یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

قدردانی از داور ضدایرانی در جشنواره تجسمی فجر

فارس: «پریسا تشکری» که به عنوان داور رویداد هنری ضدایرانی در پاریس شرکت داشت، امسال در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تقدیر می‌شود.

به مناسبت نام‌گذاری 18 بهمن ماه به نام «انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی» جمعی از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای تجسمی کشور تجلیل خواهند شد.

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/11/18/1464831_838.jpg
در بین اسامی تقدیرشوندگان نام «پریسا تشکری» به چشم می‌خورد؛ فردی که نه تنها همراه انقلاب اسلامی نبوده بلکه در پروژه ضدحقوق بشری علیه ایران تنها طراحی ایرانی بوده که شرکت می‌کند.

نمایشگاهی با موضوع «لغو مجازات اعدام و کشتار» در سال 1389 در پاریس با اجرای پروژۀ حقوق بشری علیه ایران کلید می‌خورد که در این نمایشگاه ایران را با حداقل 388 کشته در سال در رأس کشورهای ضد حقوق بشری قرار می‌دهند. «پریسا تشکری» هم تنها طراح ایرانی بوده که در این نمایشگاه به عنوان داور حاضر می‌شود.

 تشکری، حتی در یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر ایران با حکم مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد جزء اعضای شورای سیاستگذاری معرفی شده که با انتقاد شدید رسانه‌ای از انتخاب وی مواجه می‌شود.

اکنون بعد از گذشت یک سال از آن ماجرا، شاهد هستیم که این داور ضدایرانی در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، گزینه انتخابی برای تقدیر است!

در اینجا چند سؤال مطرح است؛

با توجه به سوابق روشن «پریسا تشکری»، وی توسط چه کسانی انتخاب شده است؟!

تعداد گرافیست‌های متعهد و انقلابی در کشور کم نیست؛ این فرد چه سنخیتی با شعار «انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی» دارد؟!

معیار برای تقدیر از این فرد چه بوده است؟!

براساس این گزارش، نمایشگاه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از هفته گذشته در مؤسسه فرهنگی ـ هنری صبا واقع در خیابان ولیعصر (عج) میزبان علاقه‌مندان است. نکته قابل توجه دیگر در برگزاری این رویداد هنری، نصب پرچم آمریکا در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران بود که با پیگیری و انتقاد رسانه‌ها، پرچم آمریکا از جمع پرچم شرکت‌کنندگان بین‌المللی این جشنواره برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.