یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

در گفتگو با سینماپرس تصریح کرد؛

کاوه ایمانی: شرکت در جشنواره فیلم فجر اهمیتی برایم ندارد/ مهمترین جایزه تداوم کارم است

کاوه ایمانی

سینماپرس: کاوه ایمانی تدوین گر سینما که در حال حاضر ۶ فیلم سینمایی را آماده نمایش دارد مهمترین جایزه زندگی حرفه ای ام تداوم کارم است و به هیچ چیز، جز ماندگاری در سینما اهمیتی نمی دهم.

تدوین گر فیلم سینمایی «چند می گیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: از مجموع فیلمهایی که آماده نمایش دارم ۴ فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته»، «سایه»، «آن ها» و «تولدت مبارک» فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فجر را پر کرده اند و در صورت پذیرش هیأت انتخاب در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» مانند سایر آثار قبلی مهدی مظلومی فیلمی کمدی و به شدت مخاطب پسند است و از آنجا که من پیش از این سابقه تدوین فیلم های کمدی مانند «کما»، «توفیق اجباری» و... را داشتم که همگی آن ها جزو آثار بفروش سینمای ایران بودند، تدوین این کار برایم غریب نبود و توانستم به بهترین شکل ممکن از پس آن برآیم.

ایمانی سپس با اشاره به جدیدترین اثر سینمایی مسعود نوابی اظهار داشت: فیلم سینمایی «سایه» یک ملودرام عاشقانه است و رضا کیانیان و فاطمه گودرزی نقش های اصلی آن را بازی کرده اند؛ من فکر می کنم این فیلم می تواند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

تدوین گر فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» سپس به فیلم سینمایی «آن ها» به کارگردانی احسان سلطانیان به عنوان یکی دیگر از آثارش که متقاضی حضور در جشنواره فجر هستند اشاره کرد و گفت: این اثر سینمایی به صورت اپیزودیک ساخته شده و داستان زندگی ۳ زن را روایت می کند که داستان این سه زن در برخی از قسمت های فیلم به صورت خیلی کوتاه به یکدیگر متصل می شوند و در واقع فیلمساز روی مشکلات اجتماعی زنان امروز جامعه زوم کرده است.

وی «آن ها» را اثری زنانه برشمرد و خاطرنشان کرد: با اینکه کارگردان این فیلم سینمایی یک مرد است اما این فیلم لحنی زنانه دارد و قطعاً می تواند با استقبال مخاطبان زن روبرو شود.

این تدوین گر سینما سپس از فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی به عنوان یکی دیگر از فیلم های متقاضی حضور در جشنواره نام برد و اظهار داشت: این فیلم داستان دختر بچه ۷ ساله را روایت می‌کند که در  خانواده  شاهد مشکلاتی است که بین پدر و مادر وجود دارد. او  به جشن تولد یکی از دوستانش دعوت می‌شود و متوجه می‌شود باید کادو و لباس تهیه کند این مسئله باعث بوجود آمدن موقعیت‌های جدید در فیلم می شود.

ایمانی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور تا چه میزان برایش حائز اهمیت است گفت: جشنواره فیلم فجر اصلاً برایم اهمیتی ندارد؛ چرا که این جشنواره رسماً تبدیل به یک «شو» و نمایش شده و جایگاه خود را در بین اهالی سینما از دست داده است.

تدوین گر فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در خاتمه افزود: جشنواره فجر از زمانی اهمیت خود را برای من از دست داد که به فیلم «روز سوم» که برای آن زحمت زیادی کشیده بودم هیچ اهمیتی داده نشد و همه ساله شاهد هستیم که تنها به فیلم های برخی افراد خاص توجه می شود؛ من در حال حاضر ۴۵ سال سن دارم و نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی را تدوین کرده ام و خوشبختانه جزو پرکارترین های سینما محسوب می شوم و مهمترین جایزه زندگی حرفه ای ام تداوم کارم بوده است و به هیچ چیز جز ماندگاری در سینما اهمیتی نمی دهم.

گفتنی است؛ كاوه ايماني متولد ۱۳۴۹ در تهران و فارغ التحصيل رشته روانشناسي از دانشگاه آزاد و رشته تدوين از باغ فردوس است. وي فعاليت سينمايي خود را با تدوین فیلم سینمایی «از کنار هم می گذریم» به کارگردانی ایرج کریمی آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.