شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

در نشست خبری امروز عنوان شد؛

تهیه کننده «غیرعلنی» :محدودیت ها و حساسیت های انتخاباتی، ما را از امکانات بصری زیادی محروم کرد

نشست رسانه‌ای سریال تلویزیونی«غیرعلنی»

سینماپرس: رضا جودی تهیه کننده سریال «غیرعلنی» که این شب ها در حال پخش از شبکه دو سیماست با انتقاد از اینکه محدودیت های عرفی و سازمانی زیادی برای تولید این اثر تلویزیونی وجود داشت گفت: ما به دلیل حساسیت هایی که در نمایش موضوع انتخابات در سطح جامعه داشتیم نتوانستیم شهر و کشور و فضا را به درستی نشان دهیم و به همین دلیل «غیرعلنی» جغرافیای خوبی ندارد و ما از امکانات بصری برای تولید این سریال محروم شدیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی رضا جودی صبح امروز با حضور عوامل این سریال و همچنین تعدادی از اهالی رسانه در سالن کنفرانس شبکه «پرس تی وی» برگزار شد.

جودی در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: پروژه «غیرعلنی» به دلیل آماده بودن فیلمنامه با سرعت پیش رفت به نحوی که ما در یک ماه اول مراحل انتخاب کارگردان و بازیگران را داشتیم و توانستیم این سریال را برای ایام انتخابات آماده کنیم.

وی ادامه داد: از آغاز تا اتمام تولید «غیرعلنی» به ۹۰ روز هم نرسید اما به دلیل اینکه ما فیلمنامه کامل در اختیار داشتیم به بهترین شکل ممکن کارمان را به پیش بردیم.

وی سپس با انتقاد از اینکه محدودیت های عرفی و سازمانی زیادی برای تولید این اثر تلویزیونی وجود داشت گفت: ما به دلیل محدودیت‌ هایی که در نمایش موضوع انتخابات در سطح جامعه داشتیم نتوانستیم شهر و کشور و فضا را به درستی نشان دهیم و به همین دلیل «غیرعلنی» جغرافیای خوبی ندارد و ما از امکانات بصری برای تولید این سریال محروم شدیم.

این تهیه کننده تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا تعداد قسمت های این سریال افزایش پیدا کرده اظهار داشت: فیلمنامه این سریال پتانسیل آن را داشت که به اثری بلندتر تبدیل شود اما به دلیل اینکه شروع سریال «غیرعلنی» پس از مجموعه تلویزیونی «کیمیا» و پایان آن قبل از انتخابات بود محدودیت‌ هایی داشتیم که در این راستا سعی شد تا در ۱۱ قسمت و در زمان پخش بیشتری این اثر روی آنتن شبکه دوم سیما قرار بگیرد.

در ادامه این نشست خبری مهرداد خوشبخت کارگردان این سریال تلویزیونی گفت: در ابتدای کار فیلمنامه و تهیه‌کننده مرا جذب کرد تا این پیشنهاد را قبول کنم و با حمایت‌ هایی که از سوی مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی داشتیم، خوشبختانه سریال به خوبی به سرانجام رسید. چرا که هرچه سریال واقعی‌تر باشد، جذابیت‌ آن بیشتر است.

وی افزود: سریال «غیرعلنی» از قسمت اول پخش خود دیده شد و مخاطبان جذب آن شدند و این سریال  را پیگیری می‌کنند؛ بر اساس شنیده ها و آماری که من در اختیار دارم حتی بسیاری از مخاطبان پر و پا قرص شبکه های ماهواره ای فارسی زبان سریال های «جم» و... را به صورت ضبط شده می بینند اما حتماً «غیرعلنی» را رأس ساعت تماشا می کنند. این در حالی است که برخی از سریال ها مانند «پشت بام تهران» از این محبوبیت برخوردار نیستند.

سپس بهاره رهنما بازیگر این سریال تلویزیونی در پاسخ به سوأل شخصی که نقش او را شبیه به سریال «چک برگشتی» دانسته  بود گفت:  نقش من در این سریال کاملاً متفاوت است. در سریال «چک برگشتی» درام به قصه نزدیک نبود اما در این سریال انتخابات اصل ماجراها است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در کنار آقای خوشبخت برای من به مثابه یک درس بود؛ چرا که این سریال نمونه خوبی برای آشتی مردم با رسانه ملی است. این سریال با توجه به اینکه انتقاد و شوخی داشت، اما بدون اینکه درباره قومی صحبت کند و آن را مخاطب خاص خود قرار دهد توانست مخاطبان انبوهی را به سوی خود جذب کند.

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در بخش دیگری از این نشست خبری از برزو ارجمند بازیگر نقش مقابل خود تقدیر کرد و گفت: در زمانه ای که بسیاری از همکاران مرد ما در فیلم ها و سریال ها ما را «هوو» ی خود به حساب می آورند، برزو ارجمند به دلیل تربیت در خانواده ای هنرمند به نقش مقابل خود جای کار می دهد و با او بده بستان های خوبی دارد که این مهم باعث رشد کیفی سریال می گردد.

پس از سخنان این بازیگر حسین تراب نژاد فیلمنامه نویس این سریال تلویزیونی گفت: طرح اولیه «غیرعلنی» انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی را مد نظر نداشت و ما ایده طنزی داشتیم که آن را به روز کردیم و فکر می کنم که مسیر کاری مان هم درست بود؛ از جایی که این نوع آثار سفارشی و حکومتی محسوب می شوند ما نمی توانستیم نگاهی صرفاً جدی داشته باشیم چرا که این گونه آثار شعاری می شوند و مخاطب نمی تواند با آن ها ارتباط برقرار کند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که چرا در این سریال نگاهی غرض ورزانه به مطبوعاتی ها صورت گرفته اظهار داشت: ما تنها در این سریال مطبوعاتی هایی را نشان دادیم که دنبال اخبار جنجالی و اصطلاحاً زرد هستند و به هیچ وجه قصد توهین به این افراد را نداشتیم.

برزو ارجمند نیز در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: من برای حضور در این سریال به تهیه‌ کنندگی رضا جودی خیلی خوشحالم چرا که وی تنها تهیه‌کننده‌ ای است که من بدون داشتن قرارداد با او کار می کنم.

ارجمند ادامه داد:  موضوع این سریال به گونه‌ ای است که شاید در میان اطرافیان خود بسیار ببینیم. افرادی که بدون دانش کافی کاندیدای انتخابات می‌شوند تا به نظر خودشان جامعه را نجات دهند.  

علی دهکردی دیگر بازیگر این سریال تلویزیونی هم در خاتمه این نشست خبری گفت: من در سریال «غیرعلنی» مهمان بودم و ترجیح می دهم بیشتر در مورد سامانه مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سخن بگویم؛ من معتقدم  این سامانه زمینه ساز اتفاقی است که باید به عنوان یک رنسانس در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رخ می داد. امروز عرصه رسانه، فضای نگران کننده ای دارد و مسئولان نیز باید نسبت به آن نگران باشند.

این بازیگر در خاتمه این نشست خبری متذکر شد: امروز ما نگرانی هایی نسبت به هجمه رسانه های جهانی و صدمه خوردن بنیادهای ملی و مذهبی خود داریم. بنابراین رسانه ملی باید به شکلی جدی تر به مردم نگاه کنند تا فصل جدیدی از آشتی مردم و رسانه به اتکای نمایش بعضی از واقعیت ها رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.