیوی هم در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس گفت: معتقدم زندگی سرشار از تجربه ها است و من نمی توانم از هیچ اتفاقی به عنوان «تلخی» یاد بکنم. ما در حال گذر عمر هستیم و از دیدگاه من همه چیز در زندگی بسیار عالی و خوب است.

سیروس گرجستانی بازیگر طناز سینما و تلویزیون نیز اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، کم کاری و بیکاری اهالی سینما یکی از اتفاقات تلخی بود که در سال ۹۴ شاهد آن بودم.

این بازیگر ادامه داد: من همیشه دنبال شیرینی می گردم و از همه مردم خواهش می کنم اگر در جایی شیرینی دیدند مرا هم خبر کنند تا با هم طعم شیرین آن را بچشیم!

رضا ناجی درباره شیرین ترین لحظه زندگی اش در سال ۹۴ اظهار داشت: آرزوی از بین رفتن تحریم ها از لحظات شیرین زندگی من در سال ۹۴ بود، امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم شاهد رونق و رشد باشیم.  

وی افزود: در سال ۹۴ من مجبور به جراحی باز قلب شدم و همین امر باعث شد که برخلاف میل باطنی ام نتوانم در کارهای هنری حضور داشته باشم که همین مسأله برایم درد و ناراحتی زیادی را در پی داشت و امیدوارم با پیشنهادات خوب در سال ۹۵ این ناراحتی ها از بین برود.

هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت نیز با اشاره به تعطیل شدن ناگهانی چند نمایش در سال ۹۴ گفت: از اینکه می بینم برخی از مسئولان فارغ از هر دیدگاه کارشناسی با هنر برخوردی بی رحمانه دارند ناراحت می شوم.

وی ادامه داد: اما شیرین ترین اتفاق زندگی من هم مربوط به تئاتر می شود و خوشحالم که بعد از مدت ها با اجرای جدیدترین نمایش من موافقت شد و از هفتم فروردین ماه سال ۹۵ در تالار وحدت نمایشم را روی صحنه خواهم برد.

عطیه غبیشاوی دیگر هنرمندی بود که سال ۹۴ را سرشار از سختی ها برشمرد و گفت: من در سال ۹۴ با مشکلات زیادی از جمله بیماری چشم روبرو شدم و چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفتم و از این رو این اتفاق را تلخ ترین اتفاق زندگی ام می دانم.

نوید فرح مرزی طراح چهره پردازی و صحنه و لباس باسابقه سینمای کشور نیز حضور مجدد خود به عنوان بازیگر بر صحنه تئاتر را یکی از شیرین ترین اتفاقات زندگی اش در سال ۹۴ دانست و گفت: خوشحالم که بعد از مدت ها تلاش توانستم باز هم گرمای صحنه تئاتر را با تمام وجودم احساس کنم.

وی سپس در رابطه با تلخ ترین اتفاق زندگی خود در سال ۹۴ گفت: از اینکه می بینم بسیاری از هنرمندان در بیکاری به سر می برند و کسی هم فکری به حال و روز آن ها نمی کند متأسف می شوم و امیدوارم شرایطی مهیا شود که همه هنرمندان بتوانند با جان و دل برای رشد و اعتلای هنر کشور کار کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.