شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

شنیده های سینماپرس از برندگان بخش تبلیغات و اطلاع رسانی

سیمرغی که بر خلاف مقررات جشنواره فیلم فجر بر دوش فرد دیگری می‌نشیند!؟

سیمرغ

سینماپرس: سیمرغ بهترین پوستر جشنواره فیلم فجر سی و چهارم چرا به جای یک فیلم بلند سینمایی باید به طراح پوستر یک فیلم مستند تعلق گیرد؟

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فردا عصر روز یکشنبه ، در حالی جوایز برگزیدگان بخش مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره  فیلم فجر همزمان با برگزاری مراسم گشایش این رویداد مهم سینمایی اهدا می شود که بر اساس شنیده ها سیمرغ بهترین پوستر این بخش به جای یک فیلم سینمایی به یک فیلم مستند تعلق می گیرد.

این اتفاق در صورت صحت خبر در حالی رخ می دهد که بر اساس مقررات موجود در فراخوان این بخش از جشنواره، اشاره ای به شرکت پوسترهای آثار مستند در این بخش نشده و طبق رویه سالهای گذشته تنها پوستر فیلمهای بلند سینمایی می بایست مورد ارزیابی داوران قرار گیرد.

بر پایه اطلاعات حاصله، به رغم ارائه برخی توضیحات این ابهام در میان فعالان حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی فیلمهای سینمایی به وجود آمده است که چطور می شود با وجود طراحان و گرافیست های مطرحی که سالهای متمادی در حوزه فیلمهای سینمایی فعالیت داشته اند به ناگاه و بر خلاف آیین نامه، جایزه بهترین پوستر جشنواره فجر سی و چهارم به مستندی از« م- گ» از فیلمسازان کشورمان تعلق می گیرد که اثرش در قالب فیلمهای مستند در دوره سی و سوم جشنو.اره فیلم فجر به نمایش در آمد.

به نظر می رسد حواشی پیرامون«پوستر» در جشنواره فیلم فجر امسال تنها حول پوستر اصلی جشنواره و نحوه طراحی و مالکیت آن نبوده و در سایر بخش های مرتبط نیز همچنان این حکایت ادامه دارد که شایسته است پیش از برگزاری مراسم اهدای جوایز توضیحات کافی و وافی از سوی دبیر این بخش به مخاطبان و علاقمندان ارائه گردد تا مانع از هر گونه سوء برداشتی شود.

 

نظرات

  • حمید جعفری ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۱۰:۱۷
    0 0
    جایزه پوستر متعلق به فیلمی است که اکران شده باشد چه مستند و چه داستانی. این جایزه ی یک گرافیست است نه جایزه ی بک مستند ساز . چرا اینقدر تحملتان نسبت به سینمای مستند کم شده است؟
    پاسخ سایت: دوست عزیز لطفا برای آگاهی بیشتر و البته پرهیز از قضاوت عجولانه به متن فراخوان رجوع کنید و مشاهده می کنید که این بخش از جشنواره فقط به فیلمهای بلند سینمایی اکران شده در سال گذشته اختصاص دارد. حال اگر برای شما بین فیلم مستند و سینمایی تفاوتی نیست مشکل جای دیگریست که باید در خود جستجو کنید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.