دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

خبر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به سینماپرس

«قصه‌ها»ی بنی اعتماد برای وزیر ارشاد دردسرساز شد/ «جنتی» برای توضیح به نمایندگان ملت دوباره به صحن علنی مجلس می‌رود

علی جنتی

سینماپرس: حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قانع نشدن نماینده تهران از پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم سینمایی «قصه ها» و ارجاع سوال به صحن علنی خبر داد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس، در پی جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد گفت: آقای جنتی برای پاسخ به برخی سوالات و ابهامات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون حاضر شدند که مورد سوال خانم زهره طیب نیا نماینده مردم تهران در مورد اکران پرحاشیه و حساسیت برانگیز فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد نیز قرار گرفتند لیکن  وزیر محترم ارشاد نتوانستند نماینده سوال‌کننده را قانع کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه قلمرو سوال ملی تشخیص داده شد مقرر  شد که این سوال برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس برده شود و وزیر محترم در حضور تمامی نمایندگان پاسخ خود را ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پیگیری و نتیجه ۹سوال اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد در خصوص وضعیت فعلی عملکرد مدیران سینمایی اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون ۹ سوال مربوطه را مطرح کردند و تصمیم بر این شد تا سازمان سینمایی با کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر ارتباط بیشتری برقرار نماید تا منجر به راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود شود.

شایان ذکر است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولتن تدبیر و امید  تاکنون به دلایل مختلف و عملکرد خود در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه دو کارت زرد از نمایندگان ملت دریافت کرده است.

چندی پیش نیز پژمانفر نماینده مردم مشهد در تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به نمایندگی از وکلای عضو این کمیسیون طی نامه ای به علی جنتی خواستار توضیح مسئولان هنری و سینمایی دولت یازدهم پیرامون 9 ابهام مهم در حوزه سینما در حوزه هایی چون حمایت از فیلمسازان و آثار مسئله دار، گروه هنر و تجربه، فرایند شورای پروانه ساخت و نمایش و... شده بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.