یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷

مجيدي و فتحي براي موسسه مهرآفرين فيلم مي سازند

رضا درستکار-فاطمه معتمد آریا-دانشور در موسسه مهر آفرین

رضا درستکار معاون فرهنگي موسسه نيکوکاري در نشست مطبوعاتي اين موسسه از مذاکره با مجيد مجيدي و حسن فتحي براي توليد فيلم سينمايي "مهر آفرين" خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري سينماي ايران، نشست مطبوعاتي مديران ارشد موسسه مهرآفرين با حضور فاطمه دانشور مديرعامل موسسه، فاطمه معتمد آريا سفير نيکوکاري و رضا درستکارمعاون فرهنگي و همچنين نمايندگان رسانه‌ها در سالن اجتماعات موسسه مهرآفرين برگزار شد.

رضا درستکار نشست را با يادي از محمد نوري آغاز کرد و ضمن تشکر از حضور نمايندگان رسانه‌ها گفت: موسسه مهرآفرين در تلاش است که روز به روز قوي تر از گذشته در جهت انجام ماموريت خود به پيش برود. اما شايد اولين سوالي که در ذهن همه مطرح باشد اين است که چه ضرورتي وجود دارد در کشوري که نيکوکاري و امور خيريه معمولا به صورت پنهاني انجام مي‌‌شود، موسسه مهرآفرين اين موضوع را به اين شکل در رسانه ها مطرح مي کند؟

وي ادامه داد: موسسه مهرآفرين در 3سال گذشته سعي بر آن داشته که به امور خيريه صرف نپردازد و رويکردهاي ديگري را در کنار کار خيريه پيگيري کند. يکي از مسائل مهمي که مهرآفرين بر آن تاکيد دارد بحث فرهنگ سازي و ورود به حوزه هاي فرهنگي، به خصوص معطوف کردن نظر مسئولان و مديران کشور به مقوله فرهنگ و گسترده نمودن مفهوم مهرورزي است، تا از اين طريق حرکتي را که آغاز کرده به سرانجام برساند.

فاطمه دانشور در ادامه درباره چگونگي و دليل تاسيس مهرآفرين گفت: مهمترين مسئله براي ما ساختن بناي فکري انسان‌هاي نيازمند است و مسئله ديگر اينکه در کشور ما در مورد کودکان و زنان بدسرپرست که در معرض آسيب‌هاي جدي قرار دارند، کمتر کاري صورت گرفته است. به همين دليل ماموريت موسسه توانمند سازي زنان و کودکان بد سرپرست به ويژه کودکان کار و خيابان تعريف شد و جهت فرهنگسازي در اين زمينه، از ابتداي فعاليت موسسه واحد فرهنگي هنري تشکيل شد.


مدير عامل موسسه نيکوکاري مهرآفرين افزود: با توجه به گستردگي دامنه مشکلات کودکان بد والدين و پيچيدگي‌هاي آن، نياز به همکاري و مشارکت گسترده مردم وجود داشت و به همين دليل بحث انتخاب سفير مهرآفرين مطرح شد و در واقع مهرآفرين نخستين نهاد مردمي بود که اقدام به معرفي سفير کرد. پس از جستجو و بررسي بسيار، خانم فاطمه معتمد آريا انتخاب شد زيرا وي سابقه فعاليت هاي نيکوکارانه دارد و پيش از اين با خيريه هايي همچون محک و دهش پور نيز همکاري داشتند.

در ادامه اين نشست معتمد آريا گفت: من از حرفه خودم در جهت انجام وظايف امور نيکوکارانه استفاده مي کنم و خط مشترک تمامي موسساتي که با آنان همکاري دارم، زنان و کودکان هستند. زيرا به کار بنيادي و فرهنگي معتقدم و کار فرهنگي از کودکان آغاز مي شود و زنان نيز حامي و مربي اصلي کودکان هستند. من به آنچه در توان دارم مي انديشم و فکر مي‌کنم اين فعاليت‌ها به نوعي سوبسيدي است که بابت شهرتم مي‌پردازم. هرچه ارتباط من با مردم بيشتر شود دامنه اين قبيل فعاليت‌هايي که انجام مي دهم گسترده‌تر مي شود.

وي ادامه داد: با ورود هنرمندان و چهره هاي شناخته شده و نهادينه شدن فرهنگ نيکوکاري به اين عرصه موجب شود تا بخشي از حقوق از دست رفته زنان و کودکان اين سرزمين از ثروت هاي سر ريز شده و به هدر رفته تامين شود.

فاطمه دانشور در ادامه ضمن اشاره به آمار مرکز پژوهش‌هاي مجلس درباره وجود پنج ميليون دانش آموز بازمانده از تحصيل، در مورد مسئوليت اجتماعي سازمان‌ها گفت:اينگونه اقدام‌ها در واقع حس مسئوليت افراد تحصيلکرده و موفق نسبت به جامعه اي‌ست که در آن زندگي مي کنند و چنين فعاليت هايي در سازمان‌هاي کشورهاي پيشرفته بسيار رواج دارد.

وي يکي از دلايل انتخاب سفير را رساندن پيام مسئوليت اجتماعي به آحاد مردم به خصوص قشر روشنفکر جامعه دانست و درباره اخذ مجوز ملي مهرآفرين ادامه داد: اين مجوز درواقع اجازه حضور و فعاليت بيشتر موسسه در مناطق محروم را صادر مي کند که در کنار گواهينامه NGOBENCHMARKING که تاييدکننده شفافيت عملکرد موسسه به خصوص عملکرد مالي است و همچنين مجوزهاي بهزيستي و نيروي انتظامي مسير را جهت فعاليت بهتر موسسه هموار مي‌کند.

وي در مورد تفاوت معتمدآريا با سفيران سازمان‌هاي جهاني که در ايران نيز فعاليت دارند، افزود: کار آن‌ها نيز بسيار ارزشمند است، اما کمک‌هاي سازمان ملل فقط در موارد بحراني مانند بلاياي طبيعي و غيره شامل ايرانيان مي‌شود، در صورتي که سفير منتخب مهرآفرين براي کودکاني که در ايران زندگي مي‌کنند خدمات مي‌گيرد.

مديرعامل موسسه نيکوکاري مهرآفرين تاکيد کرد: مهرآفرين تعداد زيادي کودکان افغاني تحت پوشش داشته که با کمک بخش مشاوره حقوقي مهرآفرين موفق به گرفتن شناسنامه شده اند.
سپس درستکار در مورد فعاليت‌هاي مهرآفرين مانند انتخاب سفير و سفير ياران، برگزاري کنسرت ها و جشن ها، نمايشگاه هاي نقاشي، تجليل از بزرگان و نيکوکاران و همچنين انتشار دو نشريه رايگان به نام‌هاي همراز براي مددجويان و مهرآفرين براي ياوران سخن گفت و از حمايت هنرمندان از مهرآفرين قدرداني کرد.

معتمد آريا نيز از نمايندگان رسانه ها خواست تا با توجه به اينکه مهرآفرين نيز دو نشريه را منتشر مي‌کند، رسانه ها نيز ياور مهرآفرين شوند و به عضويت افتخاري مجموعه درآيند. چرا که رسانه‌ها بسيار بر مردم تاثير گذارند و با انجام اين قبيل فعاليت‌ها مسئوليت ايجاد صلح در جامعه را برعهده داشته باشند.

پس از پايان صحبت هاي معتمد آريا تعداي از نمايندگان رسانه ها سوالات خود را بيان کردند.

يکي از سوالات در باره دليل عدم اختصاص بخشي از فروش فيلم‌ها به مسائل نيکوکاري و خيزيه بود که معتمد آريا در اين رابطه گفت: البته اين گونه نيست که اصلا انجام نشود، برخي تهيه کنندگان مثل حسين فرحبخش اين کار را انجام مي‌دهند، اما اين اقدام‌ها جمعي نيست و اعلام هم نمي‌شود. سينما يک کار جمعي است و اين گونه نيست که مثل نمايشگاه نقاشي بر عهده فرد باشد و سينماي امروز ايران انسجام منظمي ندارد.

درستکار نيز اشاره کرد که مهرآفرين قصد دارد در آينده نزديک يک نمايشگاه عکس و نقاشي از کارهاي هنرمنداني مثل لاله اسکندري که از ابتدا ياور مهرآفرين بوده و رضا کيانيان و .... برگزارکند. همچنين اميدواريم با پشتيباني مالي موسسه سپهر آسيا به مديريت مهندس اکبريان که هزينه 44پرسنل موسسه و تامين فضاهاي اداري را بر عهده دارند و همواره اصلي‌ترين حامي فعاليت‌هاي فرهنگي مهرآفرين بوده‌اند، با همکاري مجيد مجيدي و حسن فتحي مذاکراتي صورت گرفته تا به زودي فيلم سينمايي "مهرآفرين" نيز ساخته شود.

همچنين درباره نحوه شناسايي نيازمندان مناطق محروم نيز مديرعامل موسسه نيکوکاري مهرآفرين افزود: ما در مناطق محروم ديده‌بان داريم که عمدتا معلمان و مربيان آموزش و پرورش همان مناطق هستند.آنها، نيازمندان را شناسايي کرده، پرونده تشکيل مي‌دهند و ما براي آن‌ها ياور جذب مي‌کنيم.

در پايان اين نشست فاطمه معتمد آريا گفت: روزي يک حلقه به حلقه انتشار مهرآفرين اضافه مي‌شود و چه بهتر که زنجير را در حلقه‌اي پر از انرژي مثبت بياندازيم.ما با اضافه کردن حلقه به مهرآفرين يا ديگر موسسات خيريه مي‌توانيم آن را گسترش دهيم.

انتهاي پيام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.