سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

برگزاری نشست خبری عوامل یک فیلم انیمیشن

«شاهزاده روم»؛ موضوعی مشترک بین اسلام و مسیحیت/ شرایط نامساعد موجب مهاجرت انیماتورها شده است

نشست خبری عوامل انیمیشن سینمایی شاهزاده روم

سینماپرس: حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی شاهزاده رو م امروز در یک نشست خبری گفت: هدف از انتخاب داستان برای ساخت انیمیشن «شاهزاده روم» پرداختن به موضوعی مشترک بین اسلام و مسیحیت بود

به گزارش سینماپرس، نشست خبری انیمیشن "شاهزاده روم" به همراه رونمایی از پوستر و تیزر این کار پیش از ظهر امروز با حضور "هادی محمدیان" کارگردان، "حامد جعفری" تهیه کننده و "حسن ایوبی" تدوینگر این انیمیشن در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: اگر بخواهم در مقدمه و در ابتدای این نشست خبری هدف از ساخت این انیمیشن را بیان کنم باید بگویم که از آن جهت که انیمیشن یکی از نجات بخش ترین صنایع برای حوزه سینما محسوب می شود و ما هم از این جهت در حوزه انیمیشن ورود کردیم تا کیفیت و وضعیت ساخت انیمیشن در کشور را ارتقاء بدهیم.

ساخت انیمیشن شاهزاده روم در مدت زمان ۱۵ ماه با بودجه ۲ میلیارد تومان

وی افزود: انیمیشن شاهزاده روم در مدت زمان ۱۵ ماه ساخته شده است که نسبت به مدت زمانی که انیمیشن های مشابه که ۳ سال است در زمان بسیار کمتری تهیه و تولید شده است. همچنین این کار با بودجه ۲ میلیارد تومان ساخته شده که از این نظر هم با پایین ترین قیمت این کار را ساختیم.

تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" ادامه داد: این صرفه جویی در زمان و بودجه در ساخت این انیمیشن نشان از وضعیت مطلق و خوب ما در حوزه انیمیشن دارد و موجب می شود تا راه ورود ما به عرصه انیمیشن های جهانی هموار شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در حقیقت تهیه و تولید انیمیشن شاهزاده روم را می توان یک گام بسیار خوب و مناسب در حوزه افزایش کیفیت ساخت انیمیشن در کشور دانست. در این رابطه نکته بسیار مهم این است که این انیمیشن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به دلیل کیفیت بالا در ساخت و پرداخت از سوی هیات داوران و دبیر جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با ورود به این حوزه بتوانیم این صنعت را یک قدم جلوتر ببریم تا توجه بیشتری به هنرمندان این رشته در کشور صورت بگیرد. زیرا متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل شرایط نامساعد انیمیشن در حال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

جعفری پیرامون اکران این انیمیشن در توضیحاتی، گفت: بعد از اکران انیمیشن "شاهزاده روم" در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، اکران نسخه عربی آن با نمایش در کشور لبنان و با حضور وزیر فرهنگ این کشور آغاز شد. بر این اساس پس از لبنان شاهد نمایش این انیمیشن در کشورهای "کویت"، "عراق" و "ساحل عاج" خواهیم بود.

متولی جدی در بخش انیمیشن در کشور وجود ندارد

این تهیه کننده تصریح کرد: متاسفانه هیچ متولی جدی در بخش انیمیشن در کشور وجود ندارد و بالطبع انیمیشن "شاهزاده روم" نیز بدون کوچکترین حمایت از سوی نهاد و یا سازمانی تهیه و تولید شد. البته از آنجایی هم که نهاد و یا سازمان خاصی از ما حمایت نکرد دست ما هم برای نوع ساخت آن بسیار باز بود.

وی ادامه داد: انیمیشن "شاهزاده روم" پیش از این قرار بود بعد از فیلم سینمایی "شیفت شب" در گروه سینمایی آزادی اکران شود. اما به دلیل اینکه فیلم "محمد رسول الله (ص)" همچنان در حال فروش بوده و بر روی پرده است و از طرف دیگر هم مخاطبان اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند این فیلم را به صورت آزاد و در فصل مدارس اکران می کنیم.

جعفری در پایان تصریح کرد: درمورد انتخاب داستان این انیمیشن باید به این نکته اشاره کنم که هدف از انتخاب این داستان برای ساخت انیمیشن پرداختن به موضوعی مشترک بین اسلام و مسیحیت بود. در حال حاضر هم مشغول دوبله انگلیسی کار هستیم تا در کشورهای دیگر هم اکران شود.

موفقیت شاهزاده روم عامل تثبیت انیمیشن در سینما

هادی محمدیان کارگردان کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" نیز در ادامه این نشست خبری در سخنانی، گفت: اگر انیمیشن "شاهزاده روم" در سینما موفق شود راه برای حضور انیمیشن در سینمای ایران باز خواهد شد. بر این اساس سینما می تواند باور کند که انیمیشن هم داشته باشد.

وی افزود: انیمیشن "شاهزاده روم" در مدت زمان ۷۷ الی ۸۰ دقیقه و به صورت ۳D و با داستانی ملودرام و تاریخی ساخته و آماده نمایش شده است. این انیمیشن دارای ۵۵ شخصیت و در ۳۵ لوکیشن ساخته شده و برای اولین بار در سینمای ایران صداگذاری شده است.

کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" ادامه داد: داستان این انیمیشن بسیار جذاب و دیدنی است. در حقیقت عاشقانه ترین داستان شیعه است. بر این اساس ما در این انیمیشن داستان دلدادگی یک بانوی پاک دامن مسیحی را می بینیم که در این مارجرای عاشقانه به اسلام مشرف می شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: پیرامون دوبله و صداگذاری آن باید اشاره کنم که برای اولین بار در سینمای ایران و در یک انیمیشن کار صداگذاری را قبل از آغاز ساخت این انیمیشن انجام دادیم. به این صورت که با کمک صداپیشگان باتجربه سینمای کشور و به صورت یک نمایشنامه رادیویی این کار را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم از بعد تکنیکی به این انیمیشن بپردازیم باید اشاره کنم که تهیه و تولید این کار از نظر تکنیکی وضعیت انیمیشن را در سینمای ایران تغییر و ارتقاء خواهد داد. البته این انیمیشن تمام توان سینمای ایران نیست بلکه اگر حمایت های لازم را داشته باشیم در آینده قدم های محکم تری در این زمینه برخواهیم داشت.

حسن ایوبی تدوینگر انیمیشن "شاهزاده روم" در انتهای این نشست خبری در سخنانی، گفت: حضور در گروه سازنده انیمیشن "شاهزاده روم" برای من تجربه جالب و منحصر به فردی بود. این موضوع را هم به این دلیل عرض می کنم که کمتر پیش آمده تا در سینمای ایران انیمیشنی در این سطح تهیه و تولید شود.

هنرمندان حوزه انیمیشن رتبه نخست هنرمندان مهاجر

ایوبی خاطرنشان کرد: این درحالی است که متاسفانه در میان سینماگران مهاجر به کشورهای اروپایی و آمریکایی رتبه نخست به هنرمندان شاغل در حوزه انیمیشن تعلق دارد. زیرا بسیاری از آنها به دلیل عدم حمایت مسئولان مجبور به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور می شوند.

وی در پایان تصریح کرد: نکته ناراحت کننده اینجاست که به دلیل همین بی‌توجهی‌ها هم شاهد بودیم که انیمیشن ما در جشنواره همدان هم در بخش بین‌الملل به نمایش درآمد اما متأسفانه دیده نشد. در حقیقت باید این نکته را بیان کنم که انیمیشن در دنیا صنعت سودآوری است اما در ایران برای کسی کوچکترین اهمیت و جایگاهی ندارد.

گفتنی است در انتهای این نشست خبری از پوستر و تیزر انیمیشن "شاهزاده روم" رونمایی شد.

پوستر انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.