یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

جدیدترین خبرها از یک پروژه سینمایی؛

پیش بینی انسان ها از آینده؛ سوژه اصلی فیلم جدید حبیب کاوش/ چرا «...و...» کلید نمی‌خورد؟

حبیب کاوش در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سوژه اصلی فیلم جدید حبیب کاوش که پس از ۱۱ سال دوری از عرصه کارگردانی می خواهد با فیلم «...و...» به سینما بازگردد، پیش بینی انسان ها از آینده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس شنیده ها حاکی از آن است حبیب کاوش این بار قصد دارد درام فلسفی، روانشناختی اش را که در بستر و قالبی عاشقانه روایت می شود با سوژه هیجان انگیز و جالب پیش بینی انسان ها از آینده جلوی دوربین ببرد؛ پرداختن به این سوژه جذاب که شاید تاکنون در ذهن بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان دنیا بوده است در سینمای ایران بی سابقه است و از این رو می توان «و...» را اولین پروژه سینمایی دانست که می خواهد با مضامین فلسفی اش راهی برای کشف و درک این مسأله داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «دادشاه» که مدت ها قبل خبر داده بود فیلمش در شهریورماه با حضور بازیگران حرفه ای سینما جلوی دوربین خواهد رفت این روزها در انتظار سرمایه گذاری در بخش خصوصی است که بتواند سرمایه لازم برای تولید فیلمش را فراهم کند؛ این در حالی است که توافقات اولیه میان کاوش و مدیران بنیاد سینمایی فارابی از مدت ها قبل برای تولید این اثر سینمایی انجام شده اما گفته می شود مدیران این نهاد دولتی راضی به تأمین کامل سرمایه تولید «و...» نشده اند.

«و...» که قرار است با نیم نگاهی به رمان «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایوفسکی ساخته شود، قرار است شخصیتی مانند «رادیون رومانویچ راسکلنیکف» را به عنوان قهرمان اصلی فیلم داشته باشد که برای آزمودن فرضیات خود دربارهٔ وجدان دچار قتل می شود!

کاوش در صحبت های بیشتر خود گفته بود: فقر در دوران دانشجویی و مسائلی که برای اغلب افراد در این برهه زندگی پیش می آید یکی از دغدغه های اصلی من در زندگی ام است که می خواهم در سینما به آن بپردازم؛ چرا که معتقدم این مسأله می تواند بسیاری از اقشار جامعه را با خود درگیر و همراه سازد. از سوی دیگر بیان این مسأله که چگونه انسان اسیر تقدیر است و در این دنیا شبیه یک بازیچه است و تنها «عشق» می تواند به او کمک کند برای مخاطبان خالی از جذابیت نخواهد بود.

بر اساس شنیده های خبرنگار سینماپرس کاوش هیچ تمایلی برای حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر ندارد و مایل است که بلافاصله پس از ساخته شدن اثرش آن را اکران کند. لوکیشن های اصلی این فیلم در تهران است و یک روز فیلمبرداری در شمال کشور و ۳ روز فیلمبرداری در شهر شیراز انجام خواهد شد. 

حال مشخص نیست چرا این فیلم سینمایی که می تواند نقطه عطفی در تاریخ سینمای کشور باشد همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و امکان تولیدش فراهم نمی شود، آن هم در زمانه ای که روند تولید فیلم های نازل و بی ارزش در سینمای کشور باب شده است؟

گفتنی است؛ حبیب کاوش پیش از این ۳ سال سخنگوی شورای صنفی نمایش بود، وی تا کنون فیلم های «محفل ایکس»، «آتش پنهان»، «امید»، «دادشاه»، «فصل خون» و «پرواز در قفس» را به عنوان کارگردان در کارنامه دارد. گفتنی است که از آخرین ساخته این کارگردان سینمای ایران ۱۲ سال می‌گذرد.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۲۱:۲۸
    0 0
    اسم فیلمشان عجیب و غیرکار»اد است . حتی نمی دانیم چگونه بخوانیمش ...نقطه چین و نقطه چین؟ پیشنهاد می کنم اول از همه فکر به حال اسم بشود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.