سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵

همراه با جشنواره فیلم فجر ۳۴

ثریا قاسمی: با برگزاری انواع جشنواره‌ها و شعارهای بی‌اساس نمی‌توان توقع رشد سینما را داشت

ثریا قاسمی

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت کشورمان در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: با برگزاری انواع جشنواره ها و سردادن برخی شعارهای بی پایه و اساس نمی شود توقع رشد سینما را داشت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی«پشت بام تهران»که این شب ها از شبکه اول سیما در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متاسفانه سینمای ایران از مشکلات زیربنایی زیادی رنج می برد و در تمامی این سال ها مدیران و مسئولان سینمایی هیچ گونه همتی برای حل این معضلات و مشکلات نداشته اند.

وی ادامه داد: من معتقدم که تمامی دلسوزان، مدیران و صاحب نظران سینمای کشور باید با همراهی هنرمندان دغدغه مند که نسبت به ارزش هنر و جایگاه سینما واقف هستند برای اینکه سینما از حالت انفعالی فعلی اش خارج شود فکر اصولی کنند و با رسیدن به یک راهکار درست و سالم سینما را به سمتی هدایت کنند که شایسته آن است.

وی با بیان اینکه قطعا تمامی اهالی سینما در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور آرزوهای بسیاری برای سینمای ایران دارند اظهار داشت: من معتقدم که این آرزوها باید منطبق با منطق باشد نه اینکه مانند کودکان بخواهیم آرزوی دستیابی به رویاهای قشنگ را داشته باشیم. به نظرم بایستی به جای داشتن آرزوهای مختلف و زیبا در عمل دست به انجام کارهای صحیح و اصولی در راستای دستیابی به جایگاه واقعی «هنر» در کشورمان بزنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: مدت هاست بسیاری از هنرمندان به ویژه بازیگران سینما و تلویزیون از فیلمنامه های ضعیف به عنوان یکی از مشکلات اساسی امروز سینمای کشور یاد می کنند، اما همین امر ساده نیز نتوانسته در سینمای ما درست شود و دلیل آن سیاست گذاری های غلط مدیرانی است که هر نوع فیلمی را به اسم سینما روانه تولید و اکران می کنند؛ با توجه به این مساله ما چگونه می توانیم توقع داشته باشیم مدیران در سطح کلان مشکلات سینما را حل و فصل کنند؟

بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» در ادامه این گفتگو تصریح کرد: ما باید برای رشد و ارتقای سینمای کشور دست به دست هم داده و با جدیت کار کنیم و دلایل واهی و غیرمنطقی را مسبب وجود مشکلات عدیده در سینمای کشور ندانیم! متاسفانه این روزها در سینمای ما اغلب افراد گناه مشکلات موجود را بر سر دیگری می اندازند و به فکر دستیابی به راه حلی برای برون رفت از این مشکلات نیستند.

وی ادامه داد: من شخصا بارها اعلام کرده ام که مدت هاست با سینمایی که این روزها آن را با خود بیگانه احساس می کنم ارتباطی ندارم و ترجیح می دهم حضور پررنگ تری در تلویزیون داشته باشم. چرا که معتقدم تولیدات آن ارتباط بهتری را با عموم مردم برقرار می کند و می تواند اوقات فراغت آن ها را به درستی پر کند.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو متذکر شد: هنرمندان و مدیران سینمایی باید در جهت رشد و سازندگی هنر هفتم کشور گامی مهم و اساسی بردارند تا دیگر این گونه شاهد رخوت در سینمایی نباشیم که تا چندی قبل حرفی برای گفتن داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.