یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

سعید چاری به سینماپرس خبر داد؛

فیلمبرداری «۱۷۵» یک‌ماه دیگر در اصفهان آغاز می‌شود/ بازسازی عملیات «کربلای ۴» بسیار دشوار است

سعید چاری*

سینماپرس: سعید چاری کارگردان جوان سینما از به نیمه رسیدن پیش تولید فیلم سینمایی «۱۷۵» که با محوریت عملیات کربلای ۴ و زندگی شهدای غواص قرار است ساخته شود خبر داد و گفت: این فیلم اول آذر ماه در شهر اصفهان جلوی دوربین خواهد رفت.

کارگردان فیلم سینمایی «صداست که می ماند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم «۱۷۵» که قطعاً عنوان آن تغییر خواهد کرد فیلمی بسیار سنگین است و فیلمبرداری آن مدت زیادی طول خواهد کشید؛ از این رو نمی توان انتظار حضور آن را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر داشت؛ به عنوان نمونه بازسازی عملیات «کربلای ۴» بسیار سخت و دشوار است و ما می خواهیم به خوبی آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: شهدای غواص از گردان های استان اصفهان و مازندران بودند و از این رو فیلمبرداری این فیلم در شهر اصفهان، اهواز و یکی از شهرهای استان مازندران خواهد بود که طی روزهای آتی و با اتمام بازبینی لوکیشن ها این شهر مشخص خواهد شد.

چاری سپس با تأکید بر اینکه طی توافقی که بنیاد سینمایی فارابی با تهیه کننده این اثر سینمایی انجام داده است هیچ مشکلی بر سر راه تولید این اثر سینمایی وجود ندارد اظهار داشت: این روزها عدم تخصیص بودجه کافی باعث می شود که برخی از فیلم ها در نیمه راه تولید دچار توقف گردند اما خوشبختانه این فیلم مشکلی از لحاظ بودجه ندارد و قطعاً در زمان اعلام شده کلید خواهد خورد.

این فیلمساز سپس از پرویز پرستویی به عنوان یکی از بازیگران احتمالی این اثر سینمایی نام برد و گفت: طی روزهای اخیر مذاکرات زیادی با بازیگران نامی سینمای ایران انجام شده اما از آنجا که تا این لحظه هیچ قراردادی میان آن ها و تهیه کننده امضا نشده است نمی توانیم از حضور آن ها اطمینان کافی داشته باشیم اما در هر حال یکی از گزینه های اصلی ما برای بازی در این فیلم پرویز پرستویی است که امیدواریم این اتفاق محقق شود.

وی سپس در مورد داستان این فیلم اظهار داشت: عملیات «کربلای ۴» لو می‌رود و بخاطر این موضوع، لشگری که فرماندهی آن را حبیب و حاج کاظم بر عهده داشتند گرفتار عراقی ها شده و زمین گیر می‌شوند. در نتیجه این حرکت همه رزمنده‌ها شهید و مجروح شدند. در این حال حاج کاظم می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند اما حبیب مجروحین را تنها نمی گذارد... سالها می‌گذرد و حبیب بر نمی‌گردد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر حاج حبیب توسط حاج کاظم که اکنون رئیس تفحص است در یک گور دسته جمعی پیدا می‌شود که ۱۷۵ غواص دست بسته را که زنده به گور شده بودند به خاک وطن باز می‌گرداند.

کارگردان فیلم «از گهواره تا ماه» ادامه داد: بازنویسی این فیلم به تازگی توسط ثنا صادقی به پایان رسیده است و من اطمینان دارم که این اثر ملی می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه گردد.

چاری در بخش دیگری از این گفتگو در مورد آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» نیز گفت: به تازگی بازیگرانی همچون رامین پرچمی، رامین ناصر نصیر و رضا ایرانمنش به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده اند و این روزها در حال مذاکره با مسعود رایگان برای حضور در این اثر سینمایی هستیم که امیدواریم این امر محقق شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده تا ۲ هفته آینده فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان می رسد و بعد از آن بلافاصله وارد مرحله تدوین خواهیم شد تا هیچ مشکلی برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وجود نداشته باشد.

این کارگردان سپس تأکید کرد: تاکنون بسیاری از بازیگران این فیلم از جمله  اکبر عبدی در نقش (مایکل مور)، محمدرضا شریفی نیا در نقش (تری جونز کشیش)، شهره لرستانی در نقش (لیزا یکی از زنان فیلم برائت از مسلمانان)، ارژنگ امیرفضلی در نقش (شاهین نجفی)، عبدالرضا اکبری در نقش (آریل شارون)، کیهان ملکی در نقش (جورج بوش) جلوی دوربین رفته اند و بازی شان به اتمام رسیده است.

گفتنی است؛ برخی از عوامل فیلم سینمایی «۱۷۵» عبارتند از: یزدان قهرمانی  (مجری طرح)، حسین ملکی (مدیر فیلمبرداری)، محمد پاچناری (مدیر تولید) و ناصر ناصری منش (مشاور پروژه)؛ به زودی نام سایر عوامل این فیلم نیز منتشر خواهد شد.

نظرات

  • فروغ کاویانی ۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۴:۲۷
    0 0
    فقط میخوام تو این سریال نقشی داشته باشم.امیدوارم لایق باشم برای شهدا.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.