سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

بر اساس آخرین شنیده های سینماپرس

«بادیگارد» از فهرست نامزدی در اصلی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر حذف شد/ وقتی که انتقادات حق «حاتمی کیا» را تضییع می کند!

ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم سینمایی«بادیگارد»

سینماپرس: شنیده ها حاکیست بر خلاف انتظار و تصور بسیاری از علاقمندان و مخاطبان سینما فیلم سینمایی " بادیگارد" ابراهیم حاتمی کیا از نامزدی در اصلی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر حذف شده است!

به گزارش خبرنگار سینماپرس گفته می شود در حالی که هیات داوران جشنواره فیلم فجر تا حدود ساعت ۳ بامداد امروز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه سالجاری در خصوص نامزدی فیلم سینمایی" بادیگارد" ابراهیم حاتمی کیا در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به توافق رسیده بودند به ناگاه و بنا به دلایلی که هنوز برای ما مشخص نیست، به رغم تلاش دبیر جشنواره، نام وی و فیلمش از این دو بخش مهم جشنواره حذف گردیده است.

این در حالیست که فیلم" بادیگارد" بنا به تحلیل بسیاری از رسانه ها و منتقدین و حتی اقشار مختلف مردم از جمله آثار برجسته سینمایی در محتوا و ساختار بوده و نظر بسیاری از اهالی سینما را به خود جلب نموده است.
این خبر در حالی مطرح شده است که امشب برای نخستین بار قبل از اختتامیه جشنواره، قرار است در هتل لاله طی ضیافتی نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و چهارم معرفی شده و از آنها به نحوی تجلیل شود؛ حال اینکه با وجود انواع فیلم های تلخ و سیاه امسال، چه کسانی در برابر با این فیلمساز مردمی و متعهد که اتفاقا در " بادیگارد" در بستر قصه ای جذاب، ضرورت محافظت از آرمانهای امام راحل و شهدا و انقلاب را در میان افراد دلسوز و انقلابی یادآوری می  کند، چه فهرستی برای دریافت سیمرغ خود را آماده می کنند پرسشی است که مدیران سینمایی بی شک باید خود را برای پاسخگویی و رفع ابهامات در این زمینه آماده کنند.
شایان ذکر است این فیلم از محصولات سازمان فرهنگی هنری اوج بوده و حاتمی کیا نیز همزمان با نمایش این فیلم در طول جشنواره، بارها همچون گذشته به سیاستهای فرهنگی و سینمایی کشور خطاب به روحانی ریاست جمهوری، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی انتقادات تندی داشته است.

نظرات

  • محمد ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۱۴:۴۵
    0 0
    خیلی طبیعیه! این دولت به نظرات مخالفانش خیلی اهمیت می ده و با احترام تمام آنها را از صفحه پاک می کند!
  • م ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۰۲:۲۹
    0 0
    متاسفم .واقعا نا امید کننده است.
  • ایمان ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۱۳:۳۳
    0 0
    واقعا متاسفم از اینکه چنین اثر فاخری نباید جزو فهرست نامزدها باشه و چند فیلم که اصلا شایسته حضور در فستیوال و رقابت را نداشتند نامزد دریافت سیمرغ هم بشن ، گرچه به نظرم رفتار حاتمی کیا هم در اینکه در فرش قرمز حضور نیافت و... در این تصمیم گیری بی تاثیر بود
  • آرش ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۲۱:۱۸
    0 0
    از آقای روحانی بعید بود
  • شهاب سيستاني ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۲۰:۵۱
    0 0
    كاملا معلومه. چون مثل همه مسايل مملكت در اين مورد هم تصميم گير اصلي حسين فريدون است نه كس ديگري،،،،، داوران ، وزير ارشاد ،أيوبي و حتي حسن روحاني كاره اي نيستند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.