سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

تدوین گر پیشکسوت این روزها چه می‌کند؟

خبرهای جدید از روند تولید «یتیم خانه ایران»/ زندباف: جوان‌گرایی همچنان برایم اهمیت دارد

حسین زندباف

سینماپرس: حسین زندباف تدوین گر پیشکسوت سینمای ایران در مورد جدیدترین فعالیت خود گفت: این روزها مشغول انجام تدوین نهایی فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هستم که برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

تدوین‌گر فیلم سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم «یتیم خانه ایران» از آن دست آثاری است که بسیار دوستشان دارم و مطمئن هستم که می تواند به اثری ماندگار در سینمای ایران بدل شود؛ «یتیم خانه ایران» اثری بسیار پر زحمت است و گروه سازنده آن تا جایی که توان داشته اند برای نشان دادن یک واقعه ملی و تاریخی تلاش کرده اند تا اثری شایسته را به سینمای کشور معرفی کنند.

زندباف سپس با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی در صورت تایید هیات انتخاب در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد اظهار داشت: این روزها تدوین اولیه این فیلم تمام شده و تنها تغییراتی در دو فصل اول و آخر فیلم مانده است که پس از انجام آن مقداری متن به فیلم اضافه می شود و پس از ساخت تیتراژ، فیلم آماده نمایش خواهد شد.

وی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: «یتیم خانه ایران» فیلمی «بیگ پروداکشن» است که برای تولید آن مدت زیادی زحمت کشیده شده و از تهیه جزئی ترین لوازم تا طراحی صحنه و لباس و دکورها همگی با دقت و وسواس زیادی انجام شده و از همین رو سعی داریم در تدوین و صداگذاری نیز با دقت کار کنیم تا حق مطلب به خوبی ادا شده و این فیلم بتواند تأثیر خود را بر مخاطبان بگذارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب های روشن» افزود: «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این فیلم به شیوع بیماری وبا در بین مردم این دوران نیز می پردازد.

این تدوین گر باسابقه سینمای ایران در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود نیز اظهار داشت: مجدداً به گروه تولید مجموعه تلویزیونی «قصه های خدا» که کاری مشترک از آقایان فرج الله سلحشور، جمال شورجه و منصور براهینی است بازگشته ام و تدوین قسمت های جدید این مجموعه را بر عهده دارم؛ در حال حاضر مدت ها است که این مجموعه در حال تولید است و تاکنون قسمت های زیادی از آن آماده نمایش شده اما هنوز تکلیف زمان پخش آن مشخص نشده است.

تدوین گر فیلم سینمایی «مارمولک» ادامه داد: گروه تولید به این نتیجه رسیده اند که همچنان قسمت های بیشتری را تولید کنند و پس از آماده سازی کامل قسمت ها این مجموعه را برای پخش تحویل سیما بدهند؛ من مدتی قبل به دلیل آنکه این مجموعه توسط جوانان ساخته می شود و تمامی عوامل تولید آن جوانانی پرشور و علاقه مند به سینما هستند از این کار کناره گیری کردم چرا که می خواستم با کناره گیری خود تدوین این مجموعه را نیز یک تیم جوان و خلاق انجام دهد اما بنا به اصرار تهیه کنندگان مجدداً به گروه تولید این مجموعه بازگشتم.

زندباف تأکید کرد: برای من جوان گرایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معتقدم که در همه زمینه ها و رشته ها بایستی از جوانان حمایت کرد؛ این در حالی است که متأسفانه به تناوب شاهد آن هستیم که همیشه بر سر راه جوانان گره های کوری به وجود می آید که مانع پیشرفت و رشد آن ها می گردد.

تدوین گر فیلم سینمایی «دختر شیرینی فروش» در خاتمه این گفتگو افزود: در واقع خط اصلی تمامی داستان های این سریال وقایع مستندی هستند که به صورت داستانی درآمده اند از این رو من به عنوان تدوین گر که در سینمای ایران به اسم کارگردان دوم از او نام برده می شود سعی کردم تا تدوینی ویژه برای این فیلم در نظر بگیرم که این فیلم شبیه به فیلم های مستند و یا داستانی صرف نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.