یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

نشست رسانه ای جشنواره بینالود برگزار شد

انجمن سینمای جوان ایده اجرا نشده «شمقدری» را عملی می‌کند/ کشور به ۸ منطقه فرهنگی تقسیم می‌شود

نشست خبری جشنواره بینالود

سینماپرس: فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان در نشست خبری پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران (بینالود) از توجه جدی به ایده اجرا نشده مدیران سینمایی دولت دهم در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران (بینالود) صبح امروز با حضور فرید فرخنده کیش (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران)، سهیلا عسگری (مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران)، سیدعباس حسینی (شهردار نیشابور)، غلامحسین مظفری (معاون استاندار و فرماندار نیشابور) و عباس کرخی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور) در دفتر مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرخنده کیش در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک روز سینما اظهار داشت: از طریق جشنواره های منطقه ای انجمن سینمای جوانان ایران نشاط و شادابی و پویایی در زمینه تولید عکس و فیلم صورت می پذیرد.

وی در عین حال با اشاره به یکی از برنامه های روزهای نخست حضور مدیران سینمایی دولت دهم، از آن به عنوان یک روش نوین نام برد و گفت: تصمیم گرفته ایم کشور را به ۸ منطقه فرهنگی تقسیم کنیم و امیدواریم که بتوانیم نشاط و پویایی را در تمامی کشور داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اسپانسرهای برگزاری جشنواره های منطقه ای، استانداری ها و فرمانداری ها و شهرداری هستند، گفت: امیدوارم این گونه توجهات روز به روز فزونی یابد. این سلایق فردی آدم های فرهنگی است که باعث می شود این گونه حمایت ها جاری و ساری شود و امیدواریم این روند در آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه این نشست خبری مظفری با تأکید بر اینکه نیشابور یکی از برترین مناطق فرهنگی در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در نیشابور قطعاً ثمرات خاص خود را دارد. تمامی مناطق می توانند از برگزاری این جشنواره ها بهره برداری های بسیار خوبی را ببرند. در مناطق مختلف کشور ظرفیت و استعداد فراوانی وجود دارد و تمامی نهادها و ارگان ها می بایست به اصل تمرکز زدایی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران می تواند نقطه آغازی باشد تا فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف به مراکز مستعد در سراسر کشور منتقل شود. البته شهر نیشابور از قبل از اسلام هم شهری بسیار تأثیرگذار بوده و زمانی که ایران، اسلامی شد نیز شهری بوده که نقطه تلاقی فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی محسوب می شده است. این شهر اولین پایتخت رسمی ایران پس از ورود اسلام بوده و یکی از بزرگترین تمدن های بشری در آن شکل گرفته است.

سپس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور به جزئیات برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: فراخوان پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوانان ایران (بینالود) از یازدهم تیرماه سال جاری منتشر شده و این جشنواره به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه در اردوگاه باغ رود نیشابور برگزار می گردد.

وی سپس با اعلام آمار آثار ارسالی به جشنواره اظهار داشت: تعداد ۳۴۱ قطعه عکس در ۷۱ تک عکس و ۵ مجموعه عکس توسط ۳۳ عکاس، تعداد ۳۶۱ فیلم کوتاه، تجربی، مستند و انیمیشن و ۲۶۵ فیلمنامه به این جشنواره ارسال شده اند که از این میان ۵۴ فیلم و ۱۲ فیلمنامه به مرحله نهایی رسیده اند.

فرخنده کیش سپس با اشاره به اینکه استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازنداران، همدان و تهران در این جشنواره شرکت کرده اند، اظهار داشت: تعدادی از بهترین کارشناسان سینمایی در جمع هیأت داوران این دوره از جشنواره حضور دارند. مریم کشکولی نیا، کریم فائقیان، حسن قهرمانی، کاوه قهرمان و محمدرضا فرطوسی داوران بخش فیلم کوتاه، جعفر حسنی، مجتبی اقدامی و مسعود احمدیان داوران بخش فیلمنامه، جواد پورصمد، محمد خدادادی، مترجم زاده و مسعود زنده روح کرمانی داوران بخش عکس این دوره از جشنواره می باشند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران سپس در مورد جوایز این دوره از جشنواره گفت: جوایز بخش فیلمنامه در ۲ بخش آزاد و اقتباسی به برگزیدگان اهدا می شود که در بخش آزاد ۳۷ میلیون ریال به طور کلی، نفر اول ۱۵، نفر دوم ۱۲ و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال و در بخش اقتباسی نیز مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس جشنواره و همچنین حمایت از تولید اثر اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بخش عکس ۵۵ میلیون ریال به برگزیدگان اهدا خواهد گردید و در بخش فیلم نیز تندیس های به بهترین فیلم کوتاه، مستند، تجربی و انیمیشن اهدا خواهد شد ضمن آنکه تمامی برگزیدگان بخش فیلم به صورت مستقیم و بدون انتخاب مجدد به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.