چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

گفتگوی سینماپرس با بازیگر نقش همسر «زهیر»

مریم بوبانی: هنوز هم با یادآوری سکانس نماز ظهر عاشورا در «مختارنامه» منقلب می‌شوم

مریم بوبانی

سینماپرس: مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون کشور همزمان با ایام سوگواری عاشورا و تاسوعای حسینی در مورد بازی خود در سریال «مختارنامه» گفت: یکی از سکانس های ماندگار این مجموعه که من در آن افتخار حضور داشتم سکانس نماز ظهر عاشورا بود که آن را با کمال میل و علاقه و ارادات به باورهای مذهبی انجام دادم. صحنه ای که تجسم و یادآوری آن در هر لحظه مرا منقلب می کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «روزگار قریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من با عشق به امام حسین (ع) در این اثر بازی کردم و خوشحالم که این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

وی افزود: من همچنان از آقای میرباقری بابت اینکه مرا برای بازی در این اثر دعوت کردند سپاسگذارم چرا که «مختارنامه» یکی از بهترین آثاری بود که در طول دوران کاری ام در آن حضور داشتم؛ زمانی که فیلمنامه «مختارنامه» را خواندم از آن بسیار خوشم آمد و بلافاصله بازی در آن را پذیرفتم.

وی سپس با تأکید بر اینکه هیچ شناختی از شخصیت «دلهم» همسر «زهیز بن قین» از شهدای کربلا نداشته است اظهار داشت: من از این شخصیت بسیار خوشم آمده بود و مایل بودم که در مورد آن تحقیق کنم اما متوجه شدم که این شخصیت به آن شکل که در این سریال حضور دارد نبوده و آقای میرباقری بر اساس ذهنیات خود این شخصیت را شکل داده اند؛ در هر صورت من تمامی تلاش خود را به کار بردم تا یکی از بهترین بازی هایم را در این سریال ارائه دهم و خوشبختانه همچنان «مختارنامه» را یکی از موفق ترین آثار خود می دانم.

بوبانی ادامه داد: باورهای مذهبی و دینی در دل یکایک ایرانیان جای دارد و هیچ کس نمی تواند بگوید که باور و اعتقادی نسبت به مسائل دینی ندارد؛ از این رو اصولاً حضور در پروژه های مذهبی و تاریخی برای عموم دست اندرکاران جذاب و شیرین است و تمامی سختی ها و مرارت های آن نیز با ایمان به باورهای مذهبی آسان می شود.

این بازیگر ضمن یادآوری مشکلاتی که هنگام بازی در سریال «مختارنامه» داشته خاطرنشان کرد: من قبل از کلید خوردن این فیلم در کاشان و هنگام تمرین برای سوارکاری از اسب سقوط کردم و بینی ام شکست و همین امر باعث شد تا فیلمبرداری پروژه با ۲۰ روز تأخیر آغاز شود؛ زمانی که من جلوی دوربین آمدم هنوز آثار جراحت روی صورتم وجود داشت و درد زیادی را تحمل می کردم اما خوشبختانه با عشق به امام حسین (ع) توانستم از پس ایفای نقشم بربیایم.

بازیگر فیلم سینمایی «نیمه پنهان» افزود: شرایط و حال و هوا در آثار مذهبی به گونه ای است که ناخودآگاه به هنرمند کمک زیادی می کند تا حضوری شایسته در اثر داشته باشد؛ من معتقدم این نوعی انرژی است که تنها باورهای عمیق قلبی می تواند آن را به وجود آورد.

بوبانی سپس با اشاره به شخصیت «دلهم» گفت:  وی زنی مقتدر است و در سکانس برخورد با مختار سخنان بسیار تأثیرگذاری را به زبان می راند که همین سخنان باعث قیام مختار به خون خواهی اباعبدالله الحسین (ع) می شود. من از شخصیت مقتدر و مستحکم این زن بسیار خوشم آمد و تمرین بسیار زیادی را برای خوب درآوردن این سکانس از سریال انجام دادم که به دلیل تجربه زیاد آقای میرباقری و دیالوگ نویسی های متبحرانه ایشان به یکی از سکانس های ماندگار این سریال بدل شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.