شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

با گذشت ۲۶ ماه

رئیس سازمان سینمایی سرانجام مدیر روابط عمومی‌اش را تغییر داد + تحلیل سینماپرس

رسول صادقی در در دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی با کناره گیری «محمد رسول صادقی» از مدیریت روابط عمومی این سازمان موافقت کرد.

به گزارش سینماپرس، خبرگزاری ایسنا ساعتی پیش مدعی شد صادقی که از شهریور سال ۹۲ همراه با حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) وارد این سازمان شده و حدود یکماه پیش از این سمت کناره‌گیری کرده بود سرانجام با موافقت ایوبی از این سازمان رفت. این در حالیست که از مدتها پیش نارضایتی ایوبی از عملکرد روابط عمومی این سازمان زمزمه می شد.

بر اساس همین گزارش گفته می شود در حال حاضر صادقی تا انتخاب شخص جایگزین، برای انجام امور جاری در ساعات اداری در سازمان سینمایی حضور دارد.

گزارش سینماپرس حاکیست رسول صادقی که پیش از این مسئولیت روابط عمومی در مراکزی چون خانه هنرمندان و مرکز هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بود و بیشتر در حوزه تئاتر فعالیتش مشهود بود، متأسفانه طی ۲۶ ماه حضور در دستگاه سینمایی کشور، تنها بیشتر در جایگاه یک مدیر تشریفات در کنار شخص رئیس سازمان سینمایی در اغلب برنامه ها ظاهر می شد و هیچگاه برنامه مشخصی از وی به عنوان مدیر برقراری تعامل سازمان متبوعه اش با اهالی سینما در عمل ارائه نگردید؛ بگونه ای که نام وی برای بسیاری از فعالان و حتی دست اندرکاران صنوف سینما بعد از گذشت دو سال همچنان ناشناخته است.

این در حالیست که انتظار می رفت اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی که به نظر می رسد از همان اوایل آغاز بکار دولت تدبیر و امید به یک اداره کوچک در این مجموعه تبدیل گردید با توجه به حساسیتهای موجود در عرصه مدیریت سینما و فراز و نشیب های فعالیت در این مسیر، با سیاستگذاری روشن و شفاف و فراتر از برگزاری جشن روز خبرنگار، ارسال دسته گل برای برخی خبرنگاران خاص و با فراهم نمودن شرایط بازدید مدیران سینمایی از برخی رسانه های همسو، از روشهای جدید حوزه ارتباطی بهره بیشتر برده و شرایط را برای ارتباط ذو سویه مسئولان سینمایی با رسانه ها مهیا می ساخت. هر چند که وظایف یک روابط عمومی ایده آل، بی شک فقط در حوزه رسانه ها محدود نشده و صادقی میتوانست برای جلب رضایت مدیر ارشد خود، فعالیت در سایر حوزه های مرتبط را نیز توسعه دهد.

در هر حال شاید همین انفعال باعث گردید که طی دو هفته اخیر و طی جدیدترین چالش میان ایوبی با رسانه های منتقد آنهم به خاطر ادای یک جمله تخریبی علیه دو برنامه «هفت» و «سینماپرس» در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات کشور، سازمان سینمایی با حواشی متعددی روبرو گردد.

سینماپرس امیدوار است جایگزین رسول صادقی با تکیه بر اصول و مبانی علم روابط عمومی، گسترش تعامل با رسانه ها به ویژه منتقدان را سرلوحه کار خویش داده و بستر مناسبی را برای نزدیکی دیدگاههای متنوع سینمایی از طریق رسانه های جمعی فراهم نماید

نظرات

  • محمدمهدی ۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۱:۱۲
    4 0
    از اول هم که آقای ایوبی وارد سازمان سینمایی شد تیم منسجمی نداشت و شاهدیم که افرادی که با وی آمدن اکثر از حوزه تئاتر بودن و بعد به مرور جایگزین مدیران شدند و بعد هم به مرور حذف شدن! از الان بدانید که ایشان شخصی را برای مدیریت روابط عمومی ندارد چرا که اگر داشت تا کنون معرفی شده بود. این را بدانید که موفقیت یک مدیر در گرو تیم اجرایی اوست.مدیر و ریاست یک پشت صرفا تشریفاتی است و این مدیران و مشاوران هستند که کسی را به موفقت می رسانند یا او را به زمین می زنند. متاسفانه شاهد هستیم ایشان مرتبا در پی تعویض افراد تیمش است و یاران دلسوزی و البته با تجربه در کنارش ندارد. هر شخصی تا کنون در پستی ابقا شده به ایشان پیشنهاد شده و متاسفانه دست ایشان در انتخاب مدیران بسیار خالی است.
  • 3 2
    اینکه عملکرد رسول صادقی خوب نبوده و نتوانسته با اهالی رسانه تعامل داشته باشد را بنده به عنوان کسی که سالهاست ایشان را از نزدیک می شناسم را نمی توانم قبول کنم. چرا که در طول این سالها صادقی در مرکز هنرهای نمایشی ویا خانه هنرمندان با تمامی اهالی رسانه در ارتباط تنگا تنگ بوده وبرگزاری هرساله جشن نویسندگان ومنتقدان تاتر را با شکوه برگزار کرده است. وخود ایشان در روزنامه های بسیاری دبیر سرویس فرهنگی وهنری بوده. ضمنا عضو انجمن نویسندگان ومنتقدان سینمایی است. اگر صادقی را متهم به ناتوانی وعدم ارتباط با منتقدان واهالی رسانه کنیم یک اجهاف بزرگی است. در خصوص برنامه هفت وسینما پرس هم صادقی براساس عرف و وظیفه شعلی باید از دکتر ایوبی تبعیت کند. مثلا شما فکر می کنید اقای صادقی باید پاسخگوی حرفهای دکتر ایوبی باشد. وبراساس کدام نظر سنجی اعلام می کنید که در طول این دو سال اهالی سینما اورا نمی شناسند. البته اهالی سینما چونکه کار رسانه ای نمی کنند با روابط عمومی سازمان کاری ندارند. واهالی رسانه فقط با روابط عمومی سروکار دارند. در ضمن این جمله غلط است. مدیر وریاست یک پست صرفا تشریفاتی است. واین مدیران ومشاوران هستند که کسی را به موفقیت می رسانند. و ....وباقی جمله که ان هم از شناختی که از زمان همکاری در وزارت کشور با دکتر داشتم صحیح نیست. اگر چه در گزینش افراد ممکن است دچار ازمون وخطا شود. اما اگر راستش را بخواهید وبنده را متهم به دفاع وغیر نکنید با 40 سال فعالیت در عرصه فرهنگی وهنری دکتر ایوبی بیشتر از انکه مناسب یک مدیر سینمایی بدانیم یا قبول نکنیم مشکل اهالی سینما مربوط به مدیرسینمایی نیست بلکه خانه از پای بس ویران است. بله اگر منصفانه عمل کنیم و جناحی برخورد نکنیم . باید بدانیم در یک سینمای سهم خواهانه مدیر سینمایی هم به مشکل بر می خورد. واما حرف اخر دکتر ایوبی با روحیه ظریفی که دارد بعیداست بتواند در این پست حساس وپر از انتظارات اهالی سینما دوام بیاورد. مگر اینکه سعه صدر وصبر ایوب داشتهباشد.
  • علي ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۳:۴۷
    1 1
    چون شما از نزديك ايشان را مي شناسيد عملكرد ايشان را تاييد مي كنيد ولي آنچه واقعيت دارد اين است كه آقاي صادقي نه تنها در ارتباطات بيرون سازماني موفق نبودند بلكه درون سازمان نيز نتوانستند كاري انجام دهند شما كافي است از ايشان نام چند تن از همكاران سازمان سينمايي را بپرسيد قطعا كسي را نمي شناسد چون ايشان فكر مي كرد فقط روابط عمومي شخص است وتنها كاري كه در سازمان انجام داد ميانجي گري براي دوستانش براي اخذ مجوز ونصب تابلو راهنما روي شيشه ها كه هر روز صبح كه وارد مي شوي از روي شيشه ها افتاده وهمچنين مهمترين كار ايشان راه اندازي تلفن گوياي روابط عموي براي اينكه جا بيندازد كه مدير كل روابط عمومي است همين والا كار ديگري ....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.