شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

گفتگوی سینماگر جوان با سینماپرس

امینی تیرانی: در حال نگارش نهایی دومین فیلمنامه سینمایی‌ام هستم/ ذهنم را درگیر جشنواره‌ها نمی‌کنم

مسعود امینی تیرانی

سینماپرس: مسعود امینی تیرانی فیلمساز جوان سینما که سال گذشته با فیلم «بیداری برای سه روز» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت در مورد جدیدترین فعالیت هایش اظهار داشت: این روزها در حال نگارش نهایی دومین فیلمنامه سینمایی ام هستم که مانند فیلم قبلی ام فضایی خاص دارد و تاکنون مشابه آن در سینمای ایران تولید نشده است.

کارگردان فیلم مستند «هزار و یک روز، هزار و یک راه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همواره مایلم ایده های نو به سینما وارد کنم و از این رو فیلمنامه جدیدم را به گونه ای نوشته ام که بتواند این ایده نو را در سینمای کشور به وجود بیاورد؛ هرچند که فیلم جدیدم مانند «بیداری برای سه روز» تقریبا از همان فضای تجربی برخوردار است اما تمام ذهن من درگیر این ماجراست که بتوانم مخاطب را با اثری روبرو کنم که او را روی صندلی های سینما بنشاند.

وی سپس در پاسخ به این سوال که آیا در این فیلم مانند اولین اثر سینمایی اش از بازیگران حرفه ای سینما استفاده خواهد کرد اظهار داشت: چندان مایل نیستم تا اتمام نگارش نهایی فیلمنامه ذهن خود را درگیر حضور بازیگران کنم اما قطعا می خواهم مانند فیلم اولم از تعدادی بازیگران مطرح سینمای ایران در کنار بازیگران تازه کار بهره مند شوم.

امینی تیرانی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: برای جشنواره فجر فیلم نمی سازم و نمی خواهم ذهنم را درگیر جشنواره ها کنم؛ من معتقدم که یک سینماگر باید به سینما بیندیشد و این مساله مهمی است که متاسفانه طی سال های اخیر به شدت در کشور ما مغفول واقع شده است.

این فیلمساز جوان در خاتمه این گفتگو افزود: اصولاً هیچ گونه محدودیتی برای خودم، سینما و مخاطبان قائل نمی شوم و اصلا به این نمی اندیشم که فیلمم به گونه ای باشد که فقط مخاطبان خاص را به سینما بکشاند؛ شاید به همین دلیل است که فیلم «بیداری برای سه روز» نیز توانست در زمان اکران عمومی مخاطبان قابل قبولی از طیف ها و اقشار گوناگون را به سالن های سینما بکشاند؛ شاید برخی از مخاطبان برای تماشای بازی پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی که سه شب واقعا نخوابیده بودند به تماشای این فیلم می آمدند و شاید هر علت دیگری باعث استقبال آن ها از این اثر شده بود اما در هر صورت نباید فیلم های تجربی را محدود به بخش کوچکی از مخاطبان دانست.

گفتنی است؛ مسعود اميني تيراني متولد ۱۳۵۰ در نجف آباد است. وي قارغ التحصيل رشته سينما است. او تاکنون ده ها فیلم کوتاه داستانی، مستند بلند، سریال و... را ساخته و جوایز متعددی را نیز از جشنواره های ملی دریافت کرده است که از جمله آن ها می توان به جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه‌ برای فیلم کوتاه «داوود» از جشنواره هفتم دفاع مقدس ۱۳۷۷ جایزه بهترین متن و بهترین تحقیق برای فیلم «خاک حافظه» از جشنواره سینما حقیقت ۱۳۸۸ و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.