یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

گپی دردمندانه با یک مدیر تولید پیش‌کسوت

محمدصادق آذین: متعلق به جریان خاصی نیستم/ عزت‌ام را از خدا می‌خواهم

محمدصادق آذین

سینما پرس:محمد صادق آذین مدیر تولید پیشکسوت و شناخته شده سینما و تلویزیون پس از سالها تجربه از وضعیت موجود در حوزه تهیه کنندگی انتقاد کرد.

این مدیر تولید در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص سالها فعالیتش  در این حیطه سخن گفت و اساسا اینکه چرا تهیه کنندگی فیلم ها را به عهده نمی گیرد؛ حال آنکه بسیاری از جوانان ناشناخته در این عرصه فعالیت دارندگفت: در حرفه تهیه کنندگی «ارتباط» حرف اول را می زند شما باید از خودی ها باشی تا بتوانی به راحتی در سمت تهیه کنندگی قرار بگیری و متاسفانه ما از این شانس برخوردار نیستیم و به باند و جریانی تعلق نداریم.

وی گفت: سالهاست در سینما گار می کنم اما به هیچ عنوان اندوخته ای در سینما ندارم نه سفارش می شوم و نه مورد عنایت قرار می گیرم؛ این در حالیست که مسئولین ترجیح می دهند با کسانی که خودشان دوست دارند کار کنند.

آذین  افزود: البته من هم خودم را به تب و تاب نمی اندازم، عزتم را نمی فروشم و برای به دست آوردن سمت تهیه کنندگی مجیزگوی این دفتر یا آن دفتر تهیه کننده ای نمی شوم.  

مدیر تولید فیلم «حکم» گفت:بیشترین گلایه من از تلویزیون است که چطور جوانان همسن و سال بچه های من کار تهیه کنندگی انجام می دهند و من باید  بعد از سالها تجربه در عرصه تولید همچنان در خدمت این عزیزان کار کنم که آنهم اغلب بعد از پنج یا شش ماه فعالیت متوالی از پرداخت تمام  هزینه ها و دستمزد ما سر باز می زنند.

آذین در عین حال ادامه داد: این را رد نمی کنم که جوانان باید روی کار بیایند اما این نکته را هم می دانم که حتما جوانها نسبت به ما روابطی با برخی تصمیم گیرندگان دارند که می توانند زمام کار را به دست بگیرند و از ما سینماگران جنس کهنه  جلو بزنند!

وی در بخش دیگری از صحبت خود با مهم برشمردن جایگاه  افراد پیشکسوت توضیح داد: ناراحتم که در همه جای دنیا به جنس کهنه و عتیقه خود بیشتر بها می دهند ولی در کشور ما اینگونه نیست  و ارزش قدیمی ترها حفظ نمی شود این در حالیست که باید کرامت افراد سن و سال بالا را نگاه داشت.

مدیر تولید فیلم «آپارتمان شماره ۱۳»تاکید کرد: سی سال در وزارت ارشاد و فارابی بدون کوچکترین درخواستی کار کردم و از این به بعد نخواهم داشت چرا که به این نکته ایمان دارم که شرف و عزت نزد خداست و من این اعتبار را تنها از خدا می خواهم اما ای کاش ارزش قدیمی ترها را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.