سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

معاون سیما: سخنان رهبری بار مسئولیتمان را سنگین‌تر کرد

علی اصغر پورمحمدی*

فارس: معاون سیما گفت: مسئولیت سیما از همه واحدهای سازمان بیش‌تر است؛ چراکه بیش‌ترین محتواهای مورد توجه مخاطبان، محتوای برنامه‌های تلویزیونی است و از این منظر بیش‌ترین انتقادها را هم متوجه خودمان می‌دانیم و این موضوع بار مسئولیت ما را بیش‌تر می‌کند.

«علی‌اصغر پورمحمدی» معاون سیما گفت: فرصتی شد تا در دیداری صمیمانه در جریان نقطه‌نظرات مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان از رسانه ملی قرار بگیریم و از این جهت شاکر خداوند و سپاسگزار معظم‌له هستیم.

وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری را می‌توان از زوایای مختلف تحلیل و بررسی کرد. حقیقتا ایشان در حوزه رسانه صاحب‌نظرند. نگاه ایشان به رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای و مهم‌تر از همه رسالت امروز رساله با توجه به اشرافی که بر موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تاریخی دارند، بسیار عمیق و اثرگذار است.

پورمحمدی تصریح کرد: تعریف معظم‌له از جنگ نرم و اهداف اصلی این جنگ با وظیفه رسانه در مقابله با آن حاوی نکات بسیار مهمی است. اینکه رهبری نظام قرارگاه مقدم و فعال مقابله را جنگ نرم می‌دانند، تکلیف همه ما را در خصوص برنامه‌ریزی دقیق و جدی در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای مشخص می‌کند.

معاون سیما تأکید کرد: هشدار ایشان در مورد موضوع ترویج دین حداقلی که به شکل پنهان و آشکار در رسانه‌های بیگانه دنبال می‌شود و تلاش آنان برای تغییر باورهای مردم، از نکات مهمی است که برنامه‌‌سازان و مدیران رسانه ملی باید به آن توجه داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که در سخنان امروز رهبری به‌عنوان نکته اصلی و مهم می‌توانم به آن اشاره کنم، توصیه ایشان به هوشیاری و تحلیل شرایط امروز کشور در عرصه داخلی و لزوم دستیابی به تحلیلی مبنایی، صحیح و واقع‌بینانه از شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.نکته‌ای که می‌تواند زمینه انسجام بیش‌تر در فعالیت و پایه اصلی تصمیم‌گیری‌های سازمان صدا و سیما باشد.

وی افزود: در این میان مسئولیت سیما از همه واحدهای سازمان بیش‌تر است؛ چراکه بیش‌ترین محتواهای مورد توجه مخاطبان، محتوای برنامه‌های تلویزیونی است و از این منظر بیش‌ترین انتقادها را هم متوجه خودمان می‌دانیم و این موضوع بار مسئولیت ما را بیش‌تر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.