سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

در نشست خبری برنامه های هفته ملی کودک عنوان شد؛

تلویزیون خانگی «کودکان» راه اندازی می شود/ تجهیز بیش از ۱۰۰ سالن سینمایی؛ برای اکران آثار سینمای کودک و نوجوان

علیرضا حاجیان زاده

سینماپرس: علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی کودک که از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود اظهار داشت: فاز اول تلویزیون خانگی کودکان (IPTV) همزمان با هفته ملی کودک افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس حاجیان زاده در ادامه این نشست خبری افزود: این تلویزیون با محوریت جذب کودکان و نوجوانان راه اندازی می شود و در آن ضمن نمایش فیلم های مختص آن ها برنامه های آموزشی و تربیتی که مناسب والدین باشد نیز پخش خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه این تلویزیون در چند فاز به بهره برداری کامل خواهد رسید اظهار داشت: در ابتدای امر این تلویزیون خانگی در مراکز فرهنگی و مدارس سراسر کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در آینده ای نه چندان دور با تعامل و همکاری که میان ما و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، تلویزیون خانگی «کودکان» به صورت ملی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حاجیان زاده با اشاره به اینکه خانواده ها برای داشتن این تلویزیون هیچ آبونمانی را پرداخت نمی کنند خاطرنشان کرد: شاید تلویزیون خانگی کودکان تنها تلویزیون خصوصی باشد که از مشترکانش هیچ آبونمانی را دریافت نمی کند. خانواده ها تنها دستگاهی که این تلویزیون را نمایش خواهد داد خریداری می کنند و به صورت دائمی مشترک این تلویزیون می گردند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد حمایت های این نهاد از تولید و اکران فیلم های سینمایی مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: به زودی و تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ سالن سینمایی که در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد در سراسر کشور به اکران فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص میابند و امیدواریم از این طریق مشکلات عدیده سینمای کودک و نوجوان حل شود.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلات اصلی سینمای کودک مبحث اکران فیلم ها است و امیدواریم با تعامل و همکاری میان ما و سازمان سینمایی کشور این معضل برطرف گردد. خوشبختانه ما با مسئولان سازمان سینمایی ارتباط بسیار خوبی را داریم و آقای مهدی ارگانی از طرف ما در شورای راهبردی سینمای کودک حضور دارند؛ امیدواریم با رشد و ارتقای سینمای کودک و نوجوان بتوانیم به غیر از جشنواره های «فیلم کودک برای کودک»، «پویانمایی» و «فیلم های کودکان و نوجوانان» جشنواره های دیگری را با همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی کشور برگزار کنیم.

حاجیان زاده سپس به تشریح برنامه های هفته ملی کودک پرداخت و اظهار داشت: این برنامه همه ساله در سراسر کشور برگزار می شود و طی سال های اخیر با مشارکت سایر دستگاه ها شکل جامع تری به خود گرفته است و سایر نهادهای مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان نیز در آن فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سال جاری ۴ هدف مهم را پیگیری می کنند به تشریح این اهداف پرداخت و گفت: توجه جدی به کودکان که بنیادی ترین بخش زندگی انسان هستند، جلب توجه افکار عمومی به ویژه خانواده ها به نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان، همگرایی و هم افزایی ارتباطات میان نهادهای متولی کودک در حوزه های فرهنگی و ادبی و کمک به شکل گیزی خاطره های شاد و جذاب مهمترین اهداف ما از برگزاری این هفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: با هماهنگی شرکت مسافربری رجا قطار کودکی در روز اول این هفته در یک سفر نیم روزه حرکت خواهد کرد که در این سفر علاوه بر کودکان، نویسندگان کودک و نوجوان نیز حضور دارند تا لحظات شاد و پرنشاطی برای کودک رقم بخورد. همچنین در روز ملی کودک به صورت متمرکز برنامه‌ای در تهران به اجرا درخواهد آمد، همچنین در این هفته نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود تا دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند همچنین در این نمایشگاه‌ها به منظور یادکرد از قربانیان حادثه دیده منا غرفه‌ای به این موضوع اختصاص داده خواهد شد و در کنار این نمایشگاه موزه عروسک ملل نیز خواهیم داشت زیرا همانطور که می‌دانیم عروسک نماد و نشان کودکی است.

حاجیان زاده سپس از نامگذاری روزهای هفته ملی کودک خبر داد و گفت: کودک، سلامت و ایمنی، کودک هنر و میراث فرهنگی، کودک خانواده و رسانه، کودک کتاب و کتابخوانی، کودک محیط زیست و منابع طبیعی، کودکان دنیا صلح و دوستی و کودک و آموزش تربیت اسلامی اسامی روزهای این هفته هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.