سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

ناهار نامزدهای اسکار تحت‌تاثیر بحث «سیاه و سفید»

اسکار

مهر: در مراسم ناهار نامزدهای اسکار امسال سیلوستر استالونه، تام مک‌کارتی، رونی مارا و جرج میلر نقطه نظرهایشان را درباره کمبود گوناگونی نژادی در بین نامزدهای امسال مطرح کردند.

شریل بون آیزکس، رییس تحت فشار آکادمی اسکار، مراسم ناهار نامزدهای اسکار که روز دوشنبه برگزار شد با این جمله‌ها آغاز کرد: «امسال همه می‌دانیم مساله‌ای وجود دارد که اذیت‌مان می‌کند. می‌خواهم آن را کنار بگذارم.»

اما با وجود خواست‌ او، نمی‌شد از مساله «#اسکار‌خیلی‌سفید‌است» فرار کرد. بیش از ۱۰ معترض جلوی هتل بورلی هیلتون که محل برگزاری این ناهار بود حاضر شدند تا نسبت به این اعتراض کنند که برای دومین سال پیاپی، هیچ یک از نامزدهای بازیگری امسال، رنگین‌پوست نیستند. ناجی علی، مدیر «پروژه امید اسلامی» برگزارکننده این تجمع اعتراضی بود. معترضان تابلوهایی را به دست داشتند که رویش مجسمه اسکار جلوی یک پس‌زمینه مشکی به تصویر کشیده شده و حروف «#اسکار‌خیلی‌سفید‌است» هم بالای آن با حروف قرمز نقش بسته بود.

از بسیاری از نامزدها در پشت‌صحنه مراسم روز دوشنبه خواسته شد تا به این موضوع بپردازند و سیلوستر استالونه در صدر آن‌ها قرار داشت: او همه را شگفت‌زده کرد و گفت حتی با وجود اینکه برای نقش‌آفرینی‌اش در «کرید» یکی از نامزدهای اسکار امسال است، به فکر ملحق شدن به جمع بایکوت‌کنندگان آن افتاده است. استالونه که اولین نامزدی‌اش را از سال ۱۹۷۷ تا به حال به دست آورده، به رسانه‌ها گفت به محض اینکه شنید نامزد شده به رایان کوگلر کارگردان «کرید» زنگ زد تا ببیند باید از شرکت در مراسم خودداری کند یا خیر. او گفت کوگلر هم «مسئول» حضور او در رقابت جوایز است و اضافه کرد: «گفتم، اگر نمی‌خواهی من نمی‌روم. او هم گفت می‌خواهم بروی. چنین آدمی است. می‌خواست هوای فیلم را داشته باشم.»

با این حال استالونه از تلاش‌های آکادمی برای بهبود بخشیدن وضعیت تجلیل کرد و گفت: «یک قانون جهانی وجود دارد؛ یا خودت را وفق می‌دهی یا دیگر وجود نخواهی داشت. باور دارم که اوضاع تغییر خواهد کرد. فقط زمان می‌خواهد. در نهایت، تمام استعدادها به اوج می‌رسند. مساله شکل دادن به الگویی جدید است، یک طرز تفکر جدید.»

تام مک‌کارتی، کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار فیلم «در کانون توجه» هم امیدوار بود و گفت: «راستش را بخواهید نسبت به این بحث احساس هیجان می‌کنم. من خیلی به جامعه فیلم باور دارم و می‌دانم می‌تواند ترقی‌خواه و فراگیر باشد. همینطور به تلاش کردن ادامه بدهید!»

رونی مارا که برای کارش در «کارول» نامزد اسکار شده هم تایید کرد و گفت: «فکر می‌کنم این بحثی است که همه‌ ما باید مدنظر داشته باشیم.»

برادران کوئن که برای فیلم «پل جاسوس‌ها» نامزد شده اند در این مراسم حضور نداشتند، اما چند روز قبل نظر خود را در این باره اعلام کرده بود. اتان کوئن گفته بود: «مهم این است که داستان را درست تعریف کنید، که ممکن است شامل سیاه‌پوستان یا مردمی از هر میراث و نژادی بشود، یا شاید هم نشود.»

مک‌کارتی در پشت‌صحنه ناهار روز دوشنبه حرف‌های او را تایید کرد و گفت در تعریف کردن داستان حقیقی فیلم «در کانون توجه» که در شهر بوستون اتفاق می‌افتد، او این وظیفه را داشت تا داستان «یک فرهنگ بسیار خاص» را تعریف کند و تاکید کرد: «باید به محتوایتان وفادار باشید.»

جرج میلر، کارگردان فیلم «مد مکس: جاده خشم» هم این حرف را قبول دارد و می‌گوید: «فکر می‌کنم انتخاب بازیگر کاملا به داستان بستگی دارد. فیلم‌ها به داستان بستگی دارند و اگر داستان به آن نیاز داشته باشد، مسلم است که باید گوناگونی از همه نوع وجود داشته باشد.»

مراسم اهدای جوایز اسکار امسال روز بیست و هشتم فوریه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.