یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

سینماها از تبلیغات قبل از فیلم چه‌‌قدر درآمد دارند؟

افزایش قیمت بلیت

ایلنا: این‌که تیزر اول، وسط و یا آخر کلیپ پخش شود تغییری در نرخ قرارداد ندارد. تعداد صندلی سالن و ضریب اشغال آن است که میزان قرارداد را تعیین می‌کند.

پخش تیزر تبلیغاتی در سالن سینما و قبل از شروع فیلم‌ یکی از راه‌های تبلیغ و اقناع مشتری برای استفاده از کالایی خاص است. پردیس‌های سینمایی هم از این  فرصت برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. به گفته ربیع‌نژاد مدیر تبلیغاتی پردیس‌ سینمایی ملت؛ عمده قرارداد این تبلیغات از طریق موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منعقد می‌شود و عموما مشتری‌های ثابتی دارد.

وی درباره پخش این آگهی‌ها به ایلنا می‌گوید: «قبل از شروع فیلم کلیپی ۱۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود که متشکل از تیزر کالاهای تجاری و فیلم‌های در حال نمایش یا آماده اکران است. میزان مدت زمان هر تیزر ۳۰ ثانیه است و حدود ۵ تیزر در کلیپ قبل از پخش فیلم گنجانده می‌شود. مابقی زمان هم به تبلیغاتی اختصاص دارد که پولی برای آن دریافت نمی‌شود.»

معراجی این را هم می‌گوید: «این‌که تیزر اول، وسط و یا آخر کلیپ پخش شود تغییری در نرخ قرار ندارد. تعداد صندلی سالن و ضریب اشغال آن میزان قرارداد را تعیین می‌کند.»

آن‌گونه که نوروزی مسئول عقد قراردادهای موسسه بهمن سبز می‌گوید: «شصت درصد قرارداد متعلق به سینمادار، سی درصد بازاریاب و ده درصد موسسه بهمن سبز است.»

میان پردیس‌های سینمایی؛ سالن آزادی پردیس سینمایی آزادی با نرخ هشت میلیون و ۲۸۰ هزار تومان ـ برای پخش روزانه ۵ نوبت آگهی در ۵ سالن و ۱۵۰ نوبت ماهیانه ـ گران‌ترین سالن پایتخت و کشور است. سالن یک و دو پردیس سینمایی کوروش با نرخ شش میلیون و ۴۷۵  هزار تومان در مقام بعدی و سالن یک سینما فرهنگ با هفت میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در سومین سکو قرار می‌گیرد.

سالن پردیس کیان ۳، عصرجدید ۳ وپردیس کیان ۲ نیز با دامنه قیمت از یک میلیون و ۲۲۴ هزار تومان تا دو میلیون و ۴۴۸ هزار تومان ارزان‌ترین پردیس‌های پایتخت هستند.

سینما استقلال نیز با نرخ قیمت یک میلیون و ۷۵۵ هزار تومان گران‌ترین سینمای پایتخت و سینما پیوند با ۱۰۱۰ صندلی در میدان خرداد با ۴۲۰ هزار تومان ارزان‌ترین سینماست.

نرخ گران‌ترین و ارزان‌ترین سینماهای شهرستان‌ نیز به شرح زیر است است.

۵ سالن پردیس سینمایی هویزه گران قیمت‌ترین پردیس سینمایی شهرستان است. دامنه قیمت این سالن‌ها از دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۴۴ هزار تومان متغییر است. سینما سعدی شیراز با قیمت یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سینماهای  قدس و سپاهان اصفهان با نرخ قیمت یک میلیون و ۲۷۴ هزارتومان در رده‌های بعدی قرار دارند.

سینما بهمن آزادشهر با نرخ ۲۳۴ هزار تومان، سینما فردوسی بیرجند ۲۶۸ هزار تومان و قدس بندرانزلی با ۳۱۶ هزار تومان ارزان‌ترین سینماهای شهرستان و کشور برای پخش تیزر در سینما هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.