شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

طی مراسمی

سامانه طرح و فیلمنامه مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما رونمایی شد

مرکز گسترش فیلمنامه نویسی

سینماپرس: امین صدیقی رئیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما گفت: در گذشته فیلمنامه‌ ها ممکن بود به صورت سلیقه‌ ای بررسی شوند، اما با راه اندازی سامانه طرح و فیلمنامه ،بررسی طرح فیلمنامه‌ها در صدا و سیما کاملا نظام‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مراسم افتتاح سامانه طرح فیلمنامه مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما صبح امروز با حضور امین صدیقی رئیس این مرکز، رحمان سیفی آزاد مدیر مرکز امور نمایش و همچنین مدیر طرح و برنامه سامانه ثبت فیلم‌نامه و تعدادی از اهالی رسانه در سالن کنفرانس شبکه «پرس تی وی» برگزار شد.

صدیقی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: چون همه فیلمنامه‌نویسان به مدیران دسترسی نداشتند و حتی در مراکز استان‌ ها برای نویسندگان محدودیت وجود داشت، با افتتاح این طرح دیگر این اتفاق رخ نمی‌ دهد. در گذشته فیلمنامه‌ها ممکن بود به صورت سلیقه‌ ای بررسی شوند، اما با این سامانه بررسی طرح فیلمنامه‌ها نظام‌ مند می گردند.

وی سپس با تأکید بر اینکه سامان دادن به حوزه گسترده طرح و فیلمنامه دشواری های متعددی دارد اظهار داشت: این کار باعث می شود تا فیلمنامه‌ نویسان که دسترسی به مدیران ارشد سازمان صدا و سیما را ندارند بتوانند به راحتی طرح های خود را در اختیار آن ها قرار دهند و از سوی دیگر سلیقه ای که برای انتخاب آثار وجود دارد از بین رفته و طرح ها و فیلمنامه ها کارشناسی شده انتخاب شوند.

رئیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما خاطرنشان کرد: در این سامانه کارشناسان مراحل مختلف متن، طرح اولیه، سیناپس و فیلمنامه کامل را بررسی می‌کنند که در مراحل مختلف برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی با سرعت بیشتری اقدام کنیم و به دنبال این هستیم که بخش نمایشی فیلمنامه‌ ها را در این سامانه به ثبت برسانیم.

صدیقی ادامه داد: در مرکز گسترش فیلمنامه‌ نویسی یک واحد فیلم و سریال پیش‌بینی شده که خلاء و کاستی‌های بخش نمایش و مجموعه‌ های تلویزیونی را رفع کنیم که در این راستا سریال «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با محوریت انتخابات و با فیلمنامه کامل به تولید رسید که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان رسانه ملی قرار گرفته باشد.

وی در خاتمه متذکر شد: در پرداختن به موضوعات و مسائل روز جامعه حساسیت‌های بسیاری وجود دارد که در این راستا سعی شده تا از ابتدای طراحی تا بازبینی نهایی فیلمنامه دقت زیادی انجام شود تا مشکلاتی پیش نیاید.

گفتنی است؛ پس از سخنان صدیقی، بوالی مدیر طرح سامانه ثبت فیلمنامه‌ نویسی سازمان گسترش فیلمنامه‌نویسی بخش‌های مختلف این سامانه جدید را برای اصحاب رسانه توضیح داد.

نظرات

  • مهدیزاده ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۸:۳۲
    0 0
    سلام من یک فیلمنامه 25 صفحه ای شامل مقدمه و طرح 8قسمت از یک سریال 22 قسمتی را در قسمت ایجاد فیلمنامه ارسال کردم و اگر چه اپلود شد ولی پیامی نرسید که فیلمنامه به سایت منتقل شده و حدودا چقدر طول میکشد که رد یا قبول فیلمنامه مشخص شود ؟ متشکر از ایجاد این سایت
  • محمد لطفی سوها ۱۳۹۵/۰۱/۱۳ - ۱۰:۰۶
    0 1
    سلام بنده خیلی دوست دارم یک فیلمنامه بخونم اگه امکان داره از فیلم ظ های که پخش شده فیلمنامه ش را در سایت بگذارید تا کسانی که دوسن دارند بخوند. با تشکر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.