دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

تینا پاکروان: فیلمم ضد مرد نیست

گفتگوی سینماپرس با کارگردان«نیمه شب اتفاق افتاد»/ امشب؛ خوانندگی «حامد بهداد» در برج میلاد!

تینا پاکروان در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: تینا پاکروان تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» که امشب در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده می شود گفت: دوست نداشتم فیلمم روز اول در کاخ جشنواره اکران شود چرا که اصحاب رسانه و منتقدان سینما هنوز هیچ فیلمی را ندیده اند و از این رو فیلم ما در مقام مقیاس با فیلم های دیگر قرار نمی گیرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در هر صورت شانس ما این گونه بوده که فیلم مان زمانی که هنوز تنور جشنواره گرم نشده برای کارشناسان و صاحب نظران سینما به نمایش درآید و امیدوارم که دوستان رسانه ای در این روز در کاخ جشنواره حضور داشته باشند و فیلم ما را تماشا کنند.

پاکروان سپس در پاسخ به این سوال که شنیده می شود قرار است در جدیدترین فیلم شما شاهد روایت داستان های غیرمتعارف باشیم و چه تمهیدی برای جذب حداکثری مخاطبان اندیشیده اید اظهار داشت: این فیلم روایت چندین عشق غیرمتعارف است که تاکنون نمونه آن را در سینمای ایران شاهد نبوده ایم و من اطمینان دارم عشق های نامتعارف «نیمه شب اتفاق افتاد» برای مخاطبان جذاب است و می تواند آن ها را با خود همراه سازد. البته صرف روایت داستان های غیرمتعارف در این فیلم بدان معنا نیست که عموم مردم از این فیلم استقبالی نداشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» ادامه داد: مخاطب هدف من در این فیلم عامه مردم هستند و برخلاف اولین فیلم سینمایی ام «خانوم» که داستان خانواده ای امروزی را روایت می کرد اما در صدد جذب مخاطبان خاص بود، داستان های متعدد فیلم جدیدم عموم جامعه را فرا می گیرد و امیدوارم که اتفاقات خوبی برای آن در این دوره از جشنواره بیفتد.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: من و تمامی گروه تولید «نیمه شب اتفاق افتاد» در صدد بودیم تا در بهترین شرایط ممکن فیلم مان را به تولید برسانیم و از این رو به هیچ عنوان برای اتفاقات خوب احتمالی که در جشنواره برای این فیلم بیفتد ناامید نیستم!

پاکروان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا حضور رابعه اسکویی که به تازگی به خارج از کشور مهاجرت کرده و یکی از نقش های اصلی این فیلم را ایفا می کند باعث ایجاد ممیزی در «نیمه شب اتفاق افتاد» نشده است اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان وزارت ارشاد برخلاف برخی از رسانه ها با آگاهی و دانش نسبت به این مساله برخورد کردند و هیچ مشکلی برای این فیلم رخ نداد؛ قطعا صرف مهاجرت یا حضور بازیگران در برنامه های تولیدی غرب نباید به تولیدات سابق سینمای کشور لطمه وارد سازد.

وی سپس با تأکید بر اینکه «نیمه شب اتفاق افتاد» یک اثر کاملاً زنانه را روایت می کند، اظهار داشت: این بدان معنا نیست که ما در این فیلم نگاهی منفی به مردان داشته باشیم و «نیمه شب اتفاق افتاد» را اثری «فمینیستی» بدانیم؛ جایگاه خانواده در این فیلم سینمایی بسیار پررنگ است و محور کلی و اصلی فیلمنامه بر این اساس استوار شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» خاطرنشان کرد: در این فیلم زنان بسیار قدرتمند به تصویر کشیده شده اند و این مساله برخلاف باور برخی افراد است که زن را موجودی ضعیف می دانند. از سوی دیگر اخلاق مداری در زنان نیز یکی دیگر از مسائل اساسی است که ما به آن توجه ویژه نشان داده ایم و داستان زنانی در شهر تهران را به تصویر کشیده ایم که هریک با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند اما هیچ گاه در زندگی شان خم به ابرو نمی آورند.

پاکروان در بخش دیگری از این گفتگو موسیقی را یکی از عناصر اصلی جدیدترین فیلم سینمایی اش برشمرد و اظهار داشت: حامد بهداد در این اثر سینمایی نقش یک خواننده را ایفا می کند که در مجالس شادی و عزاداری می خواند و از این رو ما مدت زمان زیادی را برای انجام تولید و ساخت موسیقی و امور صداگذاری «نیمه شب اتفاق افتاد» انجام داده ایم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان واقع شود.

وی در خاتمه افزود: تمامی عوامل و به ویژه بازیگران «نیمه شب اتفاق افتاد» با جان و دل برای تولید این فیلم سینمایی زحمت کشیدند و ما در زمان تولید فیلم مان با کوچکترین مشکلی مواجه نشدیم و این فیلم در کمال آرامش به تولید رسید و امیدوارم بتواند آرامش خاص خود را به مخاطبان خود نیز هدیه کند.

گفتنی است؛ حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی، فرناز زوفا، دینا آبرون، علی تاجیک، محمد فیروزبخت، مهراب رضایی و شقایق فراهانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«نیمه شب اتفاق افتاد» داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزا است و تینا پاکروان با مشارکت امیرحسین عبدالهی آن را تهیه کرده است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: تینا پاکروان، تهیه کنندگان: تینا پاکروان با مشارکت امیرحسین عبدالهی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، فیلمنامه :طلا معتضدی، تدوین: بهزاد مصلح، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، طراح چهره پردازی: پرستو معینی، صدابردار: امین میرشکاری، فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، نورپرداز: داود محمدی، عکاس: احمدرضا شجاعی، مشاور رسانه‌ای : آیدا اورنگ، روابط مجازی: آریان امیرخان، منشی صحنه :سحر عقیقی، تصویر بردار پشت صحنه: معصومه صالح بیگی، مدیر تولید: مهدی چراغی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، دستیار دو کارگردان: رضا عزیزی، مدیر صحنه: فروغ شاهسوند، دستیار صحنه و لباس: جواد فاضل، وحیده حیدری، دستیار اول فیلمبردار: اکبر مشکینی، گروه فیلمبرداری: فرزاد نه کاخ، سید ناصر میر خانی، امیر ساکی، امید کاییدی شادگان، مسئول دوربین: هومن سعیدی، دستیار صدا: کیومرث سبحانی، مجریان گریم: محمدرضا میر باقری، ساناز سرمدی، دستیار تدارکات: سعید آزادی، محمدرضا عیوضی، محسن حاج نبی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.