سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

آخرین خبرها از سریال کارگردان «هوش سیاه»

«کایدون» در ۵ کشور جلوی دوربین می رود/ زمان تصویربرداری؛ یک سال!

مسعود آب پرور کارگردان هوش سیاه

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون که مدت ها است درگیر پروژه امنیتی-جاسوسی «کایدون» است درباره جدیدترین اتفاقات حول محور تولید این سریال گفت: به تازگی تهیه کننده این سریال مشخص شده و برنامه ریزی های لازم برای تولید آن صورت گرفته و به زودی «کایدون» جلوی دوربین خواهد رفت.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بعد از مدت ها پیگیری مدتی قبل مشارکت شبکه یک سیما برای تولید این سریال قطعی شد و آقای محمد صنعتی تهیه کنندگی «کایدون» را بر عهده گرفتند و به زودی وارد فاز اول پیش تولید این سریال خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه «کایدون» پروژه به شدت سخت و پر لوکیشینی است، اظهار داشت: این سریال در ۵ کشور جلوی دوربین می رود. تاکنون تصویربرداری در کشورهای ایران، چین و ترکیه قطعی شده و از میان کشورهای ارمنستان و آذربایجان نیز یک کشور برای تصویربرداری این سریال انتخاب خواهند شد. همچنین یکی از کشورهای اروپایی نیز برای تولید این سریال انتخاب خواهد شد، اما به دلیل موضوع و سوژه این سریال تولید ما در محدوده اتحادیه اروپا بسیار سخت است.

آب پرور با اشاره به اینکه فیلمنامه این سریال ۲۸ قسمتی مدتی است به پایان رسیده، خاطرنشان کرد: داستان سریال خوشبختانه دچار هیچ تغییری نشد و مدیران شبکه یک سیما تمامی مساعدت های لازم را برای تولید این اثر فراهم آورد اند.

کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سریال از زمان کلید خوردن تا پایان فیلمبرداری یک سال طول خواهد کشید و این در حالی است که مشکلات احتمالی گریبانگیر «کایدون» نشود.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا بازیگری را برای حضور در این سریال در نظر گفته است گفت: هنوز با بازیگری وارد مذاکره برای حضور در «کایدون» نشده ام اما قطعاً در این سریال از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون استفاده خواهیم کرد و چند گزینه را برای حضور در این پروژه مد نظر دارم.

آب پرور در خاتمه این گفتگو ساخت «کایدون» را برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ثمربخش ارزیابی کرد و اظهار داشت: «کایدون» تحولی شگرف در روند فیلم و سریال سازی در کشور ما محسوب خواهد شد. ما در ایران نیاز به ساخت فیلم ها و سریال هایی در این زمینه داریم و می بایست با ساخت این گونه آثار جواب دندان شکنی به صورت فرهنگی به دشمنان نظام اسلامی مان بدهیم. من همچنین بسیار امیدوارم که با تلاش مدیران سازمان صدا و سیما این سریال بتواند به صورت گسترده در کشورهای دیگر نیز پخش شده و دیده شود.

گفتنی است؛ «کایدون» عنوان سریال جاسوسی است که از هک کردن بهپاد اسرائیلی در آسمان ایران آغاز می‌شود و با یک پایان بسیار غافلگیرکننده تمام می‌شود. سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام «کایدون» را در ایران اداره می‌کند. این واحد که در اصل بخشی از سازمان موساد است، وظیفه عملیات‌های ترور و آدم‌ربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارد و از دیگر بخش‌های موساد جدا است. بسیاری از مأموران واحد کایدون به دلیل استرس‌های شدید روانی و جسمی ناشی از ماهیت این کار تنها چند سال را در این واحد دوام می‌آورند. ترورهای دانشمندان هسته‌ای ایران، به این جاسوسان نسبت داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.