شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به خبرنگار سینماپرس گفت:

کریم امینی: در «آب نبات چوبی»از بازیگران سینمای پیش از انقلاب الهام نگرفتم

آبنبات چوبى

سینماپرس: کریم امینی کارگردان فیلم کوتاه که در جدیدترین اثر سینمایی حسین فرحبخش شبیه به کاراکترهای معروف فیلمفارسی ایفای نقش کرده در این باره گفت: برای بازی در «آب نبات چوبی» از هیچ یک از بازیگران سینمای پیش از انقلاب الهام نگرفتم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کاراکتر مرتضی در «آب نبات چوبی» شبیه هر کسی نیست؛ این فرد جهان بینی خاص خود را دارد و در زندگی اش هیچ گاه عقل و منطق رکن اصلی را ایفا نکرده اند و همواره با احساس جلو رفته است بر همین اساس من خودم را به دست نقش سپردم تا این شخصیت بتواند مرا برای ایفای هرچه بهتر کمک کند.

وی ادامه داد: البته من به عشق هنرمندی مانند پرویز پرستویی به سینما آمدم و توجهم به بازی بازیگران دیگری در قبل از انقلاب همچون بهروز وثوقی نیز جدی بوده اما در این فیلم به هیچ عنوان از بازی آن ها و سایر بازیگران فیلمفارسی های آن زمان الگویی نگرفتم. 

امینی خاطرنشان کرد: من معتقدم صرف الگو گرفتن یک بازیگر برای ایفای نقش ها و تیپ های مطرح در سینما کاری صحیح نیست و بازیگر بایستی با دقت و شناخت وافر خود به شخصیت های فیلمنامه نزدیک شده و با کمی علم جامعه شناسی بتواند ما به ازای بیرونی کاراکترهای مورد نظر در هر فیلمنامه ای در جامعه پیدا کرده و بر اساس آن نقش خود را بازی کند.

این بازیگر سپس با تاکید بر اینکه من تاکنون فعالیت های زیادی در پشت صحنه سینما داشته ام اظهار داشت: من هم مانند ۹۰ درصد از افراد دیگری که در سمت های مختلف در سینما فعالیت می کنند از همان ابتدا با عشق به هنر بازیگری وارد سینما شدم و خوشحالم که پس از بازی در چندین نقش کوتاه در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی در «آب نبات چوبی» که برای عموم مخاطبان ساخته شده است در نقش اصلی بازی کنم.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه «آب نبات چوبی» فیلمنامه خوبی دارد و فیلمی قصه گو است که خیلی ساده حرف های خود را بیان می کند و این مهم در این روزها که سینمای ما نیاز جدی به مقوله قصه پردازی دارد بسیار مهم محسوب شده و امیدوارم که این اثر بتواند با مخاطبان ارتباط خوبی را برقرار کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» در همین رابطه تاکید کرد: بازی در این فیلم سینمایی برای من بسیار لذت بخش بود به خصوص اینکه در کنار یکی از بازیگران خوب سینما یعنی رضا عطاران نقش آفرینی می کردم و این مساله باعث شده بود تا کار در این پروژه برایم تا حدی دشوار شود.

امینی افزود: من به غیر از بازی در نقش اصلی این فیلم سینمایی در سمت دستیار اول کارگردان و برنامه ریز در کنار آقای فرحبخش حضور داشتم که این امر مهم کارم را به شدت دشوار کرده بود؛ اما خوشبختانه روند تولید این فیلم بسیار عالی و سریع انجام شد و ما کل فیلم را طی ۲۲ جلسه فیلمبرداری کردیم که در سینمای ما یک رکورد قابل ملاحظه محسوب می شود چرا که اغلب آثار سینمایی بیش از ۵۰ جلسه فیلمبرداری برای تولیدشان در نظر می گیرند.

وی سپس با بیان اینکه برای بازی در نقش «مرتضی» تمرین خاصی انجام نداده است گفت: از آنجا که من در جنوب شهر تهران و در محله «نازی آباد» بزرگ شده ام با کاراکترهایی مانند مرتضی به خوبی آشنا بودم و به همین دلیل بدون هیچ مشکلی توانستم لحن، بیان، نوع دیدگاه و جهان بینی این افراد را که با آن ها سر و کار زیادی داشتم در «آب نبات چوبی» پیاده کنم که خوشبختانه مورد تایید کارگردان قرار گرفت.

این بازیگر تاکید کرد: من در زمینه بازیگری هیچ ادعایی ندارم و معتقدم که هنر بازیگری یکی از هنرهایی است که هیچ انتهایی ندارد و بنا به آنچه پیشکسوتان و اساتید این رشته نیز به آن معتقد هستند تمامی کارهای ما یک نوع تمرین و خودسازی محسوب می شود.

امینی در بخش دیگری از این گفتگو فیلم «آب نبات چوبی» را فیلمی متعلق به صنعت سینما دانست و اظهار داشت: نگاه آقای فرحبخش به گونه ای است که سینما را یک صنعت می دانند؛ اتفاقا امروزه این نوع دیدگاه باعث توجه ویژٰه به فیلم های می شود. به عنوان مثال «آواتار» ترکیبی از هنر و صنعت است و تمامی اتفاقات خوب در آن دیده می شود و ما باید در سینمای کشورمان به این سمت پیش برویم.

وی در خاتمه افزود: من امیدوارم «آب نبات چوبی» در جشنواره فیلم فجر به خوبی دیده شود و امیدوارم که فیلم بتواند به آنچه که شایسته اش است دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.