سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

در گفتگویی با ما اعلام شد

کارگردان «سگ‌های پوشالی» فیلم سینمایی «آمال» را با نگاهی به معماری سنتی ایران جلوی دوربین می‌برد

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران در مورد جدیدترین فعالیت هایش گفت: این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه سینمایی «آمال» هستم که محوریت اصلی آن معماری سنتی و هنرمندانه ایرانی است و به زودی و پس از مهیا شدن تمامی شرایط آن را جلوی دوربین خواهم برد.

کارگردان فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هسته اصلی این قصه در مورد بلایی است که طی سال های اخیر بر سر معماری و کاشی کاری ها در بناهای تاریخی کشورمان آمده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در دو شهر تاریخی ایران جلوی دوربین خواهد رفت اظهار داشت: اصفهان قطعاً یکی از شهرهایی است که بخش هایی از فیلم «آمال» در آنجا فیلمبرداری خواهد شد اما هنوز برای فیلمبرداری در شهر دیگری به قطعیت نرسیده ایم اما احتمالاً شهر شیراز نیز یکی دیگر از لوکیشن های اصلی این فیلم سینمایی خواهد بود.

توکلی در مورد داستان این فیلم گفت: این فیلم جاده ای داستان پیرمردی است که یکی از معماران برجسته و قدیمی ایرانی است و معماری بسیاری از مساجد و کلیساهای مطرح را انجام داده و جزو مفاخر فرهنگی کشور محسوب می شود، او در روزهای پایانی عمر سفری به شهرهایی که طی سال های شباب و جوانی اش در آن ها کار می کرده می رود و دستان لطیف و هنرمندانه اش را بر کاشی های اماکن تاریخی آن شهر می کشد و خاطراتی برایش زنده می شود که این خاطرات شاکله اصلی فیلم را تشکیل می دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» سپس خاطرنشان کرد: ما برای ساخت این فیلم نیاز به حمایت ویژه و جدی سازمان میراث فرهنگی داریم و امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته این سازمان هرچه سریعتر برای ساخت این اثر ملی و ارزشمند با ما همکاری کند.

توکلی سپس از عزت الله انتظامی به عنوان گزینه اصلی بازی در نقش اول این فیلم سینمایی خبر داد و گفت: امیدوارم که بتوانیم از حضور این استاد در فیلم «آمال» بهره مند شویم چرا که به زعم من ایشان یکی از بهترین گزینه ها برای بازی در این نقش هستند.

بازیگر سریال تلویزیونی «او یک فرشته بود» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد جدیدترین فعالیت های بازیگری خود نیز اظهار داشت: به تازگی بازی در دو تله فیلم «یخ در بهشت» به کارگردانی رسول محمدی و «قاق» به کارگردانی علی جبار زاده که یکی از شاگردان استاد حسین زندباف هستند را به پایان رسانده ام اما همچنان منتظر پیشنهاد خوبی برای بازی در فیلم ها و سریال ها هستم که متأسفانه به دلیل فیلمنامه های ضعیف چنین امری محقق نمی شود.

توکلی افزود: متأسفانه موقعیت چندانی برای بازی هنرمندان هم نسل من که می توانند به لحاظ تجارب شان کارهای شایسته ای را ارائه دهند فراهم نیست و مدیران و مسئولان نیز چندان به افول هنر در کشور توجهی نشان نمی دهند.

وی در خاتمه این گفتگو ضمن ابراز گلایه از وضعیت به وجود آمده در سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان نسل من صبر زیادی دارند و با همه چیز کنار می آیند اما متأسفانه شرایط جامعه به گونه ای شده که دیگر احترام که جزو لاینفک زندگی ما بود از بین رفته و جوانانی که وارد سینما می شوند از صبر و احترام چیز زیادی نمی دانند. فضایی که ما در آن رشد و نمو کردیم فضایی به شدت انسانی بود که متأسفانه نسل جوان چندان از آن آگاهی و اطلاع ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.