یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

همزمان با اکران جدیدترین فیلم یدالله صمدی؛

سپاه منصور: فیلمنامه روانشناسانه «پدر آن دیگری» باعث حضورم در این فیلم شد

فریده سپاه منصور

سینماپرس: فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور که این روزها فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی را روی پرده سینماها دارد در رابطه با حضورش در این اثر گفت: فیلمنامه قوی و روانشناسانه «پدر آن دیگری» باعث حضور من در این فیلم شد و به حضور در این اثر افتخار می کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «مهمان مامان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در سینما و تلویزیون ما آثار بسیار کمی تولید می شوند که به صورت درست و به دور از نگاه های کلیشه ای و یا شعارزده به مسأله مشکلات خانوادگی بپردازند اما فیلم «پدر آن دیگری» یکی از استثنائات در این زمینه بود و با پردازش صحیح و دیدگاه درست روانشناختی و جامعه شناسی به این مسأله می پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه فیلم «پدر آن دیگری» به بهترین شکل ممکن مسائل اجتماعی و خانوادگی را موشکافی می کند اظهار داشت: در این اثر سینمایی روابط علت و معلولی به بهترین شکل ممکن تعریف می شوند و واکنش تمامی شخصیت ها نسبت به مشکلاتی که پیرامون آن ها را احاطه کرده است واکنشی ملموس و واقعی است که نمونه آن را می توان به کرات در خانواده های ایرانی مشاهده کرد؛ از این رو قطعاً این اثر می تواند بین تمامی خانواده های ایرانی بدل به اثری محبوب شود و رضایت خاطر همگی آن ها را جلب نماید.

سپاه منصور سپس با بیان اینکه برای بازی در نقش مادرشوهر در این فیلم سینمایی نسبت به اتفاقات تحلیل داشتم، خاطرنشان کرد: مادرشوهری که در این فیلم می بینم شاید در ظاهر مانند مادرشوهرهای به اصطلاح بدطینتی باشد که پیش از این در برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی شاهد آن بوده ایم اما در عین حال این مادر هم نسبت به نوه اش عشق می ورزد و برای حرف نزدن او دغدغه دارد؛ او می خواهد که نوه اش هرچه زودتر حرف بزند و به همین دلیل است که مرتباً عروس خود را مورد تمسخر و تهدید قرار می دهد.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران افزود: متأسفانه در شرایط فعلی سینما و تلویزیون ایران جای کار درستی برای بازیگران پیشکسوت وجود ندارد چرا که فیلمنامه ای در رابطه با افراد میانسال و کهنسال نوشته نمی شود و من نمی دانم دلیل آن چیست؟

بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» در همین رابطه با بیان اینکه علاقه شدیدی برای حضور در نقش افراد اکتیو و فعال دارد اظهار داشت: من بسیار مایلم که بتوانم نقش زنان فعال و اکتیو را بازی کنم اما نمی دانم به کدامین منطق و دلیل فیلمنامه نویسان سینما و تلویزیون ما هیچ گونه آشنایی با افراد اکتیو و فعال ندارند و هیچ جایگاهی برای حضور این شخصیت ها در آثارشان لحاظ نمی کنند؟ من به عنوان یک بازیگر مایلم نقشی بازی کنم که روند داستان را به درستی به پیش براند و یا بتواند تغییری در روایت داستان فیلم ایجاد کند چرا که این نوع شخصیت ها شناسنامه دارند و قابل پردازش هستند و می توان به شکل های گوناگون و به دور از کلیشه های مرسوم آن ها را بازی کرد.

وی ادامه داد: مخاطب اصولاً با نقش هایی ارتباط برقرار می کند که برایش باورپذیر و قابل لمس باشد اما متأسفانه اغلب شخصیت هایی که این روزها در سینما و تلویزیون خلق می شوند قابل درک و قابل لمس نیستند و همین باعث شده که وضعیت سینما و تلویزیون کشور رو به وخامت برود.

سپاه منصور ضمن انتقاد از وضعیت فعلی سینما و تلویزیون گفت: متأسفانه برخی آثار تولید شده در این دو مدیوم طی سال های اخیر رسماً سینما و تلویزیون را به نمایشگاه و جایگاهی برای جولان بازیگرانی کرده اند که می خواهند آرایش ها و لباس های آنچنانی شان را به رخ مخاطبان بکشند و این روندی بسیار غلط است که می بایست هرچه سریعتر آن را اصلاح کرد.

بازیگر سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم ۲» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من امیدوارم با سیاست گذاری مناسب و مدیریت صحیح بتوانیم سینما و تلویزیون کشور را به سمتی هدایت کنیم که آثار شاخص و قابل تأمل در آن ساخته شود چرا که سینما و تلویزیون می توانند به نوعی آموزشگاه تربیتی و اعتقادی خوبی برای خانواده ها باشند و نباید از این راه منحرف شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.