سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

در جزیره کیش

دومین همایش علمی انیمیشن ایران از «رئیس افتخاری» خود تقدیر می‌کند

علی اکبر صادقی

سینماپرس: در مراسم افتتاحیه‌ دومین همایش ملی انیمیشن ایران، از علی اکبر صادقی نقاش و انیماتور و نقاش مطرح ایرانی تقدیر بعمل خواهد آمد. وی ریاست افتخاری این همایش را که در جزیره کیش برگزار میشود برعهده دارد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم افتتاحیه‌ این رویداد علمی- هنری که صبح چهارشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۴ در سالن همایش‌های هتل پارمیس کیش برگزار می‌شود،از این هنرمند برجسته تقدیر بعمل خواهد آمد.

صادقی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ساخت نقاشی متحرک «هفت شهر» آغاز کرد و در ادامه، با تکیه بر شیوه‌ی خاص نقاشی خود، آثاری چون گلباران (‌۱۳۵۱)، من آنم که (‌‌۱۳۵۱)، ملک خورشید (‌۱۳۵۲)، رخ (‌۱۳۵۳)، زال و سیمرغ (‌۱۳۵۶) را کارگردانی کرد که این آثار در جشنواره‌های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفته و ۱۵ جایزه را از آن وی نمود.

صادقی در سال ۱۳۵۶ فیلمسازی را کنار گذاشت و به نقاشی به سبک سورئالیسم روی آورد و در سال ۱۳۶۷ پس از سال‌ها دور بودن از نقاشی آبرنگ، آن را از سر گرفت.

جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال ۱۹۷۸ برای کتاب «عبادتی چون تفکر نیست»، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال ۱۹۸۰ به عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویر‌گری کتاب سال تهران در سال ۱۳۶۸نیز از جمله جوایزی است که صادقی دریافت کرده است؛ ضمن اینکه نمایشگاه‌های متعددی از آثار این هنرمند در داخل و خارج از کشور برپا شده است.

این همایش به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طی روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه ۱۳۹۴ در جزیره‌ کیش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.