یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

آرزوی ۱۲ بازیگر مرد سینما و تلویزیون در سال نو

از «رسول نجفیان» برای بارش باران تا «رضا رویگری» برای بازگشت سلامتی اش! ؛سینماگران رفع مشکلات اقتصادی و غم نان را آرزو کردند

آرزوی بازیگران مرد سینما

سینماپرس: ناصر بهزادی/ همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو نموده است که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین هایی همچون خانه تکانی، گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

از همین رو سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۵ با هنرمندان درباره آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو بنشیند. از همین رو با ۱۲ بازیگر مطرح مرد سینما و تلویزیون کشور آقایان: کیهان ملکی، بیوک میرزایی، رسول نجفیان، ناصر هاشمی، مجید یاسر، دکتر محمود عزیزی، فخرالدین صدیق شریف، افشین سنگ چاپ، سعید پیردوست، فرج الله گل سفیدی، رحیم نوروزی و رضا رویگری به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید:

کیهان ملکی بازیگر جوان سینما و تلویزیون گفت: گشایش اقتصادی، رونق اقتصادی و کنترل قانونی منابع مالی مملکت بزرگترین آرزوی من در سال آتی است؛ امیدوارم در سال جدید شرایطی مهیا شود که ما هیچ فقیر و مستمندی را در کشورمان نبینیم و همه مردم بتوانند از امکانات به صورت یکسان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این امیدوارم که دیگر شاهد بیکاری هیچ جوانی در کشورمان نباشیم و همه جوانان و به ویژه افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند بتوانند از رکود شغلی که این روزها به شدت در سطح کشور جلوه گری می کند خارج شده و بتوانند کار خوبی را برای خود دست و پا کنند؛ امیدوارم هیچ مردی به خاطر نداشتن شغل و پول جلوی همسر و فرزندان خود خجالت زده نشود و همه بتوانند از کمترین امکانات معیشتی بهره مند شوند.

ملکی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: همچنین برای خودم آرزوی داشتن چند پیشنهاد خوب برای بازی در سینما و تلویزیون را دارم و امیدوارم که در سال جدید بتوانم با توجه ویژه ای که تهیه کنندگان و کارگردانان می کنند کمی فعال تر باشم در چند اثر خوب و درخشان حضور داشته باشم.

بیوک میرزایی نیز اظهار داشت: همه مردم ایران مجدانه پشت حاکمیت ایستاده اند و تا پای جان از آن حمایت و دفاع می کنند از این رو امیدوارم دولتمردان گام های محکمی برای رفاه نسبی مردم که این روزها از وضعیت بسیار بد اقتصادی رنج می برند برداند.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به حضور گسترده مردم و هنرمندان در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه جدی تری به مسائل اقتصادی مردم داشته باشند و از سوی دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به قشر هنرمند که تنها به واسطه عشق همواره در عرصه هنر فعال هستند توجه جدی داشته باشد و شرایطی را مهیا سازد تا هیچ هنرمندی غم نان نداشته باشد.

میرزایی در خاتمه تأکید کرد: امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم به سمت پیشبرد اهداف عالیه کشورمان در تمامی زمینه ها و عرصه ها پیش برویم.

رسول نجفیان هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر نیز در رابطه با آرزوی خود در سال ۹۵ گفت: من آروز دارم در سال ۹۵ در سطح کشورمان باران ببارد؛ کمبود آب مشکلی جدی است که متأسفانه ما کمتر در زندگی روزمره مان به آن اهمیت می دهیم. کشور ما در یک خشکسالی بزرگ به سر می برد و همه مردم باید آگاهانه مبادرت به مصرف آب کنند.

این هنرمند ارزنده ادامه داد: همچنین آرزومندم تندرستی و سلامتی در زندگی تمامی مردم کشورمان جاری و ساری گردد و ریشه تمامی بیماری های صعب العلاج در کشورمان برکنده گردد. همچنین امیدوارم مشکلاتی نظیر بیکاری نیز از بین خانواده های ایرانی رخت بربندد.

ناصر هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون نیز اظهار داشت: امیدوارم سال ۹۵، سالی به دور از هرگونه نگرانی، تشویش و اضطراب برای تمامی ملت شریف ایران باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «برادرم خسرو» ادامه داد: امیدوارم تمامی ملت ایران در سال جدید بتوانند در زمینه اقتصاد، کار و زندگی شان امنیت و آرامش داسته باشند و بی دغدغه و آرام زندگی کنند.

مجید یاسر نیز همزمان با آغاز سال نو گفت: امیدوارم در سال جدید در بین سینماگران اتحاد ایجاد شود و اندک تنش هایی که میان آن ها به چشم می خورد نیز به طور کلی از بین برود و ما بتوانیم با تلاش و کوشش فراوان خود سینمای کشورمان را به جایگاهی که شایسته اش است برسانیم.

وی افزود: امیدوارم جوانان و پیشکسوتان سینما در سال جدید دست در دست هم دهند تا بتوانیم از مرگ و اضمحلال سینمای کشور جلوگیری کنیم و اندک اندک سینمای مان را به سمت جهانی شدن پیش ببریم.

دکتر محمود عزیزی نیز با تأکید بر اینکه مشاغل سینمایی باید تعریف درست و قانونی پیدا کنند اظهار داشت: مهمترین آرزوی من در سال ۹۵ این است که مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در مجلس شورای اسلامی بتوانند شرایطی را مهیا کنند که همه دست اندرکاران سینما بتوانند در حد توان و جایگاه و منزلت شان دیده شوند و حقوق هنرمندان به درستی به آن ها اعطا شود.

فخرالدین صدیق شریف بازیگر مطرح سینما و تلویزیون اظهار داشت: من امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم شاهد تقسیم عادلانه امکانات و کار در میان اهالی سینما باشیم؛ متأسفانه این روزها شرایطی در سینما و تلویزیون ما به وجود آمده که تنها برخی از افراد امکان حضور و دیده شدن را دارند و بسیاری از کهنه کاران و قدیمی های این حرفه بازنشسته و یا خانه نشین شده اند که این مطلب برای سینمای کشور ما بسیار دردناک است.

وی ادامه داد: بیکاری این روزها آفت جان بسیاری از هنرمندان در رشته های مختلف شده و امیدوارم نه تنها در رشته های هنری که در تمامی سطوح بیکاری به صورت مطلق از بین برود و به خصوص برای جوانان در تمامی زمینه ها و رشته ها شرایط برای فعالیت و کار مهیا گردد.

این بازیگر تأکید کرد: ما باید آگاه باشیم که بیشتر آسیب های اجتماعی و شکست های عاطفی و خانوادگی از بیکاری نشأت می گیرد و امیدوارم که مسئولان ذیربط هرچه سریعتر تدبیری برای این مشکل فزاینده در کشور داشته باشند.

افشین سنگ چاپ نیز همزمان با آغاز سال نو اظهار داشت: امیدوارم تمامی مردم ایران در سال جدید شادمان و سلامت باشند و همه بتوانند راحت و بی دغدغه و به دور از تشنجاتی که این روزها در بسیاری از خانواده ها دیده می شود زندگی کنند.

سعید پیردوست بازیگر طناز سینما و تلویزیون نیز احترام به پیشکسوتان در تمامی رشته ها و حرفه ها و سطوح را جزو مهمترین آرزوهایش در سال جدید دانست و اظهار داشت: امیدوارم که فرهنگ احترام به پیشکوستان و سالمندان در کشور ما احیاء شود و ما بتوانیم مانند گذشته شاهد آن باشیم که کهنسالان نزد آحاد افراد جامعه دارای جایگاه و احترامی خاص باشند.

وی افزود: امیدوارم این مطلب مهم در سینمای کشور ما نیز به زودی جلوه گری کند و تمامی این ها نیاز به حضور مدیرانی دلسوز است که با تدبیر خود راهکاری برای این مهم بیندیشند.

فرج الله گل سفیدی هم همزمان با آغاز سال نو آرزوی سالی پر برکت برای مردم ایران کرد و گفت: امیدوارم جیب های همه مردم پر از پول باشد و دیگر شاهد آن نباشیم که برخی افراد غم نان دارند و نمی توانند به درستی زندگی شان را بچرخانند.

رحیم نوروزی اما با بیان آرزویی متفاوت تر از سایر همکاران خود اظهار داشت: امیدوارم «منیت» هایی که در جامعه و کشور ما باب شده است هرچه سریعتر از بین برود و ما بتوانیم شاهد این باشیم که همه مردم اجتماعی فکر کنند و در زندگی روزمره شان به صورت فردی تصمیم گیری نکنند.

وی در همین راستا افزود: ما باید بدانیم منفعت ما در آینده کشور منوط به جامعه است و اگر به این دیدگاه دست پیدا کنیم می توانیم در تمامی زمینه ها و عرصه ها کشورمان را به رشد و سعادت برسانیم.

رضا رویگری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز اظهار داشت: من امیدوارم در سال جدید بتوانم سلامتی خود را به صورت کامل به دست بیاورم و واقعاً جز این مطلب به هیچ آرزوی دیگری فکر نمی کنم؛ امیدوارم مردم بدانند که سلامتی بزرگ ترین نعمت ها است و همواره قدر آن را باید بدانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.