چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

در گفت و گویی با خبرنگار سینماپرس

محسن کیایی: نمی‌خواهم در یک ژانر خلاصه شوم/ روایت فیلم‌های برادرم هم خنده آور است هم ناراحت کننده!

مصطفی و محسن کیایی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: محسن کیایی بازیگر و برادر مصطفی کیایی کارگردان سینما معتقد است نوع بازیش را به گونه ای هدایت می کند که در ژانر خاصی خلاصه نشود

این بازیگر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در خصوص ویژگی های فیلم عصر یخبندان (که این روزها بر پرده سینماهاست) و اینکه عده ای فیلم خط ویژه را کار مهم تری در کارنامه  مصطفی کیایی می دانند  گفت: من خودم فیلم «عصر یخبندان» را مهم تر و جدی تر از «خط ویژه» می دانم؛ هم به لحاظ سوژه و هم به لحاظ زوایای قصه و پرداختی  که فیلم دارد.

وی ادامه داد: بازی بازیگران فیلم «عصر یخبندان» بسیار قوی و کارگردانی این فیلم نسبت به خط ویژه پخته تر است. فیلم خط ویژه بر اساس داستانی فانتزی شکل می گیرد اما عصر یخبندان در مورد تاثیر جدی و مخربی که اعتیاد بر بنیاد خانواده می گذارد ساخته شده است ضمن اینکه مخاطب با دیدن فیلم خط ویژه از روند داستان لذت می برد اما در عصر یخبندان جزئیات فنی را به مراتب بهتری شاهد هستیم.

وی در مورد اینکه  با بازی در فیلم «عصر یخبندان» چهره اش  به عنوان بازیگر کمدی پذیرفته می شود گفت:  مرا صرفأ به عنوان بازیگر کمدی نباید قبول کرد چراکه سکانس هایی در دل همین فیلم عصر یخبندان هست(سکانس روی پل) که خودم دیدم مخاطب از بازی من ناراحت می شود. به نظر من بازیم در فیلم های مصطفی کیایی به نوعی حرکت روی  یک لبه باریکی از کمدی  و جدی بودن است.

کیایی  همچنین در مورد نوع روایت فیلم های مصطفی کیایی گفت: روایت لحن فیلم های ایشان اینگونه است که هم مخاطب  را به خنده وادار می کند و هم در  بخش هایی از  فیلم  بیننده متاثر می شود. 

وی با بیان اینکه  بازی من هم طبیعتا متاثر از همین شرایط  زندگی و لحن فیلم است ادامه داد: این نکته را هم بگویم به شدت آدم خنده رویی هستم که احترام همه را بر خودم واجب می دانم. شاید این روحیه شوخ طبعی من در کار تاثیر می گذارد.

بازیگر سریال «پرده نشین» گفت: در روند بازی هایم چه در فیلم و یا چه در سریال همواره سعی می کنم خودم را تکرار نکنم  و به ژانری خلاصه نشوم تمام تلاشم این است که در لحظه بازیم تماشاگر حس و نوع بازی مرا باور کند؛ امیدوارم در این مسیر درست قدم برداشته باشم.

وی در بخش دیگری از صحبت خود در مورد بازی برون گرایی که خاصیت بیشتر بازی هایش است گفت: به نظر من خاصیت فیلم های برادرم بازی برون گرایی را می طلبد. فیلم های ایشان همه حادثه محور با ریتم تند و بالاست ضمن اینکه روی شخصیت خاصی تمرکز نمی کند و من هم که کارهای سینمایی ام تاکنون همه با مصطفی کیایی بوده این خاصیت را پیدا کرده است؛ والا در سریال «پرده نشین» نوع بازیم درونگراست.

این بازیگر در مورد شخصیت پردازی های فیلم عصر یخبندان نیز گفت: در مورد تمام بخش های فیلم و ریزترین خصوصیات بازیگران، مصطفی فکر کرده و هیچ حرکتی را بدون برنامه ریزی انجام نمی دهد.

وی در مورد نوع همکاری با مصطفی کیایی به عنوان برادرش گفت: با برادرم همیشه راجع به سوژه های متفاوت گفت و گو کرده و زیاد با هم بحث می کنیم همچنین وقتی نگارش فیلم نامه را انجام میدهد با هم مشورت زیادی انجام می دهیم.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت خود در مورد اینکه در رسانه ای اعلام شده بود که تصمیم دارد بطور مستقل فیلم بسازد گفت: متاسفانه اشتباهی در درج خبر صورت گرفته و من در حال حاضر لازم می بینم که به بازیگری بپردازم تا کارگردانی کنم چراکه معتقدم کارگردانی دانش بالایی احتیاج دارد که من نیازمندم به مرور زمان آن را به دست بیاورم. فعلا ترجیح می دهم تجربه کسب کنم.

ووی در مورد همکاری با مهدی گلستانه در فیلم « ۲۳ روز» گفت:  همکاری خوبیست  که  من تازه کارم را با گروه شروع کرده ام این فیلم از آن دست فیلم های سخت و پربازیگراست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.