یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

در مصاحبه با خبرنگار ما مطرح شد؛

روزهای شلوغ یک طراح جلوه های ویژه/از «امکان مینا» تا «دراکولا»

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جوان جلوه های ویژه سینما با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر و وفور تولیدات سینمایی، از طراحی جلوه های ویژه چند پروژه سینمایی خبر داد.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها مشغول انجام طراحی جلوه های ویژه فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی هستم که برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: داستان جدیدترین ساخته کمال تبریزی در دهه ۶۰ می گذرد و لوکیشن های اصلی آن در میدان هفت تیر و تجریش تهران است و با توجه به اینکه فضای فیلم به نوعی مربوط به حفاظت اطلاعات در اوایل انقلاب اسلامی است صحنه های اکشن و تیراندازی زیادی در این اثر سینمایی وجود دارد که به بهترین شیوه ممکن مشغول طراحی و انجام آن ها هستیم.

آقابیک سپس از فیلم های سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و «خانه یحیی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی به عنوان دیگر فعالیت هایش نام برد و گفت: هر دوی این آثار نیاز به فضای برفی و بارانی زیادی داشتند و داستان آن ها در فصل زمستان روایت می شد و ما به رغم سختی های زیاد به خاطر اینکه فضای شهر تهران با این نوع آب و هوا سازگاری نداشت طراحی جلوه های ویژه این دو اثر سینمایی را نیز انجام دادیم که امیدوارم این دو اثر نیز بتوانند در جشنواره حضوری درخشان داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین این روزها با رضا عطاران در پروژه سینمایی «دراکولا» مشغول همکاری هستم که فضای به شدت عجیب و نویی دارد که تاکنون نمونه آن را کمتر در سینمای ایران شاهد بوده ایم؛ «دراکولا» به فضای به شدت برفی و بارانی و همچنین صحنه هایی مانند شکستن شیشه و امثالهم نیاز دارد که این روزها در خانه ای بزرگ در خیابان پاسداران تهران مشغول انجام این امور هستیم.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» در ادامه از انعقاد قرارداد برای طراحی جلوه های ویژه تازه ترین فیلم سینمایی مصطفی کیایی با عنوان «صاف کننده» خبر داد و اظهار داشت: جدیدترین اثر سینمایی این کارگردان مانند ساخته های قبلی اش فضای تعقیب و گریز زیادی دارد که تمامی این صحنه ها توسط تیم من انجام می شود.

وی افزود: «صاف کننده» در مورد تیم خلافکاری است به دلیل رسیدن به اهداف اقتصادی شان دست به کارهای نامشروعی می زنند و از همین رو پلیس وارد میدان شده و درگیری های زیادی در فیلم به وجود می آید؛ «صاف کننده» ظرف چند روز آینده در تهران جلوی دوربین می رود و قطعاً در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضوری جدی دارد.

آقابیک در خاتمه این گفتگو از فیلم های «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی و «نسیم» به کارگردانی پرویز شهبازی به عنوان دو اثر آماده نمایش خود نام برد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.