یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

اعلام اسامی نامزدهای بخش تبلیغات «فیلم فجر»

وقتی که قانونمداران بنفش، همچنان بر بی‌قانونی اصرار می‌ورزند/خبر سینماپرس باز هم تأیید شد

مستند من می خوام شاه بشم

سینماپرس: اسامی نامزدهای بخش تبلیغات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی معرفی شدند که ستاد جشنواره علاوه بر تأیید خبر دیروز سینماپرس همچنان بر رویه غیر قانونی خود در گنجاندن نام طراح پوستر یکی از آثار مستند در فهرست اعلام شده تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس روز گذشته خبری بر اساس برخی شنیده های موثق در این رسانه منتشر گردید که بر خلاف آیین نامه و مقررات فراخوان بخش تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر دوره سی و چهارم، احتمالاً سیمرغ بهترین پوستر جشنواره امساب به جای یک فیلم سینمایی به طراح پوستر یک فیلم مستند تعلق خواهد گرفت.

اگرچه سینماپرس بر خلاف برخی رسانه ها و یا رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی، اشاره ای به نام طراح و حتی مستند مورد اشاره نکرد تا مبادا حلاوت جشن فعالان حوزه تیبلیغات و اطلاع رسانی در مراسم افتتاحیه جشنواره (عصر امروز در تالار وحدت) مخدوش شود، لیکن با توجه به مستندات موجود و متن فراخوان که این اقدام را غیرقانونی میداند، این اقدام هشداردهنده، عصبانیت پنهان و آشکار متولیان جشنواره را در پی داشت که تعجب دست اندرکاران سینماپرس را برانگیخت.

حال صبح امروز با انتشار نامزدهای بخش تبلیغات و اطلاع رسانی مشخص گردید که خبر سینماپرس صحیح بوده و فارغ از اینکه سیمرغ بهترین پوستر جشنواره به علی باقری طراح مستند «میخوام شاه بشم» اهدا بشود یا نشود، گنجاندن نام وی در فهرست نامزدها و ارزیابی پوسترهای فیلمهای مستند و چه بسا برخی آثار کوتاه که در سال گذشته در گروه هنر و تجربه امکان اکران پیدا کرده اند، دقیقأ خلاف بند یک و سه فراخوان جشنواره بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا مدیران جشنواره فیلم فجر همچنان در مراسم اهدای جوایز امروز بر این رویه غیرقانونی پافشاری می کنند یا خیر؟

جهت اطلاع بیشتر مخاطبان و تنویر افکار عمومی، بندهای یک تا سه متن فراخوان بخش تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره سی و چهارم که بر حق شرکت و داوری اقلام تبلیغاتی آثار بلند سینمایی ایرانی تاکیددارد به شرح زیر منتشر می گردد:

١- پدیدآورندگان آثار مواد تبلیغی فیلم های سینمایی ایرانی می توانند با تکمیل فرم و ارائه مستندات مورد نیاز به دبیرخانه بخش مواد تبلیغی، متقاضی شرکت در مسابقه باشند.

٢- متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی جشنواره و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه بخش مواد تبیلغی، فرم شرکت در مسابقه را دریافت کنند.

٣- تمام فیلم های بلند سینمایی ایرانی که از تاریخ ٢٢ بهمن ٩٣ تا ۱۰ دی ماه امسال در داخل کشور به نمایش عمومی درآمده باشند، می توانند در مسابقه شرکت کنند.

این گزارش حاکیست در عین حال هیات داوران بخش تبلیغات  سینما (عکس، پوستر، آنونس) متشکل از غوغا بیات و مصطفی خرقه پوش، علی وزیریان، بهرام عظیمی و رضا حداد اسامی نامزدهای این بخش از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به شرح زیر اعلام کردند:

نامزدهای بهترین عکس

۱- «جلال حمیدی» برای فیلم «ارغوان»

۲- «محمد بدرلو» برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»

۳- «حبیب مجیدی» برای فیلم «بهمن»

۴- «احمد رضا شجاعی» برای فیلم «یحیی سکوت نکرد»

۵- «امید صالحی» و «مهدی دلخواسته» برای فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه»

نامزدهای بهترین پوستر

۱-«علی باقری» برای فیلم «من می خوام شاه بشم»

۲-«طه ذاکر» برای فیلم «خواب تلخ»

۳-«بهزاد خورشیدی» برای فیلم «کپی برابر اصل»

نامزدهای بهترین آنونس و تیزر

۱-«مسعود فرجام» برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»

۲-«آرش معیریان» برای فیلم «محمد رسول الله»

۳-«بهروز داوودی» برای فیلم «احتمال باران اسیدی»

۴-«معین کریم الدینی» برای فیلم «آتلان»

۵-«محسن امیر یوسفی» برای فیلم «خواب تلخ»

جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.