سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

امروز در نشست خبری شجاع نوری عنوان شد؛

آهنگساز و تدوین‌گر خارجی«محمد رسول الله(ص)»؛ مهمانان جشنواره فیلم نوجوان/ افتتاحیه ۳ هزار نفری در همدان

نشست خبری جشنواره فیلم نوجوانان همدان

سینماپرس: آهنگساز و تدوینگر خارجی فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی به جشنواره بین المللی فیلم نوجوان همدان می آیند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوان صبح امروز با حضور علیرضا شجاع نوری (دبیر جشنواره)، جلیل اکبری صحت (مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی) و محمدابراهیم الهی تبار (معاون سیاسی امنیتی استان همدان) در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری شجاع نوری گفت: من امیدوارم که جشنواره فیلم نوجوان سال به سال بهتر از گذشته برگزار شود؛ خوشبختانه با تعامل رئیس سازمان سینمایی و مسئولان استان همدان این جشنواره دارای دبیرخانه دائمی در این استان خواهد شد و من امیدوارم که بیش از هر چیز چراغ المپیاد فیلمسازی در این استان روشن بماند.

شجاع نوری ادامه داد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از المپیاد فیلمسازی در این دوره از جشنواره صورت گرفت و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور در این المپیاد شرکت کردند و در همین رابطه بیش از ۴۰۰ و اندی فیلم ساخته و نزدیک به ۹۰ اثر برای حضور در جشنواره پذیرفته شدند. ما می خواستیم هر استان در این المپیاد ۳ فیلم داشته باشد اما متأسفانه برخی از استان ها نتوانستند بیش از یک یا ۲ فیلم ارائه دهند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوان سپس یادآور شد: همانطور که من در نشست پیشین خود اعلام کرده بودم که اگر فیلم نداشته باشیم برایمان مهم نیست، بر این عزم ایستاده ایم و خودمان را مجبور به تولید فیلم در این زمینه نکرده ایم؛ خوشبختانه تعدادی فیلم نوجوان آماده نمایش وجود داشت که برخی از آن ها به شدت قابل اعتنا بودند و این مسأله باعث دلگرمی زیاد ما شد.

وی در ادامه با اشاره به مسأله تفکیک جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که با واکنش های مختلفی از سوی سینماگران مواجه شده است، خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که این تفکیک برکات میمونی را برای سینمای ایران در پی خواهد داشت و ما با همفکری دوستان مان در شورای راهبردی سینمای کودک به این نتیجه رسیدیم.

شجاع نوری از اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» در یک سانس این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: آهنگساز و تدوین گر خارجی فیلم مجیددی به جشنواره نوجوان همدان می آیند و ما به غیر از آن ها مهمانان دیگری را نیز خواهیم داشت. همچنین در این دوره از جشنواره هیچ بزرگداشتی برگزار نخواهد شد و بزرگداشت ما تنها برای نوجوانان خواهد بود.

بر اساس این گزارش الهی تبار نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی ۸ هزار بار آسمان استان همدان مورد تجاوز قرار گرفته است که نتیجه آن شهادت ۸۰۰ نفر بوده است که از این تعداد ۳۳۶ زن و ۲۰۰ کودک به مقام شهادت نائل شده اند. استان همدان در همان ایام جنگ تحمیلی پذیرایی ۳۰۰۰ هزار مهاجر هم بوده است. لذا قدمت ۴ هزار ساله استان همدان چه قبل از اسلام چه بعد از اسلام یا در دوران معاصر شاهد شخصیت های بزرگی بوده ایم که همگی این موارد بیانگر ظرفیت بالای این خطه است.

وی ادامه داد: بزرگداشت شهدای نوجوان در این دوره از جشنواره به دلیل همزمانی با هفته دفاع مقدس برگزار می شود و امیدوارم که ما بتوانیم میزبانی خوبی را از هنرمندان و اهالی رسانه در این دوره از جشنواره داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استان همدان افزود: از زمانی که همدان به عنوان میزبان برگزاری این دوره از جشنواره شناخته شد ۶ کمیته تخصصی در حوزه های تشریفات، امنیتی و انتظامی، مالی و... شکل گرفت تا ما بتوانیم به نحو احسن این جشنواره را به ثمر برسانیم. در همین باره ۵ سالن در شهر همدان و ۸ سالن در شهرستان های این استان اکران فیلم های این دوره از جشنواره را از ۳ تا ۶ سانس خواهند داشت.

الهی تبار با تأکید بر اینکه ظرفیت سالن های سینمای استان در هر سانس نزدیک به ۸ هزار نفر خواهد بود گفت: ما همچنین مراسم افتتاحیه بسیار گسترده ای را با حضور ۳ هزار نفر برگزار خواهیم کرد و برگزاری مراسم اختتامیه نیز بر عهده بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود.

محمد ابراهیم الهی تبار  چنین افزود : خوشحال هستم که همدان قطب فرهنگی عرصه فرهنگ کودک و نوجوان قلمداد می شود. چرا که جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان، نمایشگاه بین الملل کتاب کودک و نوجوان وگنگره شعر و ادب تمام برنامه های است که در رده سنی نوجوان در استان همدان می شود.

لازم به ذکر است در بخشی از این مراسم ۳ پوستر جشنواره فیلم نوجوان که توسط امیرشهاب رضویان طراحی شده بود توسط علیرضا شجاع نوری، محمدابراهیم الهی تبار و امیرشهاب رضویان رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.