یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

گپی با بازیگر خوش‌نام مجموعه‌های تلویزیونی

پاک نیت: با «پریا» مهمان مردم خواهم شد/ حضور مستمر در تلویزیون مانع از فعالیتم در سینما شده است

محمود پاک نیت در نشست خبری  فیلم « ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی

سینماپرس: محمود پاک نیت بازیگر باسابقه سینما، تلویزیون و تئاتر در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی زاده هستم و با این اثر از اوایل سال آتی مهمان خانه های مردم خواهم شد.

بازیگر سریال محبوب «روزی روزگاری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پریا» سریالی اجتماعی است که به مسائل مختلف روز می پردازد و در فیلمنامه آن تعلیق ها و داستانک های گوناگونی وجود دارد که باعث جذابیت داستان شده و می تواند باعث لذت بردن مخاطب از آن شود.

وی ادامه داد: من در این سریال نقش پدری را ایفا می کنم که با فرزند خود دچار مشکل می شود و دغدغه های زیادی برایش به وجود می آید که همین مسائل داستان سریال را شکل می دهند.

پاک نیت سپس از لادن مستوفی، افسانه بایگان، کمند امیرسلیمانی و... به عنوان دیگر بازیگران «پریا» نام برد و اظهار داشت: من خوشحالم که در این سریال با ترکیبی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون همکاری می کنم که تمامی آن ها به خوبی نسبت به کار خود آشنا هستند.

این بازیگر خوشنام در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی که مدتی است در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود خاطرنشان کرد: من پیش از «شهرزاد» همکاری های خوبی با آقای فتحی داشته ام و در سریال هایی مانند «شب دهم» و «روشن تر از خاموشی» با ایشان همکاری کرده ام. از این رو با طیب خاطر بازی در جدیدترین اثر ایشان را پذیرفتم.

این بازیگر افزود: زمانی که بازی در این سریال به من پیشنهاد شد تنها ۱۷ قسمت از متن کار آماده بود و مابقی قسمت ها در حال نگارش بود. من زمانی که این قسمت ها را مطالعه کردم از فیلمنامه بسیار لذت بردم و به آقای فتحی در همان زمان گفتم مطمئن هستم این سریال می تواند نزد عامه مردم از اقبال بسیار خوبی برخوردار شود؛ این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران در آن زمان بر این عقیده بودند که تنها سریال های طنز می تواند در شبکه نمایش خانگی موفق شود.

وی سپس با اشاره به استقبال خوب مردم از «شهرزاد» گفت: آنچه امروزه به اثبات رسیده این است که مردم در پی آثار خوب هستند و لزوماً آثار طنز که اغلب آن ها کلیشه ای و تکراری شده اند نمی تواند مخاطبان را به سوی خود جذب کند.

پاک نیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سریال هیچ کس کوتاهی نکرد و همه عوامل با قدرت و احترام به یکدیگر کار خود را انجام می دادند. از سوی دیگر معتقدم که آقای فتحی برای هریک از کاراکترهای این سریال بهترین بازیگران را در نظر گرفته اند و به همین علت است که مردم توانسته اند به بهترین شکل ممکن با شخصیت های این سریال همذات پنداری کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مرد عوضی» ادامه داد: شخصیت های این سریال همگی شناسنامه دار هستند و قطعاً عدم حضور هریک از آن ها در طول فیلمنامه لطمات جبران ناپذیری را به سریال وارد می ساخت؛ این در حالی است که ما در تولیدات سینمایی و تلویزیونی به کرات شاهد این هستیم که بسیاری از شخصیت ها همینطور می آیند و بدون هیچ تأثیرگذاری از روند داستان خارج می شوند. شخصیت «جمشید» که من در این سریال ایفای آن را بر عهده داشتم نیز شخصیتی تأثیرگذار است و امیدوارم که این شخصیت در فصل های بعدی سریال هم بتواند حضور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با چرایی کم کاری اش در سینما اظهار داشت: حضور مستمر یک بازیگر در تلویزیون مانع فعالیتش در سینما می شود؛ متأسفانه من نیز جزو آن دسته از بازیگرانی هستم که طی سال های اخیر حضور مستمرم در سریال های تلویزیونی باعث شده تا کمتر بتوانم در مدیوم سینما که به شدت به آن علاقمند هستم حضور داشته باشم؛ این در حالی است که خوشبختانه طی تمامی این سال ها همواره پیشنهادات خوبی از سوی کارگردانان سینما داشته ام اما فرصتی برای حضورم در عرصه هنر هفتم فراهم نشده است.

پاک نیت در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من یک بازیگرم و از زمانی که خودم را شناختم در این حیطه مشغول به کار بوده و هستم و قطعاً از هر نقش خوبی برای بازی استقبال می کنم؛ خیلی از افراد زمانی که بازی کوتاه مرا در سریال «نفس گرم» دیدند متعجب شده و به من گفتند که چطور این نقش کمرنگ را انتخاب کرده ای؟ اما من به همه این افراد گفتم که برای من بزمان حضورم در نقش ها مهم نیست و به ماندگاری و باورپذیر بودن نقش ها بیشتر فکر می کنم .

گفتنی است؛ محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینه تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. او با مجموعه پرطرفدار «روزی روزگاری» به محبوبیت دست یافت و محبوبیت او با مجموعه‌های «پدر سالار» و «پس از باران» ادامه پیدا کرد. او در سریال «یوسف پیامبر (ع)» در نقش حضرت یعقوب (ع)   ایفای نقش کرده است. محمود پاک نیت همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.