سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

حبیب الله بهمنی به سینماپرس خبر داد:

«مرگ در برلین»؛ در انتظار موافقت مدیر عامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: در حالی که گفته می شود محمد حسین نیرومند مدیر عامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، این روزها با حساسیت در حال پیگیری و بررسی محتوا و هزینه های ساخت پروژه های مدیریت قبل انجمن است، حبیب الله بهمنی کارگردان سینما معتقد است به دلیل تغییر مدیریت در این انجمن تولید فیلم سینمایی «مرگ در برلین» مجدداً با وقفه‌ مواجه شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیش از این آقای شرف الدین توافقاتی را با مدیران بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر تولید این اثر سینمایی انجام داده بودند که پس از رفتن ایشان از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مجدداً تولید این فیلم با نوعی بلاتکلیفی همراه شده و این روزها در انتظار این هستیم تا مدیرعامل جدید انجمن راه را برای تولید این اثر هموار سازند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به همراه بنیاد سینمایی فارابی به شکل جدی وضعیت تولید این اثر سینمایی را روشن نکنند، هیچ کاری برای تولید «مرگ در برلین» انجام نخواهد داد اظهار داشت: من پیش از این تجربه های تلخ این چنینی را از سر گذرانده ام و مدت ها قبل بر اساس اعلام توافق اولیه مدیران فارابی وارد مرحله پیش تولید همین فیلم شدم اما به دلیل عدم انجام تعهد آن ها ضرر مالی شدیدی کردم و کار تولید فیلمم به طور کلی متوقف شد؛ از این رو این بار تا زمانی که قراردادی ثبت نشود به هیچ عنوان پیش تولید این فیلم را آغاز نمی کنم.

بهمنی سپس خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته توافقات ابتدایی برای تولید این اثر با برخی از بازیگران سینمای ایران و آلمان انجام شد و همچنین با سفری به کشور آلمان لوکیشن های این فیلم بازبینی شده اما تمامی این توافقات تا به امروز بی نتیجه مانده است.

این کارگردان در خصوص خلاصه داستان فیلم «مرگ در برلین» گفت: داستان این فیلم در رابطه با جنایات شیمیایی صدام در دوران دفاع مقدس با محوریت  بمباران شیمیایی شهر سردشت است.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» ادامه داد: امیدوارم شرایط ساخت مهیا شود؛ در هر صورت ما با وجود آقای نیرومند در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس انتظار داریم که توجه به فیلم های استراتژیک بیش از گذشته گردد.

بهمنی در خاتمه این گفتگو از تولید یک فیلم مستند به کارگردانی خودش خبر داد و افزود: مستندی در دست تولید دارم که در ژانر اجتماعی است و به سینمای دفاع مقدس ارتباطی ندارد اما تا زمان اتمام آن مایل نیستم در مورد داستان و فضای فیلم صحبتی داشته باشم.

حبیب الله بهمنی متولد سال ۱۳۳۶ شراز، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایش از دانشگاه هنر است. وی با بازی در فیلم سینمایی «فصل نیکان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا وارد دنیای سینما شد و در ادامه به فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما و تهیه کنندگی روی آورد. فعالیت مطبوعاتی، تدریس رشته سینما و همچنین مدیریت گروه سینما دانشگان سوره بخش هایی دیگری از فعالیت های وی به شمار می رود. «سیب و سلما»، «لوح فشرده»، «شب کایت ها»، «زندانی ۷۰۷»، «مروارید سیاه» و «راننده سفیر» در کارنامه کارگردانی حبیب الله بهمنی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.