شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

گپ بازیگر نمکین سینما با ما؛

محسن کیایی: "بارکد" دو نقش اول مرد دارد/ دلم سیمرغ بلورین می خواهد!

محسن کیایی در اولین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محسن کیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با دو فیلم سینمایی «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: من انرژی زیادی برای بازی در این دو فیلم گذاشتم و امیدوارم که نظر هیات داوران روی بازی من مثبت باشد چرا که دوست دارم در ویترین خانه ام سیمرغ بلورین داشته باشم!

بازیگر سریال تلویزیونی «پرده نشین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سیمرغ بلورین یکی از مهمترین جوایز سینمایی در کشور ماست و قطعا برای هر سینماگری ارزشمند است و همه می خواهند که در طول حضور حرفه ای شان در سینما حداقل بتوانند یک سیمرغ بلورین به دست بیاورند.

وی افزود: سیمرغ داوران جشنواره برایم اهنیت زیادی دارد اما مهمتر از آن سیمرغ و جایزه ایست که از مردم دریافت می کنم.

وی سپس با بیان اینکه فیلمنامه برای حضور مستمر و تاثیرگذار یک بازیگر نکته بسیار حائز اهمیتی است اظهار داشت: من در فیلمنامه هایی که برای بازی در آن ها پیشنهاد دارم همیشه دنبال هدف و محتوا هستم و به همین دلیل است که پرکار نیستم.

وی گفت: من ترجیح می دهم با گزیده کار بودن، تنها در آثاری حضور داشته باشم که به اصطلاح حرفی برای گقتن دارند و به مسائل مختلفی که می توانند برای مخاطبان ضمن دارا بودن وجه سرگم کنندگی، یک نوع آموزش در پی داشته باشند حضور داشته باشم.

این بازیگر در ادامه این گفتگو با اشاره به بازی اش در فیلم سینمایی «نقطه. کور» گفت: موقعیت و فضای فیلمنامه این اثر سینمایی با آثار قبلی من به شدت متفاوت بود؛ من در این فیلم یک کاراکتر آرام داشتم که در محیط بسته یک آپارتمان حضور دارد و زندگی برایش زیاد جدی نیست.

وی اضافه کرد: این با نقش های پیشین من در سینما که اغلب کاراکترهای پرسرعت و حتی به نوعی خشن بودند متفاوت است. حضورم در این فیلم از آنجا ناشی می شود که همواره مایلم تجربه های جدیدی در سینما داشته باشم.

کیایی خاطرنشان کرد: فیلمنامه «نقطه کور» به زعم من یکی از کامل ترین فیلمنامه هایی بود که طی تمامی سال های حضورم در سینما به من پیشنهاد شده بود؛ در این فیلم مباحث مهم روانشناختی اعم از ارتباط زوجین با یکدیگر، روابط والدین با فرزندان و امثالهم به خوبی مطرح می شد و از سوی دیگر با اشاره به مباحث مهم و روز جامعه همچون مساله چشم و هم چشمی، استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی و زندگی باری به هر جهت، سعی بر آن داشت تا تلنگری به مخاطبان بزند.

بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» ادامه داد: من معتقدم که هر اثر سینمایی یک رسالت دارد و می تواند تاثیر زیادی را روی بخشی از جامعه بگذارد از این رو ما بایستی در آثار سینمای کشور مبادرت به ساخت آثار مفید کنیم.

وی سپس در رابطه با «بارکد» نیز اظهار داشت: مصطفی کیایی پس از دو فیلم اجتماعی بار دیگر به سینمای کمدی بازگشته و امیدوارم که این فیلم که سرشار از موقعیت های بسیار جذاب و کمیک اما متفاوت با آثار رایج این جنس از سینماست بتواند نظرات مثبت مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

کیایی افزود: یکی از ویژگی های فیلم «بارکد» این است که ۲ بازیگر نقش اول مرد دارد که نقش یکی از آن ها را من و دیگری را بهرام رادان بازی می کند که این دو شخصیت با یکدیگر دوست های صمیمی هستند و تمامی داستان فیلم را یک تنه به پیش می برند.

این بازیگر در رابطه با این اثر سینمایی گفت: من در این فیلم نقشی متفاوت همراه با گریمی بسیار متفاوت دارم که می تواند برای مخاطبان جذاب باشد. در کل این را باید بگویم که فضای فیلم «بارکد» کلا متفاوت از آن چیزی است که تاکنون در سینما شاهد بوده ایم.

کیایی سپس در پاسخ به این سوال که با توجه به نمکین بودن نقش هایش آیا از کلیشه شدن هراس ندارد اظهار داشت: من کلا در زندگی عادی و روزانه ام انسان شوخ طبعی هستم و شوخی کردن با اطرافیانم را دوست دارم؛ اما معتقدم که نمکین بودن نقش هایم در آثاری که تاکنون بازی کردم باعث آن نشده تا در این نقش ها کلیشه شوم چرا که همیشه برای خودم یک وجهه جدید رو می کردم و از سوی دیگر انتخاب هایم همیشه آگاهانه بوده است.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من اصولا مایل نیستم در فیلمنامه هایی که پیشنهاد بازی در آن ها را می پذیرم در کاراکترهای تک بعدی بازی کنم و دوست دارم که همواره مانند زندگی، ایفای نقش شخصیت هایی را بر عهده داشته باشم که کاراکتری چند وجهی دارند و می توانند در کمدی ترین لحظات ناگهان جدی، خشمگین و... شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.