شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵

در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس

سیاوش حقیقی: همیشه از فیلم اولی‌ها حمایت می‌کنم/اتمام فیلمبرداری «مادری» تا ۲۰ بهمن

گفتگو با سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی که این روزها تهیه کنندگی دومین اثر سینمایی اش با عنوان «مادری» را به کارگردانی رقیه توکلی در دست دارد گفت: فیلمبرداری این اثر سینمایی تا ۲۰ بهمن به اتمام می رسد.

دبیر سابق جشنواره فیلم شهر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانم رقیه توکلی پیش از این در جشنواره های متعدد ایرانی و جهانی شرکت کرده و تاکنون چند جایزه معتبر به دست آورده است؛ لذا ما اصراری نداشتیم که فیلم را به جشنواره امسال فیلم فجر برسانیم و تنها هدف مشترک مان تولید یک اثر خوب و ارزشمند طبق برنامه ریزی زمانی بوده است.

وی با اشاره به داستان «مادری» گفت: داستان این فیلم در مورد زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می کنند و یک تنه جلوی مشکلات و مسائلی که سر راهشان قرار دارد ایستادگی کرده و حرکتی رو به جلو دارند. من زمانی که فیلمنامه را خواندم از داستان و فضای آن بسیار خوشم آمد و به همین دلیل با اطمینام خاطر پذیرفتم که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده بگیرم البته شناخت قبلی من از حانم توکلی نیز یکی دیگر از دلایل عمده پذیرش تولید این فیلم توسط من بود.

حقیقی با تأکید بر اینکه همیشه از فیلم اولی ها حمایت می کند خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که فیلمسازان کار اولی همیشه بسیار پر انرژی تر از سایر سینماگران هستند و انگیزه بسیار زیادی برای تولید فیلم خود دارند؛ به خصوص کسانی که فیلم های کوتاه و مستند خوب ساخته اند و اصول اولیه فیلمسازی را خوب می شناسند.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف این روزها شرایطی در سینمای کشور به وجود آمده که تولید فیلم خطرات خاص خود را دارد و امکان سوخت کامل سرمایه تولید یک فیلم بسیار زیاد است. شاید هم به همین دلیل است که بخش قابل توجهی از تهیه کنندگان سینما سرمایه تولید آثار خود را از منابع دولتی تأمین می کنند تا در صورت به وجود آمدن هر مشکلی برای فیلم شان با ورشکستگی روبرو نشوند.

وی تأکید کرد: البته خوشبختانه «مادری» فیلمی است که قطعاً می تواند ضمن استقبال مردم، توجه اهالی رسانه و منتقدان را نیز به سوی خود جلب کند و تاکنون همه عوامل از عملکرد خود در این فیلم بسیار راضی بوده اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تابستان طولانی» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با فیلم «مادری» گفت: این فیلم اثری است که کارگردانی و ساختار در آن، نسبت به محتوا حرف جدی تری را می زند و خوشبختانه کارگردان هم به آنچه که نیاز فیلم است آشنایی و تبحر دارد. این فیلم سرشار از لحظه های ناب و حس و حال های خوبی است که می تواند مورد توجه مخاطبان خود واقع شود.

گفتنی است؛ عوامل تولید «مادری» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: رقیه توکلی، تهيه‌كننده: سياوش حقيقي، مجری طرح: حمیدرضا صالحیه‌یزدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر تولید: سیدحسین هادیان‌فر، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سیدروزبه سجادی‌حسینی، صدابردار:محمد شیوندی، طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح صحنه: محمود کشفی‌پور، ساخت و اجرای دکور: محمدرضا بهرامی، عکاس: محمدهادی آخوندی، دستیار برنامه‌ریزی: مینا سنگ‌سفیدی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا هاشمی، منشي صحنه: مهديه درگاهي نژاد، گروه کارگردانی : محسن شاهنده، عای محمد توکلی، دستیاران فیلمبردار: مصطفی بافرونی، سيدمحمد حسيني، فرشاد حسيني، اميررضا باقري و پويا اقبالي، مجریان گریم : ساناز سرمدی، محسن صالحی، دستیار صدابردار: محسن شیوندی، دستیارلباس: فرزانه ربانی، دستیار اول صحنه: علی دهقان‌زاده، دستیار دوم صحنه: اردلان محقق، مدیر تدارکات: حسن محمدی آرش، سرپرست تدارکات: علی حصاری، پذیرایی : یوسف بشیری، رامین اسمعیل زاده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.