شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

در گفتگو با سینماپرس تصریح شد؛

محمود عزیزی: هنرمندان در دولت آقای روحانی ناامیدانه و در «مه» زندگی می‌کنند!

دکتر محمود عزیزی*

سینماپرس: دکتر محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون و عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ضمن انتقاد از وضعیت فعلی حاکم بر فضای فرهنگی و هنری کشور گفت: طی دو سالی که آقای روحانی رئیس جمهور شده اند هنرمندان در مه زندگی می کنند و هیچ امیدی نسبت به آینده مشاهده نمی شود.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها اغلب هنرمندان دغدغه مند، باتجربه و پیشکسوت خانه نشین شده اند و شرایطی برای حضور آن ها در عرصه های هنری فراهم نیست؛ متأسفانه اغلب تولیدات سینمایی، تلویزیونی و تئاتری بسیار نازل شده و از سوی دیگر بودجه کافی در اختیار بخش فرهنگ و هنر قرار نمی گیرد.

وی سپس با تأکید بر اینکه در برخی مواقع برخی باندها و جناح های خاص عرصه فرهنگ و هنر را در قبضه خود درآورده اند اظهار داشت: متأسفانه بخش اعظمی از پول های کشور در اختیار باندهای به اصطلاح مافیایی است و همین باعث شده تا اینها  پول را در اختیار همفکران خود قرار دهند و به سایر هنرمندان متعهد که تنها به اعتلای فرهنگ و هنری می اندیشند توجهی نداشته باشند.

دکتر عزیزی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: من شخصاً مدت ها است که برای ساخت یک فیلم سینمایی مجوز گرفته ام و طرح یک سریال را نیز برای تولید به تلویزیون ارائه کرده ام اما شرایط برای ساخت هیچ یک از این آثار فراهم نشده است چرا که بودجه ای برای تولید آن ها وجود ندارد و رسماً هیچ سرمایه گذاری حاضر به ریسک کردن و ورود به عرصه تولید آثار فرهنگی و هنری نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «لیلی با من است» افزود: مسئولان ارشد فرهنگی و هنری اعتماد اغلب تهیه کنندگان و سرمایه گذاران را به دلیل سیاست های سلیقه ای خود از بین برده اند و بایستی هرچه سریعتر کسانی که دغدغه فرهنگ و هنر را دارند جلوی این اتفاق تلخ را بگیرند.

این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه به تازگی بازی در فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را به پایان رسانده است گفت: داستان این فیلم در مورد حیدر است که محافظ شخصی یکی از شخصیت های کشور است؛ او در جریان فیلم در مسیر حرفه ای خود که پیموده است دچار شک و تردید  می‌شود و بعد از مجروحیت در جریان یک حمله تروریستی، آرامشش را از دست می‌دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» ادامه داد: «بادیگارد» یکی از معدود پروژه هایی است که به دلیل چیدمان خوب عوامل، و نیز فیلمنامه قوی و احترام به ابراهیم حاتمی کیا در آن حضور پیدا کردم و با هنرمندانی از جمله پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی همبازی شدم؛ امیدوارم این اثر که رونمایی آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود مورد استقبال مخاطبان سینما واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.