سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

گفتگوی سینماپرس با یک تهیه کننده مستند

«شطرنج بازیگران سیاسی»؛ کالبد شکافی آرایش جناح های سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس دهم

مستند شطرنج سیاسی

سینماپرس: مهرداد کاظمی تهیه کننده مستند «شطرنج بازیگران سیاسی» معتقد است این مستند نوعی کالبد شکافی آرایش جناح های سیاسی کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دهم است.

به گزارش سینمارس، مهرداد کاظمی تهیه کننده و کارگردان مستند «شطرنج بازیگران سیاسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: گروه مستند سازان آزاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت انتخابات و جایگاه مجلس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با هدف جریان شناسی و کالبد شکافی آرایش جناح های سیاسی کشور برای انتخابات مجلس دهم، نگاه شخصیتها و چهره های سیاسی، نمایندگان حال و ۸ دوره قبل مجلس، کارشناسان سیاسی، اساتید حوزه و دانشگاه  و اندیشمندان و صاحب نظران در این مستند را به تصویر می کشاند.

کاظمی گفت :رهبر معظم انقلاب سلامت نظام را به سلامت مجلس وابسته می دانند و مجلس را یک‌ مرکز اساسی‌ و تعیین‌کننده‌ برای‌ انقلاب‌ دانسته و تاکید دارند همه‌ی سررشته‌های‌ امور، به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ بر می‌گردد و انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است.

تهیه کننده مستند تریبون دهم گفت : این مستند در مدت زمان ۱۴۰ دقیقه در ۴ اپیزود تهیه و تولید خواهد شد و با توجه به برنامه ریزی از قبل تعیین شده می خواهیم از شخصیت های همچون، آقایان هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، علی اکبر ناطق نوری، علی اکبر ولایتی، محمد رضا عارف، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، محدرضا باهنر، دکتر مسعود پزشکیان، علی مطهری، علیرضا زاکانی، الیاس نادران، مهدی کوچک زاده، احمد توکلی، دکتر علاء الدین بروجردی، حمید رسایی، دکتر عبدالله جاسپی، صادق زیبا کلام، مهرداد بذرپاش و دهها نماینده، کارشناس، اندیشمند و صاحب نظر مسائل سیاسی در این مستند دعوت به حضور رسانیم.

کارگردان مستند انتخاب یک رئیس جمهور اظهار داشت: جریان های سیاسی در ایران هر چند تعریف مشخصی ندارند اما نمی توان آنها را در تحلیل های سیاسی نادیده گرفت. در انتخابات و فضای سیاسی ایران جریان ها و جناح های سیاسی نقشی تمام و کامل ندارند اما جهت گیری ها را مشخص می کنند.

وی بیان داشت: انتخابات مجلس دهم با توجه به تحولات عرصه سیاسی کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، اهمیت دو چندانی خواهد داشت. تلاش دولت برای در اختیار گرفتن کرسی های مجلس، ‌تلاش اصول گرایان برای حفظ پایگاه قدرت خود و کوشش اصلاح طلبان برای احیاء دوباره خود در عرصه سیاسی کشور تنها بخشی از دلایل جریان های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس دهم است.

به گفته مهرداد کاظمی، در این مستند دکتر بهمن اخوان، دکتر میرباقری و دکتر احمد کاظمی بعنوان مشاورین و مایکل ایوبی، افشین اسدزاده، علی سهرابی، تینا محمدی، سولماز ختمی، شهرام کرد، مسعود یوسفی آهنگران، طناز سروش و آزاده میرباقری، وی را در تحقیق و نگارش متن، روابط عمومی، تولید و کارگردانی همراهی می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.