چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

ما آفريده‌ را رها‌ كرديم، شما چرا‌ رهايش‌ نمی‌كنيد

آفریده

روزنامه جوان: روزنامه فرهنگي- هنري صبا كه با مديرمسئولي محمدرضا شفيعي منتشر مي‌شود، ضمن تقديم شماره دوم آذرماه خود به غلامحسين ساعدي، در سرمقاله روز گذشته خود نيز از محمد آفريده دفاع كرد. انتصاب محمد آفريده به دبيري جشنواره «روح‌الله» اگرچه هزار بدي دارد اما يك خوبي كه داشت، اين بود كه افرادي كه به اسم سينماگر انقلابي يا چهره رسانه‌اي ارزشي و شناخته مي‌شدند، اصل وجودي خودشان را عيان كردند.

روزنامه فرهنگي- هنري صبا كه با مديرمسئولي محمدرضا شفيعي منتشر مي‌شود، ضمن تقديم شماره دوم آذرماه خود به غلامحسين ساعدي، در سرمقاله روز گذشته خود نيز از محمد آفريده دفاع كرد.  انتصاب محمد آفريده به دبيري جشنواره «روح‌الله» اگرچه هزار بدي دارد، اما يك خوبي كه داشت، اين بود كه افرادي كه به اسم سينماگر انقلابي يا چهره رسانه‌اي ارزشي و شناخته مي‌شدند، اصل وجودي خودشان را عيان كردند.

 

درست مثل فتنه ۸۸ كه باعث شد نقاب از چهره افرادي بيفتد كه كسي به مخيله‌اش هم نمي‌رسيد آن افراد در كنار ضدانقلاب، سلطنت‌طلب، بهايي، همجنس‌باز و ... رودرروي نظام بايستند.  چند روز پيش روزنامه صبا با مديرمسئولي محمدرضا شفيعي كه بيشتر به عنوان تهيه‌كننده آثار انقلابي و ارزشي(از جمله سريال كيميا و وضعيت سفيد) در سينما و تلويزيون مشهور است تا يك چهره رسانه‌اي؛‌ نامه‌اي را در حمايت از محمد آفريده و خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا منتشر كرده بود كه براساس مدعاي اين روزنامه آن را شخص ناشناسي در فضاي مجازي منتشر كرده بود!  همين روزنامه روز بعد از انتشار نامه اين شخص ناشناس در حمايت از آفريده، روزنامه‌اش را به غلامحسين ساعدي كه يك چهره ضدانقلاب و توده‌اي است تقديم مي‌كند! 

 

درباره غلامحسين ساعدي كه يك نويسنده توده‌اي و ضدانقلاب است همين بس كه وي يكي از مخالفات و هتاكان به امام خميني(ره) است و در آثار تأليفي‌اش بارها به شخصيت حضرت امام(ره)، انقلاب و نظام شديدترين حملات و توهين‌ها را انجام داده است.  پس از اين روند حمايتي با مديرمسئول آن‌كه هرچه دارد از صدقه سر امام، انقلاب، نظام و بيت‌المال است، تماس گرفتيم تا علت اين اقدامات را جويا شويم كه در كمال تعجب با لحني طلبكارانه خبرنگار ما را به «جنجال‌سازي» متهم نموده و اين اقدامات را خطاي سهوي خواند!  

 

 اين فرار رو به جلوي شفيعي در حالي انجام شد كه ما هم بنا را بر صدق گفتار وي گذاشته و در صفحات روزنامه به مسائل مذكور البته رسم «اخلاق مسلماني» نپرداختيم. پس از اين اتفاق مجدداً اين روزنامه «سرمقاله» خود را به دفاع مطلق و تمام‌قد از اقدامات آفريده و نوك پيكان هجمه و حمله‌اش را به جاي ضدانقلاب، به سمت رسانه انقلابي و ارزشي گرفته و آنها را به دليل اعتراض به انتصاب تهيه‌كننده فيلم موهن «يك خانواده محترم» به دبيري جشنواره‌اي مسما به نام بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به «تندروي، كارشكني، نااهل بودن و...» متهم كرد. اقدام مجدد اين روزنامه كه از محل بيت‌المال ارتزاق مي‌كند و به نام انقلاب و ارزش‌ها به دفاع از افراد ضدانقلابي مثل غلامحسين ساعدي يا كسي مثل محمد آفريده دفاع مي‌كند، برخلاف مدعاهاي مسئولانش مؤيد عامدانه و عالمانه بودن اقداماتش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.