چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

حاشیه‌های روز نهم جشنواره‌ فجر در برج میلاد

فارس: روز نهم سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیه هایی همراه بود.

روز نهم سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیه‌هایی همراه بود.

*«بادیگارد» ترور شد

شاید مهمترین خبر دیروز در برج میلاد اعلام نامزدهای سیمرغ بود، برخی از خبرنگاران و منتقدان به انتخاب ها می خندیدند و برخی دیگر عصبانی بودند، از انتخاب برخی فیلم ها که بگذریم نامزد نشدن بادیگارد در بخش های اصلی کمی بالاتر از عجیب بود تا جائیکه تعدادی از منتقدان، عدم انتخاب حاتمی کیا در جمع نامزدها را به جای بالاتر از هیئت داوران مرتبط می دانستند و می گفتند فیلم به نکاتی اشاره کرده که مطلوب دولت نبوده است. شاید حاتمی کیا اگر می دانست فیلمش را ترور می کنند  مثل طالبی که «یتیم خانه ایران» را به گفته خودش به داوران دو پاسپورته نسپرد، او هم «بادیگارد» را در بخش خارج از مسابقه اکران می کرد.

*مجید شریف واقفی در برج میلاد

«سیانور» آخرین ساخته بهروز شعیبی در آخرین روز جشنواره در برج میلاد به نمایش در خواهد آمد، فیلمی که از روز اول جشنواره منتظر دیدنش بودیم در میان نامزدی‌ها سهمی نداشت، همین مسئله اهالی برج را بیشتر ترغیب کرده که سیانور را دقیق‌تر ببیند، نکته دیگر سیانور بازی بهروز شعیبی در نقش مجید شریف واقفی است که امروز خانواده ایشان برای دیدن فیلم در برج میلاد حاضر خواهندشد. 

*شورجه، شهیدی فرد و دیگران...

هر سال به روزهای آخر جشنواره که می‌رسیم، فشار کاری و دیدن فیلم‌های متعدد در یک روز و تحمل خستگی چند روزه اثر خودش را می‌گذارد، حالا اعلام نامزدهای جشنواره در روزهای آخر را نیز به این ماجرا اضافه کنید. از میان سینمایی‌ها، جمال شورجه، محمدرضا عباسیان، محمدحسین نیرومند و پژمان لشگری پور تقریبا در اکثر سانس‌ها حاضر بودند و از میان منتقدان نیز محمدتقی فهیم و سعید مستغاثی فیلم‌ها می‌دیدند، بازیگران هم به تناوب در برج حاضر می‌شدند و از میان اهالی رسانه محمدرضا شهیدی فر تا نیمه‌های شب در برج میلاد قابل روئیت بود.

*حاج قاسم، حاتمی کیا و یک انگشتری/ حیدری بخاطر پایمال کردن حق حاتمی‌کیا در سینمای ایران ماندگار شد

روز گذشته حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ مدافعین حرم بخاطر ساخت «بادیگارد» و صحبت‌های چند وقت اخیر حاتمی‌کیا با او دیدار داشت و یک انگشتر به این کارگردان صریح سینمای ایران هدیه داد. نکته جالب حذف سیمرغ حاتمی‌کیا واکنش خبرنگاران در تلگرام جشنواره است که به نوعی دارند صدای اعتراض خود را محترمانه به گوش دبیر جشنواره می رسانند، قطعا سیمرغ نگرفتن ابراهیم حاتمی‌کیا در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهدشد.

*«خشم و هیاهو» به سبک ناصر محمدخانی و شهلا جاهد 

«خشم و هیاهو» آخرین اکران دیشب برج میلاد در روز نهم جشنواره بود، فیلمی که از ابتدا با شایعه بازسازی ماجرای ناصر محمدخانی فوتبالیست پیشکسوت و شهلا جاهد بر سر زبان‌ها افتاد و برخی‌ها تکذیب عوامل سازنده فیلم را از ترس شکایت محمدخانی و توقیف فیلم می‌دانستند. فیلم ارجاعات مستقیمی به ماجرای این فوتبالیست داشت و حتی برخی از ری اکشن‌ها همان حرکات شهلا جاهد در دادگاه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.