یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

«وحیده محمدی فر» به سینماپرس خبر داد؛

مهرجویی «سنتوری، مرد پاییزی» را به جشنواره فیلم فجر خواهد رساند

داریوش مهرجویی*

سینماپرس: فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «سنتوری» در مورد وضعیت تولید آخرین اثر سینمایی داریوش مهرجویی گفت: فیلم «سنتوری، مرد پاییزی» نیاز به فضای پاییزی دارد و به زودی طی هفته های آتی در تهران کلید خواهد خورد ضمن اینکه قصد داریم فیلم را حتماً به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

 وحیده محمدی فر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخلاف آنچه در برخی رسانه ها منتشر شده «سنتوری، مرد پاییزی» به هیچ عنوان در ادامه فیلم «سنتوری» ساخته نمی شود؛ هر چند که مسأله «اعتیاد» و «موسیقی» جزو عناصر اصلی این فیلم هستند و با دیدگاهی نو به تصویر کشیده می شوند.

محمدی فر با تأکید بر اینکه شخصیت هایی که در این فیلم حضور دارند هیچ یک به شخصیت های فیلم «سنتوری» ارتباطی ندارند اظهار داشت: عدم حضور بازیگرانی همچون گلشیفته فراهانی، بهرام رادان و... و همچنین محسن چاووشی به عنوان خواننده هیچ لطمه ای را به این اثر وارد نمی سازد چرا که این فیلم داستان زندگی یکی از شاگردان علی سنتوری است که در کمپ از او نواختن سنتور را یاد گرفته و با سنتور نوازی به زندگی خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: در این اثر سینمایی ۲ خواننده خوش صدای جوان معرفی خواهند شد که از همین حالا یقین داریم جزو پرطرفدارترین خوانندگان خواهند شد؛ هجوم موسیقی در زندگی عامه مردم ایران طی سال های اخیر مسأله ای است که به شدت قصد پرداختن به آن را داشته ایم و قطعاً دیدگاه انتقادی داریوش مهرجویی به عنوان یک فیلمساز سینمای اجتماعی در این زمینه نیز وجود دارد.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «مهمان مامان» خاطرنشان کرد: آنچه طی سال های اخیر به شدت در جامعه ما مشهود است گرایش خانواده ها به سمت موسیقی است به نحوی که در حال حاضر در اغلب خانواده ها افرادی وجود دارند که در زمینه نواختن آلات موسیقایی و یا شعر و خوانندگی دستی بر آتش دارند و این درست برخلاف دهه های قبل است که خانواده ها دیدگاهی منفی نسبت به موسیقی داشتند و مانع از ورود فرزندان شان به این عرصه هنری می شدند؛ این تقابل که به نوعی می توان آن را تقابل میان سنت و مدرنیته دانست مسأله اصلی این اثر سینمایی است.

همسر داریوش مهرجویی که در این فیلم به عنوان دستیار تهیه کننده نیز فعالیت دارد، از ضبط موسیقی این فیلم خبر داد گفت: مدتی است که ضبط موسیقی این فیلم در یک استودیوی مجهز آغاز شده و به زودی نیز موسیقی «سنتوری، مرد پاییزی» به پایان خواهد رسید تا بلافاصله پس از اتمام آن بتوانیم وارد مرحله فیلمبرداری شویم؛ همچنین حضور تمامی عوامل فنی و بازیگران این اثر قطعی شده است اما به دلیل حساسیت های فراوانی که روی این فیلم و آقای مهرجویی وجود دارد ترجیح می دهیم تا انتهای کار اخبار مربوط به آن را رسانه ای نکنیم.

این فیلمنامه نویس سپس از شهر «تهران» به عنوان لوکیشن اصلی این فیلم یاد کرد و گفت: فضای شهری به شدت برای ما مهم است و به نوعی «شهر» در این فیلم دارای یک شخصیت و وجهه شده است که می تواند به خودی خود برای مخاطبان جذاب باشد.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: خوشبختانه سینمای آقای مهرجویی همچنان مورد توجه عموم مردم است و بسیاری از مردم به شدت راغب هستند تا اثر جدید ایشان رونمایی شود و امیدواریم که بتوانیم با ساخت این فیلم نیازهای مخاطبان را برآورده سازیم.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۹:۱۱
    1 0
    افول سینمایی مهرجویی!
  • آزاده ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۹:۵۵
    1 1
    چي شده سبك و عقيده شما تغيير كرده ؟ تازگيا افتادين دنبال بزرگان سينما از شماها بعيده جالبه كه به هنر علاقه پيدا كردين

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.