یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

سرکنسول سفارت ایران در آلمان در مصاحبه با ما؛

مدیران فرهنگی هنری آلمان به تعامل با ایران بسیار تمایل دارند

محمد مهدی شهریاری

سینماپرس: محمدمهدی شهریاری سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر فرانکفورت آلمان همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در بازدید از غرفه سینماپرس در رابطه با فعالیت های فرهنگی سفارت در این کشور گفت: مسئولان فرهنگی کشور آلمان به فرهنگ و هنر ایران علاقه مند هستند و از آثار فرهنگی و هنری کشور ما استقبال چشمگیری می کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در تشریح فعالیتها و حمایتهای انجام گرفته از گروههای فرهنگی و هنری اعزامی به این کشور افزود: با تلاشهای صورت گرفته علاقمندی خوبی بین ایرانیان مقیم آلمان با همکاری سفارت ایجاد شده که این همکاری منجر به برگزاری کنسرت، فستیوال های فیلم، نمایشگاه های نقاشی، کاریکاتور و... شده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون مشکل ویزای تعداد زیادی از هنرمندان توسط سفارت و کنسول برطرف شده است اظهار داشت: علاوه بر تمامی این موارد ما فیلم های روز سینمایی ایران را در شهرهای مهم آلمان به نمایش درآوردیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد؛ به عنوان مثال در همین اواخر فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و با حضور عوامل این فیلم در برخی شهرها به نمایش درآمد که استقبال بسیار گسترده ای را در پی داشت و بلیت های فیلم از هفته ها قبل کاملاً به فروش رسیده بود.

شهریاری ادامه داد: همچنین سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی همزمان با ایران در کشور آلمان پخش شد و در کلن دو سانس ۳۰۰ نفره سینما از هفته ها قبل برای مراسم افتتاحیه پخش این سریال در نظر گرفته شده بود که همه آنها پر از جمعیت بود، ضمن اینکه حضور استاد نصیریان و محمدرضا گلزار و آقای قربانی خواننده محبوب کشورمان باعث شد تا مردم استقبال ویژه ای از این مراسم داشته باشند.

سرکنسول سفارت ایران در آلمان در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: مسئولان فرهنگی و هنری کشور آلمان بسیار علاقه دارند تا با کشور ایران تعامل داشته باشند و این وظیفه دولت است که تمامی اقدامات را برای ایجاد تعاملات بیشتر فرهنگی و هنری با کشور آلمان فراهم کند؛ تمامی دست اندرکاران سفارت توانایی خود را به کار می برند تا فرهنگ و هنر غنی ایران زمین را بیش از پیش به جهانیان عرضه کنند و امیدواریم که این اتفاق در سطح بین المللی صورت پذیرد تا جهانیان از هنر و فرهنگ غنی کشور ما آگاه شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.