چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

«پرند زاهدی» اولین فیلم سینمایی‌اش را با محوریت جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس می‌سازد

پرند زاهدی

سینماپرس: پرند زاهدی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتشار خبر موافقت سازمان سینمایی با کارگردانی وی برای فیلم سینمایی «نشان از بی نشانی» گفت: اولین فیلم سینمایی من فیلمی با محوریت جایگاه زنان در ۸ سال دفاع مقدس است که امیدوارم با ساخت آن دین ما به این قشر تا حدی ادا شود.

بازیگر فیلم سینمایی «اسکادران عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من سالیان درازی است که دغدغه دفاع مقدس را دارم و همیشه آرزو داشتم که اولین فیلم سینمایی ام را با این محوریت بسازم؛ جایگاه دفاع مقدس در کشور ما هیچگاه فراموش شدنی نیست و به دلیل رشادت های دلاورمردان و شیرزنانی که طی این سال ها با جان و دل برای دفاع از مام میهن با دشمن بعثی جنگیدند ما نباید این مهم را به فراموشی بسپاریم.

وی ادامه داد: من معتقدم سینما به عنوان یک ابزار هنری و یک رسانه مهم و تأثیرگذار باید بیش از هرچیز به این مسأله بپردازد؛ من در «نشان از بی نشانی» قصد دارم در کنار پرداختن به زندگی مردانی که به دلیل آرمان ها و اعتقادات شان به جنگ رفتند، در اصل به زندگی زنانی بپردازم که طی تمامی سال های جنگ و پس از آن حضوری موثر داشتند و اگر حضور آن ها نبود شاید دلاورمردی های این افراد نیز وجود نداشت.

زاهدی با تأکید بر اینکه برای بسیاری از مردان آن زمان جنگ پس از تصویب قطعنامه به پایان رسید اما برای زنان این جنگ همچنان ادامه دارد اظهار داشت: زنانی که سال ها پس از جنگ به دلیل از دست دادن همسران شان و یا نگهداری از همسران و فرزندان شان که در جنگ جانباز شده بودند همچنان جنگ برایشان ادامه دارد؛ آن ها همچنان با پرستاری و حمایت از جانبازان به نوعی در راه جهاد هستند و این مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

این فیلمساز افزود: متأسفانه این زنان هیچگاه آنطور که شایسته شان است دیده نشده اند و من قصد دارم در این اثر سینمایی بخشی از تبعاتی که زندگی آن ها را دامن گیر کرده است بیان کنم تا همه از مشکلات آن ها آگاه شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «پاکباخته» در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در ساخت این اثر دیدگاه «فمینیستی» نخواهد داشت خاطرنشان کرد: من قصد دارم تنها بازگو کننده بخشی از حقایق و دردهای این مادران و همسران باشم و سال ها است که روی سوژه این فیلم کار کرده ام و خوشبختانه نظرات بسیاری از اهالی سینما که فیلمنامه مرا مطالعه کرده اند روی این فیلم مثبت است.

وی سپس از «سیدامیر سیدزاده» به عنوان تهیه کننده قطعی این فیلم نام برد و گفت: با اینکه بسیاری از تهیه کنندگان مطرح سینما مایل به تولید این فیلم هستند اما به دلیل آنکه از ابتدا با این تهیه کننده توافق کرده بودم ترجیح می دهم که به دلیل اصرارشان طی هفته جاری قرارداد ساخت این فیلم را امضا کنم و با تلاش ایشان و تمامی عوامل بتوانیم اولین رونمایی از فیلم «نشان از بی نشانی» را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

زاهدی سپس تأکید کرد: این فیلم داستان ساده و خطی و روایتی شیرین از زندگی یک خانواده ایرانی را دارد که برای تمامی مخاطبان با هر نوع دیدگاه و سلیقه ای باورپذیر و ملموس است و از حالا اطمینان دارم که «نشان از بی نشانی» می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

بازیگر فیلم سینمایی «گارد ویژه» در بخش دیگری از این گفتگو با ابراز انتقاد شدید از عملکرد سازمان سینمایی مبنی بر صدور دیرهنگام مجوز تولید برای ساخت اولین فیلمش گفت: من مدت ها است که درخواست ساخت این فیلم را دادم اما متأسفانه سازمان سینمایی در بدترین شرایط زمانی ممکن و نزدیک به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به درخواست کارگردانی من پاسخ مثبت دادند آن هم در حالی که اسامی تعداد کثیری از افراد ناآشنایی که ما هیچ نشانی از آن ها در سینمای مان سراغ نداریم در کنار نام امثالی چون من، مانی باغبانی و یا میلاد صدرعاملی دیده می شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم سازمان سینمایی برای این ورودی بی رویه و عجیب و غریب خود توجیه عقلانی داشته باشد تا ما از همین حالا تفاوت خودمان را که سال ها است در سینما مشغول به فعالیت هستیم با دیگر افراد که هیچ سابقه ای در سینما ندارند متوجه شویم.

گفتنی است؛ پرند زاهدي متولد ۱۳۵۷ در تهران است. وي فارغ التحصيل رشته نمايش از دانشگاه آزاد است. وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۷۴ با فيلم «شيرين و فرهاد» آغاز كرد. وي ساخت سريال «فرزند ايران» و فيلم كوتاه «هستي»، «زير خاكستر» و تله فيلم‌هاي «عروس زندان»، «آبي گاهي آسمان» و «آلونك» را در كارنامه خود دارد. فیلم «زیر خاکستر» این کارگردان در جشنواره فیلم فجر سال ۸۱ کاندیدای دریافت دو جایزه در بخش مسابقه بین الملل و فیلم کوتاه ملی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.